AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #1 Skrevet 13. januar 2012 Jeg har blitt bedt ned til Tyrkia på besøk av en jeg møtte da jeg var der på ferie for et halvt år siden. Jeg har virkelig lyst å dra ned å treffe han, men er usikker på om det er forsvarlig å reise ned dit alene? Jeg har prøvd å få med meg alle mine venniner, men ingen har mulighet/har lyst. Kan ellers føye til at jeg er en oppegående jente og at jeg som regel ikke gjør slike ting, men at jeg har veldig lyst til å se han igjen. Så er dette noe man kan gjøre, eller er det rett og slett dumhet og gjøre dette?
Gjest Rastl0s Skrevet 13. januar 2012 #2 Skrevet 13. januar 2012 Besøke en nokså ukjent tyrker ja... Det er nok ikke det smarteste nei. Når du ikke klarer å tenke om det er forsvarlig selv så tror jeg ikke du bør dra for å si det sånn. 2
The Kitten Skrevet 13. januar 2012 #3 Skrevet 13. januar 2012 Det er rimelig naïvt, men jeg mener man må ta noen sjanser i livet. 1
Gjest D_flatmajor Skrevet 13. januar 2012 #4 Skrevet 13. januar 2012 Dette ville jeg kun gjort hvis planen er å bo på hotell. 2
Steinar40 Skrevet 13. januar 2012 #5 Skrevet 13. januar 2012 Jeg har blitt bedt ned til Tyrkia på besøk av en jeg møtte da jeg var der på ferie for et halvt år siden. Jeg har virkelig lyst å dra ned å treffe han, men er usikker på om det er forsvarlig å reise ned dit alene? Jeg har prøvd å få med meg alle mine venniner, men ingen har mulighet/har lyst. Kan ellers føye til at jeg er en oppegående jente og at jeg som regel ikke gjør slike ting, men at jeg har veldig lyst til å se han igjen. Så er dette noe man kan gjøre, eller er det rett og slett dumhet og gjøre dette? Dette er en sånn typisk strand-løve som du klarte å surre deg borti? 1
Gjest BamseB Skrevet 13. januar 2012 #6 Skrevet 13. januar 2012 Og så surve i voldtekts-tråden når du kommer hjem?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #7 Skrevet 13. januar 2012 Planen er selfølgelig å bo på hotell. Ja, en typisk strandløve ja.. Huff. Forstår at dette er veldig vanlig for å si det slik, at de ber turistene nedover. Men så er det så sjelden jeg møter en fyr jeg liker, at jeg faktisk vurderer det.. Er helt idiotisk at jeg vurderer det, er enig i det. Er vel derfor jeg i det hele tatt turte å legge inn diskusjon her (visste jo at jeg kom til å få endel skarpe svar - Men kansje jeg trenger det?) Men som en nevnte her må man jo ta noen sjangser her i livet.. Leve og oppleve litt. Jeg må uansett ta avgjørelsen selv. Uansett, det jeg lurer mest på er om det er vanlig praksis med svindel eller om dissa strandløvene (huff) kun vil ha oss ned for å ha det gøy. Et alternativ kunne jo være å prøve å få tak i noen å reise med? Vet ikke hvordan jeg skulle fått til det men..
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #8 Skrevet 13. januar 2012 Kjenner flere som har reist alene, og forstår ikke hvorfor det skal være annerledes bare fordi du skal treffe en mann i Tyrkia. Alle tyrkere er ikke like, for det finnes en god del flotte der også. Som alle menn ikke er drittsekker, bare fordi man har møtt noen som har behandlet en dårlig. Jeg hadde reist, og benyttet muligheten til å få litt tid alene men samtidig masse tid med å bli kjent med han. 1
Neket Skrevet 13. januar 2012 #9 Skrevet 13. januar 2012 Har en søster som har reist alene på ferie dit, og ene gangen traff hun en fyr. De holdt kontakten, og i høst dro hun og jeg på tur dit. De traff hverandre noen kvelder og det var det. Han var en smule mer "på" enn hun var, for å si det slik. Han hadde forresten klesbutikk Så spørs det da, hva er motivasjonen din for å reise til Tyrkia? Hadde du heller reist et annet sted om du fikk noen med deg? Er det for ferien sin del, og at han er der er bare en hyggelig bonus?
Orchideae Skrevet 13. januar 2012 #10 Skrevet 13. januar 2012 Det hadde jeg ALDRI gjort. Etter å ha sett hvordan holdninger enkelte tyrkere har til skandinaviske turister så. Mange ser på turistene som bruk og kast. Lette bytter.. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #11 Skrevet 13. januar 2012 Kjenner flere som har reist alene, og forstår ikke hvorfor det skal være annerledes bare fordi du skal treffe en mann i Tyrkia. Alle tyrkere er ikke like, for det finnes en god del flotte der også. Som alle menn ikke er drittsekker, bare fordi man har møtt noen som har behandlet en dårlig. Jeg hadde reist, og benyttet muligheten til å få litt tid alene men samtidig masse tid med å bli kjent med han. Så godt å høre at du kjenner flere som har reist alene. Sa de noe om hvilken utfordringer de møtte på? Det hadde vært kjekt å fått tilbakemelding fra noen å fått høre litt om hvordan det var å reise alene. Jeg må innrømme at jeg kjenner mye på fordommene nordmenn har mot "tyrkere", som sikkert stemmer i mange tilfeller også. Men som du sier, så er mange menn i Norge drittsekker også.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #12 Skrevet 13. januar 2012 Takk for flere gode tilbakemeldinger! =) Motivasjonen for å reise dit er selfølgelig han. Men jeg hadde ønsket meg tilbake, selv om jeg ikke hadde møtt han. Forelsket meg i plassen og i folket (etter å ha lært meg hvordan jeg skulle takle de innpåslitne selgerne/menenne osv). Opplevde det å være blandt et folk som snakker fra levra (foruten standardfraser for turister da, men dette skjønner man fort), samt lever mye på humor og arbeidsvilje. Kunne faktisk tenke meg å bo der for en kortere periode. MEN for meg som er nyutdannet så passer dette ikke så godt nå. Kan også nevne at jeg veldig sjeldent blir tiltrukket av noen som helst, så når jeg først møter noen jeg liker og har muligheten til å føle og oppleve litt, da føler jeg liksom at jeg må ta sjangsen. Er forresten ikke dum og naiv, så er fullstendig klar over (og ønsker) kun å være der på besøk en liten uke og ta med meg de fine minnene hjem (ingen bryllupsplaner og naivitet der altså).
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #13 Skrevet 13. januar 2012 Det hadde jeg ALDRI gjort. Etter å ha sett hvordan holdninger enkelte tyrkere har til skandinaviske turister så. Mange ser på turistene som bruk og kast. Lette bytter.. Bruk og kast hvordan da? Hva om man selv kun ønsker en "flørt"?
Liemie Skrevet 13. januar 2012 #14 Skrevet 13. januar 2012 Kan noen fortelle meg mer om disse "typiske strandløvene"? Hvordan opperer de? Var selv i Tyrkia for en tid tilbake og de beach boysa var ganske drevne i gamet så det ut som!
Sarafina Skrevet 13. januar 2012 #15 Skrevet 13. januar 2012 kan du ikke invitere han hit til Norge istedet, da? Litt tryggere for deg, kanskje! Du kan jo evt. betale noe av reisen hvis det er slik at han ikke har råd?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #16 Skrevet 13. januar 2012 kan du ikke invitere han hit til Norge istedet, da? Litt tryggere for deg, kanskje! Du kan jo evt. betale noe av reisen hvis det er slik at han ikke har råd? NEEEEEEEEEIIIIIII! Ikke få han hit. Jeg syntes heller du skal flytte dit å bli der så lenge du er sammen med han. Forøvrig er det fint om du sparer oss for tåredryppende historier om et år eller to.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #17 Skrevet 13. januar 2012 Bruk og kast hvordan da? Hva om man selv kun ønsker en "flørt"? Merkelig hvor positive norske damer er til andre norske damer som reiser til Tyrkia for "flørt" mens menn som reiser til Thailand fremstilles som udyr. Dobbeltmoral og hykleri. 1
Gjest laurine Skrevet 13. januar 2012 #18 Skrevet 13. januar 2012 Dra til Tyrkia aleine? Nei. Når man ser hvor innpåslitne tyrkerne kan være åpenlyst blant folk, ville jeg ikke dratt og møtt en aleine. Ville prøvd få med venninne, søster, mor eller noe, og bo på hotell. Møte han på offentlige plasser og ikke fortelle hvem hotell du ligger på.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #19 Skrevet 13. januar 2012 Merkelig hvor positive norske damer er til andre norske damer som reiser til Tyrkia for "flørt" mens menn som reiser til Thailand fremstilles som udyr. Dobbeltmoral og hykleri. De er vel like positive som norske menn er til andre norske menn som reiser til Thailand for "flørt".
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #20 Skrevet 13. januar 2012 Hadde hotellet vært bra hadde jeg hatt null problem med å ta meg en uke i Tyrkia alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå