Gå til innhold

Psykolog SIO

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å gå til psykolog igjennom SIO? Er det bra? Hva koster det, og kan alle få hjelp om man sliter eller skal det mye til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har erfaring med å gå til psykolog igjennom SIO? Er det bra? Hva koster det, og kan alle få hjelp om man sliter eller skal det mye til?

Det er gratis.

Du får først en "kartleggingstime" (du snakker med psykologen om din situasjon). Etter denne timen tildeles du en psykolog.

De sier gjerne mange ganger at de tilbyr "korttidstjeneste" (2-3 ganger), men det viser seg at mange gikk dit betydelig lenger.

Jeg og min samboer gikk begge til psykolog hos SiO, hver for oss, under en svært stressende situasjon i høst.

Min erfaring var en uerfaren psykolog-"jente". Det føltes ut som å snakke til en vegg, og for meg ble det med den ene gangen. Hun greide ikke å sette seg inn i min situasjon i det hele tatt, og hennes eneste forslag var "har du prøvd meditasjon?".

Hun var mest interessert i om problemene gikk utover lesingen min (selvfølgelig gjør psykiske problemer det?!)

Samboeren min fikk tildelt en voksen mann, som var en svært kapabel og god psykolog. Han gikk flere ganger. Psykologen hjalp ham virkelig, og gav ham ny selvtillit.

Denne psykologen var null og nema interessert i om problemene var studierelaterte.

Dette er jo bare to erfaringer. Det er absolutt ingenting å tape. Selv om psykologen min ikke var spesielt god, hadde jeg godt av den timen. Jeg fikk ting på plass i hodet mitt.

Jeg hadde definitivt gått dit. :) Hvis du synes det er for mektig å gå til psykologtjenesten, har SiO også rådgivningstjeneste på Blindern.

Hvis dette har med usikkerhet og problemer rundt studier å gjøre, kan jeg kanskje hjelpe deg. Isåfall kan du sende meg en privat melding. :)

Skrevet

Tusen takk skal du ha for svar. Det betyr veldig mye for meg, og følte jeg fikk en god innsikt i det nå. Det er sant, det er ingenting å tape. Jeg får ta telefonen på mandagen og høre om de har time. Igjen, tusen takk :klemmer:

Skrevet

Tusen takk skal du ha for svar. Det betyr veldig mye for meg, og følte jeg fikk en god innsikt i det nå. Det er sant, det er ingenting å tape. Jeg får ta telefonen på mandagen og høre om de har time. Igjen, tusen takk :klemmer:

Ikke noe problem. Masse lykke til. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...