riosoto Skrevet 13. januar 2012 #1 Skrevet 13. januar 2012 (endret) Har fått helt ekstremt mye kviser etter at jeg byttet fra jasmine til minipille i sommer. Jeg ser ut som en fjortis (er 25) og det påvirker selvbildet! Er det en dustete grunn å gå til legen for? Endret 26. juni 2016 av riosoto P
HopelessFear Skrevet 13. januar 2012 #2 Skrevet 13. januar 2012 Med mindre det er å gå minst en gang i uka, så er det ikke så mye. (Jeg måtte gjøre det en periode.)
aphelion Skrevet 13. januar 2012 #3 Skrevet 13. januar 2012 Si at du vil ha en legetime, og at du har mye på hjertet, så det er kanskje greit å sette opp en dobbeltime
Eudyptula Skrevet 13. januar 2012 #4 Skrevet 13. januar 2012 Det er vel ikke noe som heter "for ofte", så lenge man har en grunn for å gå til legen. Men jo, jeg har følt det samme selv, at jeg har rent ned dørene på legekontoret i perioder :gjeiper: Du kan vel ta opp flere ting samtidig, men hvis det vil ta lang tid, er det kanskje lurt med en dobbeltime ja.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2012 #5 Skrevet 13. januar 2012 Jeg bestiller time via internet (kontoret har egen webside) og da slipper jeg å fortelle hva jeg ønsker hjelp til. Ellers bruker jeg å skrive ned det jeg ønsker hjelp til, slik at jeg tar opp et og et tema når jeg er inne hos legen. Har du flere ting du ønsker å ta opp og som kan ta tid for legen å¨gjennomføre kan du bestille dobbeltime, hvis det går ann. 20 min. er en vanlig "time" hos min fastlege (tror jeg).
altflyter Skrevet 13. januar 2012 #6 Skrevet 13. januar 2012 Det er aldri for ofte. Tro meg. Legene har nok av pasienter som kommer av langt dummere grunner enn deg som faktisk har et reelt problem. Ikke kvi deg for å bestille time i det hele tatt:) 2
riosoto Skrevet 13. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 13. januar 2012 Dobbelttime, det viste jeg ikke gikk an en gang! Takk for tilbakemeldinger
Surriball Skrevet 13. januar 2012 #8 Skrevet 13. januar 2012 Har fått helt ekstremt mye kviser etter at jeg byttet fra jasmine til minipille i sommer. Jeg ser ut som en fjortis (er 25) og det påvirker selvbildet! Er det en dustete grunn å gå til legen for? Jeg har aldri gått mye til lege, men det siste halve året har jeg vært hos legen sikkert 4-5 ganger (bla urinveisinfeksjon og sjekk av jernnivå). Før har jeg kun gått til lege ca 1 gang i året, som oftes med urinveisinfeksjon + resept på Yasmine. Jeg føler legen blir lei av trynet mitt når det plutselig dukker opp flere ting på kort tid noen som føler det på samme måte? Hvor ofte er FOR ofte å gå til legen, liksom? Har flere ting jeg lurer på, bla. er jeg konstant kald på bena (inkl under og etter trening, og om natta holder det meg våken) og jeg har fått en kul på samme sted jeg fjernet en føflekk for 5 år siden. Føler alt er legitime ting å ta opp med en lege, men jeg kan vel ikke ta opp alt på en og samme time? Hva skal jeg si jeg vil ha time for når jeg ringer? Takk for svar Åh, dette har jeg også lurt på! Har lyst til å bytte prevensjon igjen (for n'te gang), pluss at jeg har vaksinert meg, fjernet føflekk, GU, blodprøver for det ene og det andre... Legen må da bli lei Men jeg velger å tenke, som folk over meg skriver, at det er bedre med én gang for mye enn en for lite. Spesielt siden det er snakk om reelle problemer!
Gjest SnowLeopard Skrevet 13. januar 2012 #9 Skrevet 13. januar 2012 Jeg var hos legen daglig i en periode jeg, så du skal ikke bekymre deg for at du går for mye til legen.
Silisium Skrevet 14. januar 2012 #10 Skrevet 14. januar 2012 Har siden juli "løpt" ned legekontoret pga kraftig forverring av en kronisk sykdom som har gjort meg 100 % invalid + et sår jeg har hatt siden mars som ikke vil gro. Så vil tro de er vant med at de samme "trynene" kan vise seg oftere i perioder, slik som jeg med mine to ganger i uken (oftere også i perioder) over en periode på omlag 7 mnd. Til nå.... Ikke noe å bekymre seg over Ofte har man mer helseproblemer i perioder, og det er nok legene klar over.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå