Gjest gjest Skrevet 12. januar 2012 #1 Skrevet 12. januar 2012 Jeg har pcos, har lest om at mange har god erfaring med metformin. Jeg prøver ikke å bli gravid akkuratt nå, å da jeg spurte legen om metformin så sa hun at vi evnt. kunne forsøke det når jeg skulle prøve å bli gravid. Men jeg mener å ha lest at mange går på disse ganske langvarig, uten å være prøvere? Jeg har forstått det sånn at det hjelper mange med å gå ned i vekt, og lindrer også typiske pcos symptomer. Jeg veier ca 80 kg, og har store problemer med å gå ned, jeg spiser helt normal mat, (har også forsøkt lavkarbo), men vekta står alltid på stede hvil. Noen som har erfaringer med metformin? Evnt. langtidsbruk?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #2 Skrevet 13. januar 2012 Jeg lurer også på dette. Jeg veier mye mer enn ts og har fått foreslått metformin av legen, men jeg kvier meg for å ta medisiner som ikke er høyst nødvendige. Derfor skulle jeg likt å visst litt mer om erfaringer med dette. Signe
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #3 Skrevet 13. januar 2012 Metformin kan gi plagsomme bivirkninger som kvalme, diaré og magesmerter. Jeg ble aldri kvitt bivirkningene, noen gjør det, så etter 6 mnd med magesmerter og diaré ga jeg opp. Det hadde ikke noen virkning på meg i de 6 mnd.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #4 Skrevet 13. januar 2012 Jeg har kjempenytte av Metformin og har ingen bivirkninger. Men så har jeg veldig kraftig insulinresistens, da. Det er jo den Metformin først og fremst er ment å regulere, og da vil PCOSen automatisk bli bedre.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #5 Skrevet 13. januar 2012 Jeg har kjempenytte av Metformin og har ingen bivirkninger. Men så har jeg veldig kraftig insulinresistens, da. Det er jo den Metformin først og fremst er ment å regulere, og da vil PCOSen automatisk bli bedre. AB over deg. Jeg er også insulinresistent og håpet veldig på at dette skulle hjelpe, men det gjorde det ikke. Så deilig at du ikke fikk bivirkninger! Det er helt klart verdt et forsøk.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #6 Skrevet 13. januar 2012 Har gått på metformin i endel år, har ingen bivirkner, og det har heller ikke hjulpet det grann på vekta.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #7 Skrevet 15. januar 2012 Takk for svar! Tar gjerne imot flere erfaringer TS
Gjest neiu Skrevet 15. januar 2012 #8 Skrevet 15. januar 2012 Jeg hadde ingen nytte av metformin, fikk bare dårlig mage av det Hårvekst er mitt største problem, bruker andre medisiner mot det
Lotta1 Skrevet 15. januar 2012 #9 Skrevet 15. januar 2012 Jeg skal til gyn snart, har pco med mye cyster som gir ubehag i perioder, samt veldig dårlig hud... Kam metformin være noe for meg tro? Eller hva andre medisiner kan være aktuelt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå