AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #1 Skrevet 13. januar 2012 For det første, må man til lege for å få henvisning til GU? Kan de ikke bare sende henvisning på mail eller i posten? Er så bortkastet å betale en hel legetime, pluss bruke en dag på det. Når man er til legen for å få henvisningen, koster det det samme som en vanlig legetime? Koster det det samme om jeg sjekker noen småting samme jeg er inne hos legen, eller må jeg betale mer da? Når man er på GU, er det da samme pris uansett time? Eller betaler man mere om man sjekker mere? Hva koster en vanlig time hos offentlig GU? Er GUprisen med på det som telles med i frikortet hos legen?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #2 Skrevet 13. januar 2012 Når man kommer til legen for å få henvisning, sier man bare det, så skriver legen en henvisning, og det er det? Spør han hvorfor jeg GU? Gir han meg en ledig time hos en tilfeldig gynekolog?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #3 Skrevet 13. januar 2012 Noen leger sender henvisning om du ringer og ber om det, andre vil ha deg ned til en time. (mistenker at penger er en grunn der) For da koster timen en vanlig time. Du må si hvorfor du ønsker en henvisning. Du kan sende den selv til den du ønsker å gå til eller legen kan sende den. Du får da et brev med en time på av gynekologen. Prisen er avhengig av hva du gjør der. Prøver koster mer pga forbruksmatriell. Jeg betalte litt over 400 kr når jeg var hos en offentlig gynekolog like før jul. Tok da celleprøver og en innvendig ultralyd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå