Gå til innhold

Hvordan er bodypump?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker å begynne å trene bodypump (gruppetrening) på treningssenteret. Fordi jeg føler jeg klarer å presse meg selv mer hvis jeg gjør det sammen med andre enn på et styrkerom alene.

Noen som har vært på bodypump? og kanksje kan fortelle meg litt?

Har meldt meg på, på mandagen! håper det er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener bodypump en gang i uken og er veldig fornøyd. Det som er viktig er at du av og til presser deg til å øke belastningen. Jeg tenker sånn at når jeg NESTEN klarer alle repetisjonene, så legger jeg på litt mer neste gang. Da må jeg ta mange pauser, men det blir jo gradvis bedre og det er det som er motiverende. Min filosofi er altså at hvis jeg klarer alt så har jeg for lette vekter!

På mitt treningssenter har de en time som heter PowerStep. Da er det annenhver sang kondisjon og annenhver sang styrke med vekter. Dette er bedre synes jeg, for da er det kortere sekvenser med styrke og jeg kan ha tyngre vekter. Føler at jeg får minst like mye effekt av det, og da får jeg kondisjonsdelen på kjøpet. For det er litt i overkant mange repetisjoner på Bodypump...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg trente dette på Spenst var det lagt opp som utholdende styrketrening. Vi gjorde opp til 100 reps på visse øvelser.

Med tanke på muskelvekst og styrke, anbefales det som regel tyngre vekter og færre reps enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et infernalsk smertehællvette og bør forbys fra denne jord.

Takk for oppmuntrene ord, katten! Nå gleder jeg meg til mandag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...