Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2012 #1 Skrevet 13. januar 2012 går det ant å få positiv eggløsningstest når man bruker p-piller?
Gjest Ruccola Skrevet 13. januar 2012 #4 Skrevet 13. januar 2012 jeg har ihvertfall fått en veldig sterk en, men den var ikke positiv da. Ca 3/4 så sterk som kontrollstreken.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #5 Skrevet 13. januar 2012 Man skal ikke få eggløsning på vanlige p-piller. Men hormonene kan være for svake for deg og da vil kroppen prøve å lage en eggløsning og noen ganger også klare det. Man kan få en positiv eggløsningstest selv om kroppen bare prøver å lage eggløsning, men ikke klarte det.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2012 #6 Skrevet 13. januar 2012 åh, for jeg fikk en sterk en. Den var mye sterkere enn kontrollstreken, men jeg har gått på p-piller i 3 år, men sluttet for 2 uker siden. Men går det ant å få eggløsning etter p.piller så fort? Ruccola: Fikk du positiv når du GIKK på p-pillene?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #7 Skrevet 13. januar 2012 Klart det går ann. Det går ann å få eggløsning om du slurver med en pille. Så da har du nok eggløsning og mensen (om du ikke er gravid) er rett rundt hjørnet.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2012 #8 Skrevet 13. januar 2012 Men jeg skal ikke ha mensen om før 2 uker da? Men det er vell normalt å få eggløsning 2 uker før?
Gjest Ruccola Skrevet 13. januar 2012 #9 Skrevet 13. januar 2012 åh, for jeg fikk en sterk en. Den var mye sterkere enn kontrollstreken, men jeg har gått på p-piller i 3 år, men sluttet for 2 uker siden. Men går det ant å få eggløsning etter p.piller så fort? Ruccola: Fikk du positiv når du GIKK på p-pillene? Jeg fikk positiv EL-test to uker etter jeg sluttet på pillene. Da hadde jeg gått på dem sammenhengende i 11 år Ble ikke gravid før etter 6 mnd. Men mistet i uke 6. Ble gravid igjen 7 mnd etter der igjen. Fikk ikke positiv test PÅ pillene, bare nesten positiv
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2012 #10 Skrevet 13. januar 2012 Jeg fikk positiv EL-test to uker etter jeg sluttet på pillene. Da hadde jeg gått på dem sammenhengende i 11 år Ble ikke gravid før etter 6 mnd. Men mistet i uke 6. Ble gravid igjen 7 mnd etter der igjen. Fikk ikke positiv test PÅ pillene, bare nesten positiv Oi, tok det så lang tid å bli gravid:( hjelp..
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #11 Skrevet 14. januar 2012 Men jeg skal ikke ha mensen om før 2 uker da? Men det er vell normalt å få eggløsning 2 uker før? På p-piller er det ikke direkte normalt å få eggløsning såfremt du har tatt pillene til rett tid, men på minipiller (Cerazette eller Conludag) kan hormondosen være for lav for kroppen. Da kan man få eggløsning selv om man tar pillene riktig. Men produsentene mener man likevel unngår å bli gravid pga andre ting pillene virker inn på. Hvis pillene har for lav hormondose for kroppen merker man det ofte ved at man får uregelmessige blødninger eller konstante småblødninger, selv etter 3 måneders "innkjøringstid".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå