AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #1 Skrevet 13. januar 2012 Har egentlig aldri hørt om det før. Før jeg begynte å google litt, for jeg har en hudkul rett før rumpehullet. Derfra kommer det alltid bittelitt blod når jeg bæsjer. En gang datt det av en liten hudbit som lignet på en vorte. Har ellers ingen problemer med den. Er dette en hemoroide? Skal til gynekolog om en stund. Er dette noe de bør sjekke der med det samme? Hvordan foregår en slik hemoroidesjekk? Hva er egentlig dette, hva kommer det av? Forsvinner det av seg selv? Er den der for alltid? Må man operere den bort?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #2 Skrevet 13. januar 2012 En hemorioide er en blodåre på "avveie", blodåren har falt ut fra posisjonen sin pga press og kommer da ut. De kan være utvendig og innvendig. Det kan sammenlignes med åreknuter. Og de blør lett pga tynn hud og tørking. Du kan kjøpe hemoroidesalve reseptfritt på apoteket, det finnes flere typer. Det er bare å prøve, det er ikke farlig. De kan gå over av seg selv, om de er små. Det som er viktig er å ikke presse når du er på do og ikke sitte for mye. En hemoroidesjekk er som regelutvendig, noen ganger kan legen kjenne eller se litt inni endetarmen om det er noen der også. Legen kan skrive ut resept på stikkpiller som tar de innvendige. De kan opereres bort om de ikke går over av seg selv, men det er ikke prioritert i helsevesenet. Det er vondt og det tar lang tid før man blir helt bra.
*Sinnataggen* Skrevet 13. januar 2012 #3 Skrevet 13. januar 2012 (endret) har du ikke sett reklamen på tv? du kan enten klø deg opp etter et tre i det stille, eller gå på apoteket å kjøpe en salve. og du, skal lære deg en ny ting sånn med en gang trykk her link til deg skjønner ikke at det kan være så vanskelig. Endret 13. januar 2012 av *Sinnataggen*
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #4 Skrevet 13. januar 2012 Klør hemoroider? Min hudklump klør ikke noe som helst. Er det da ikke en hemoroide? Det er kun en hudklump som det kommer litt blod av når jeg bæsjer, uansett om den er hard eller myk eller stor eller liten.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #5 Skrevet 13. januar 2012 Klør hemoroider? Min hudklump klør ikke noe som helst. Er det da ikke en hemoroide? Det er kun en hudklump som det kommer litt blod av når jeg bæsjer, uansett om den er hard eller myk eller stor eller liten. De kan klø, de kan gjøre vondt, de kan gjøre begge deler eller ingen av delene. Men de blør ofte når man tørker seg. Prøv å trykke den inn i endetarmen, og kjøp en hemoriodesalve på apoteket. Det bør bli bedre etter noen dager.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå