Gjest gjest Skrevet 13. januar 2012 #1 Skrevet 13. januar 2012 Jeg har hatt trykk og dotter i ørene, og var til legen for dette. Legen sa at jeg hadde veske i øregangen eller hvor det var, og at det ville gå over av seg selv bare man tok tiden til ro. Men nå er det et halvt år siden jeg var til legen, og det er fortsatt ikke helt bra. Kan plutselig få dotter i ørene, eller et trykk i øret som gjør vondt bare av å kjøre opp en bratt bakke. Jeg tror jeg må dra til legen igjen og høre, men hvordan vil det være å fly med dette? Noen som har noen erfaring med det? Er redd for at det vil bli et skikkelig trykk i øret da så det blir skikkelig vondt, og har hørt om noen som fikk tinnitus (evig øresus) pga det. Noen som har hatt veske i øret? Hvor lang tid tok det før det ble bra?
Aubree Skrevet 14. januar 2012 #2 Skrevet 14. januar 2012 Litt vanskelig å svare med sikkerhet siden du ikke var helt sikker på om det var i øregangen eller lengre inn du hadde væske. Kan du merke at det renner noe væske ut? Klør det og har du smerter? Om det er i øregangen væsken er, bør du unngå fukt der. Ikke bruk ørepropper - da blir det tett og øregangen får ikke nok lufting. Q tips bør og unngås. Husker du om du var forkjølet før du ble plaget? Ofte blir ørebetennelser utløst av forkjølelse. Siden du enda er så plaget, bør du gå tilbake til legen å få han til å sjekke om det fremdeles er væske der. Det kan og skal behandles så det ikke utvikler seg. Har du væske i øret lenge kan det føre til okklusjon av øretrompeten. Når øretrompeten er åpen så skal det komme luft inn til mellomøret når du svelger, slik at trykket i øret er normalt. Ved okklusjon blir luften hindret og det fører til trykkforandringer. Du kan prøve nesespray mot dette, da det ofte kan hjelpe til med å åpne opp.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #3 Skrevet 15. januar 2012 Det er også noen tabletter du kan få på resept som skal fjerne væske i øret.
Gjest TS Skrevet 16. januar 2012 #4 Skrevet 16. januar 2012 Det var lengre inn øret jeg hadde væske tror jeg det var. Det klør ikke eller renner væske ut. Er heller ikke noe smertet til vanlig. Kan komme av og til, hvis jeg feks kjører opp en bratt stigning, når jeg er på jobb hvor jeg snur på hodet hele tiden, og kan kjenne det av og til ellers. Er ikke noe voldsom smerte, mer ubehagelig. Jeg kjenner at det er noe som ikke stemmer. Jeg var ikke forkjølet da jeg fikk det. Husker jeg hadde det kjempetravelt og måtte dusje kjempefort. Kunne jeg fått væske i øret av det? Eller er det annen væske som er i øret, ikke vanlig vann liksom? Når jeg var hos legen fikk jeg noen tabletter som jeg gikk på i en ukes tid, som skulle få det til å gå over raskere. De har tydeligvis ikke hjulpet.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #5 Skrevet 16. januar 2012 Produkter av hvetemel og sukker gir grobunn for bakterier, og gir dermed bl.a. betennelse her og der, også i øret. Har selv erfaring, så vil anbefale å kutte ned på hvetemel og sukker. Heter forresten væske, ikke veske ... :gjeiper:
Frustrertpike Skrevet 16. januar 2012 #6 Skrevet 16. januar 2012 Jeg tror du bør oppsøke en annen lege, særlig hvis det var offentlig fastlege. Håper du finner ut av det. Kanskje er det ørebetennelse? Jeg hadde det for to å r siden, og var tett i øret i en mnd etter jeg fikk antibiotika, men det gikk over. God bedring!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå