AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #21 Skrevet 13. januar 2012 Jeg har vært mange ganger alene i Tyrkia: Den eneste grunnen har vært at det er billig å reise dit og jeg har møtt mange hyggelige mennesker. Blir alltid kjent med andre turister og innfødte. Lærte meg tidlig bitte litte granne tyrkisk og leste en del om kulturen deres. Viktig å vite litt om landet når en velger å reise alene.Ble for noen år siden kjent med en tyrkisk ung dame med mann og barn som jeg besøker, hjemme hos dem når jeg er der. Nå er det 4 år siden sist jeg var der, men holder kontakten med henne via tlf og Facebook. Men å dra for å treffe en strandløve igjen hadde jeg nok aldri gjort. Mange av disse guttene bytter sted å jobbe på fra år til år. Kanskje du til og med drar på bomtur.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #22 Skrevet 13. januar 2012 Så godt å høre at du kjenner flere som har reist alene. Sa de noe om hvilken utfordringer de møtte på? Det hadde vært kjekt å fått tilbakemelding fra noen å fått høre litt om hvordan det var å reise alene. Jeg må innrømme at jeg kjenner mye på fordommene nordmenn har mot "tyrkere", som sikkert stemmer i mange tilfeller også. Men som du sier, så er mange menn i Norge drittsekker også. De jeg kjenner møtte ikke på noen utfordringer, for de hadde med seg mange gode bøker og ble kjent med mange koselige mennesker på turen. De som har reist for å besøke noen, har bodd på hotell og kost seg på straden på dagtid og vært med "kjæresten" på kveldstid. Fordommer vil du alltid møte på, men du må bare stole på deg selv og fine følelser. Jeg hadde i alle fall aldri latt noen her inne være med på å styre noe slikt, rett og slett fordi ingen andre enn du kjenner akkurat den personen du snakker om. Greit at enkelte tyrkere er som de er, men man behandler ikke eller ser ned på alle bare fordi noen er slik. Men det er sånne holdninger enkelte mennesker har her i Norge, men de må man lære seg å overse om man velger å gå inn i et forhold med en person fra et annet land.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #23 Skrevet 13. januar 2012 De jeg kjenner møtte ikke på noen utfordringer, for de hadde med seg mange gode bøker og ble kjent med mange koselige mennesker på turen. De som har reist for å besøke noen, har bodd på hotell og kost seg på straden på dagtid og vært med "kjæresten" på kveldstid. Fordommer vil du alltid møte på, men du må bare stole på deg selv og fine følelser. Jeg hadde i alle fall aldri latt noen her inne være med på å styre noe slikt, rett og slett fordi ingen andre enn du kjenner akkurat den personen du snakker om. Greit at enkelte tyrkere er som de er, men man behandler ikke eller ser ned på alle bare fordi noen er slik. Men det er sånne holdninger enkelte mennesker har her i Norge, men de må man lære seg å overse om man velger å gå inn i et forhold med en person fra et annet land. Enig. Men noe av det viktigste man må få klarhet i er om personen er tilbøyelig til å true sine søstre dersom hun eller de drar til Norge for "flørt". Slike ekstreme mannsjåvinister og hykleriske fascister er det mange av i Tyrkia dessverre og de er det viktig å unngå siden disse da naturligvis ser på norske kvinner som søppelmennesker.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #24 Skrevet 13. januar 2012 Enig. Men noe av det viktigste man må få klarhet i er om personen er tilbøyelig til å true sine søstre dersom hun eller de drar til Norge for "flørt". Slike ekstreme mannsjåvinister og hykleriske fascister er det mange av i Tyrkia dessverre og de er det viktig å unngå siden disse da naturligvis ser på norske kvinner som søppelmennesker. Sant det. Hadde norske menn utvist de samme holdningene til likestilling og den samme kulturen som de har i Tyrkia, ville det blitt et helvete uten like. Her på Grønland i Oslo hvor jeg bor har jeg enda til gode å se en norsk mann sammen med en tyrkisk/muslimsk kvinne.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #25 Skrevet 14. januar 2012 Jeg har virkelig lyst å dra ned å treffe han, men er usikker på om det er forsvarlig å reise ned dit alene? Som "kjedelig norsk mann" undrer jeg meg - hva er det med disse tyrkiske playerne som er så uimotståelig? Er det bare det at de er litt skumle, i tillegg til å være veldig seksuelle og flørtete? Det kommer dessverre aldri tyrkiske jenter til Norge med intensjon om å la seg forføre av de lokale sjekkegudene. Norske menn må tydeligvis skjerpe seg - eventuelt er det våre høye priser og lave temperaturer som er problemet
Timseh Skrevet 14. januar 2012 #26 Skrevet 14. januar 2012 Jeg kunne reist, men da bare for moroskyld (husk kondom) nå er jeg ikke personen som har det moro med hvem som helst, men hadde jeg vært det så hadde jeg reist ned alene. Så lenge du vet at det nok er ganske usannsynlig at du er hans eneste flørt. Noen historier ender godt. Har 2 venninner som bor i Tyrkia med sine tyrkiske menn og de har det kjempefint. Er selv sammen med en tyrker(men som har norsk pass, GOD jobb og god inntekt, biler og leilighet...og neihan driver ikke med narkotika ) med reis ned og kos deg, for all del ikke bli forelsket. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #27 Skrevet 14. januar 2012 Har 2 venninner som bor i Tyrkia med sine tyrkiske menn og de har det kjempefint. Er selv sammen med en tyrker.
Neket Skrevet 14. januar 2012 #28 Skrevet 14. januar 2012 Ååååh, hvordan takler man dem da? Fikk IKKE fred fra dem, selv om jeg ikke kikket mot butikkene kom de løpende etter meg og skulle ha meg inn i butikken for å studere tatoveringene mine liksom (yeah, right). I tillegg traff jeg del tvilsomme typer "Ill make you verri happiii!!" Neitakk...
Timseh Skrevet 14. januar 2012 #29 Skrevet 14. januar 2012 Kan kun svare for meg selv, men jeg tiltrekkes av (ekte) solbrune menn som ser eksotisk ut. Men nå er jeg selv "eksotisk", så jeg klarer bare ikke å bli tiltrukket av norske menn. Jeg kan synes at de er flotte, pene og kjekke, men mer enn et vennskap ser jeg aldri etter. Jeg synes dette var trist og kjedelig før siden det er mange flotte norske menn der ute, men jeg blir rett og slett ikke tiltrukket av dem på samme måte som utenlandske menn.
Timseh Skrevet 14. januar 2012 #30 Skrevet 14. januar 2012 Ååååh, hvordan takler man dem da? Fikk IKKE fred fra dem, selv om jeg ikke kikket mot butikkene kom de løpende etter meg og skulle ha meg inn i butikken for å studere tatoveringene mine liksom (yeah, right). I tillegg traff jeg del tvilsomme typer "Ill make you verri happiii!!" Neitakk... "Special prrrrice only forrrr u!" Hehe! De begynte med slibrige kommentarer til meg også, men etter at jeg sa at min far er muslim og at jeg er gift med en tyrker ble det andre boller i ovnen. Da viste de respekt med en gang Dessuten trodde de ikke på.at jeg var norsk for de mente at jeg var så gniten
Neket Skrevet 14. januar 2012 #31 Skrevet 14. januar 2012 De hadde ikke kjøpt at min far var muslim :gjeiper: Men fikk gå veldig i fred sammen med en innfødt dame vi ble kjent med nedi der. Hun så ikke så VELDIG tyrkisk ut hun heller, men de forduftet kjapt når hun snakket til dem på tyrkisk
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #32 Skrevet 14. januar 2012 "Special prrrrice only forrrr u!" Hehe! De begynte med slibrige kommentarer til meg også, men etter at jeg sa at min far er muslim og at jeg er gift med en tyrker ble det andre boller i ovnen. Da viste de respekt med en gang Dessuten trodde de ikke på.at jeg var norsk for de mente at jeg var så gniten Ikke akkurat et bra menneskesyn da. Får først respekt når man fremstiller seg selv som muslim eller med muslimsk bakgrunn? Håper vi slipper at disse holdningene utvikler seg i Norge. Samtidig må vi huske på at utdanningsnivået er veldig lavt i Tyrkia og spesielt er de utrolig mange bønder fra bygda i Anatolia som er veldig fremmedfiendtlige når man kommer under huden deres. 1
Steinar40 Skrevet 14. januar 2012 #33 Skrevet 14. januar 2012 Jeg må uansett ta avgjørelsen selv. Uansett, det jeg lurer mest på er om det er vanlig praksis med svindel eller om dissa strandløvene (huff) kun vil ha oss ned for å ha det gøy. Hva tror du selv?
Steinar40 Skrevet 14. januar 2012 #34 Skrevet 14. januar 2012 Kan noen fortelle meg mer om disse "typiske strandløvene"? Hvordan opperer de? Var selv i Tyrkia for en tid tilbake og de beach boysa var ganske drevne i gamet så det ut som! De puler på alle kvinner som er dumme nok.
Orchideae Skrevet 14. januar 2012 #35 Skrevet 14. januar 2012 Bruk og kast hvordan da? Hva om man selv kun ønsker en "flørt"? De vet hva de skal si, flørter. Men man vet jo hva de vil ha.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå