AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #1 Skrevet 13. januar 2012 I fjor har jeg kontaktet en leverandør i Norge som skaffet en elektrisk ståstol. Funskjonen går på å bevege beina i hofter, kne og føtter. Pga min sønn er voksen og veide mer enn 50 kg, har ikke denne stolen egnet seg for ham. Firmat jobbet videre med saken og dette året anskaffet dem denne stolen også for voksen som veier mer enn 50 kg. Denne er til folk som veier opp til 75 kg. Sønnen min er pasiv rullestolbruker, så dette ville hjelpe ham ikke bare for musklæturen, men å bedre blodsirkulasjon og forebygge eventuell frakturer i alle ledd i bein. Mailen til hans fysioterapeut ble sendt med det samme med tilbakesvar fra henne at NAV hjelpemiddelsentralen invilger ikke slik type hjelpemiddel til folk over 26 år og ikke heller ikke for å trene på disse hjelpemiddlene. Min sønn fikk nemlig innvilget en ståstol i fjor. Den er ikke elektrisk, så han kan bare stå i den. Dette selvfølgelig for å prøve å strekke ut all musklæturen og det hjelper også litt på tarmsystemet hans. Synes selv at hun bare skrev noe til meg for å skrive/svare på uten at hun har brydd seg særlig mye om det. Den han har fått er også en hjelpemiddel som han trener pga ovennenvte. Hennes anbefaling var at jeg kan eventuellt kjøpe denne elektriske hjelpemiddelet selv. Har noen råd eller tips hvor jeg skal henvende meg videre med denne saken? Eller hva gjør en i slike situasjoner? Takker til alle som ville svare.
Sugerøret Skrevet 13. januar 2012 #2 Skrevet 13. januar 2012 handikapforbundet og søknad til nav ? Ergoterapauter skal jo hjelpe til med div apparater.Vet ikke om dere har et støtteapparat rundt dere,team som kan være behjelpelig?
Gjest nanny Skrevet 13. januar 2012 #3 Skrevet 13. januar 2012 I fjor har jeg kontaktet en leverandør i Norge som skaffet en elektrisk ståstol. Funskjonen går på å bevege beina i hofter, kne og føtter. Pga min sønn er voksen og veide mer enn 50 kg, har ikke denne stolen egnet seg for ham. Firmat jobbet videre med saken og dette året anskaffet dem denne stolen også for voksen som veier mer enn 50 kg. Denne er til folk som veier opp til 75 kg. Sønnen min er pasiv rullestolbruker, så dette ville hjelpe ham ikke bare for musklæturen, men å bedre blodsirkulasjon og forebygge eventuell frakturer i alle ledd i bein. Mailen til hans fysioterapeut ble sendt med det samme med tilbakesvar fra henne at NAV hjelpemiddelsentralen invilger ikke slik type hjelpemiddel til folk over 26 år og ikke heller ikke for å trene på disse hjelpemiddlene. Min sønn fikk nemlig innvilget en ståstol i fjor. Den er ikke elektrisk, så han kan bare stå i den. Dette selvfølgelig for å prøve å strekke ut all musklæturen og det hjelper også litt på tarmsystemet hans. Synes selv at hun bare skrev noe til meg for å skrive/svare på uten at hun har brydd seg særlig mye om det. Den han har fått er også en hjelpemiddel som han trener pga ovennenvte. Hennes anbefaling var at jeg kan eventuellt kjøpe denne elektriske hjelpemiddelet selv. Har noen råd eller tips hvor jeg skal henvende meg videre med denne saken? Eller hva gjør en i slike situasjoner? Takker til alle som ville svare.
Gjest nanny Skrevet 13. januar 2012 #4 Skrevet 13. januar 2012 handikapforbundet og søknad til nav ? Ergoterapauter skal jo hjelpe til med div apparater.Vet ikke om dere har et støtteapparat rundt dere,team som kan være behjelpelig?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå