Gå til innhold

Odisis verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja,jeg lager den med smør,kan ikke helt like det der Delfiafettet ;)

Utrolig lenge siden jeg har smakt Delfiakake - men da var det med delfiafett ja. Tror jeg må prøve denne :)

Skal den ligge i frysen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, den må stivne skikkelig, men etter det kan den nok stå i kjøleskapet på hylla som er kaldest.

Liker den iskald jeg, så den står alltid i frysa mi, uansett. :biggrin:

Skrevet

Jeg tipper hun deler opp gelestenger,det gjør jeg.

Ellers har jeg i det som Ery skrev bortsett frs marsipan.

Altså gelestenger,valnøtter,Per kjeks og geletopper på toppen og mandelflak som pynt.

Skrevet

Vi har pleid å ha den i fryseren, i hvert fall. Og så snike oss ned med kniv og lure oss til et stykke.

Husker mamma og jeg møtte hverandre på kjellerrommet en gang, luskende med hver vår kniv :hoho:

Skrevet

Ja, den må stivne skikkelig, men etter det kan den nok stå i kjøleskapet på hylla som er kaldest.

Liker den iskald jeg, så den står alltid i frysa mi, uansett. :biggrin:

Jeg legger den også alltid i fryseren,syns all sjokolade er best iskald :biggrin:

Skrevet

Gelestenger? :klo:

Ja,sånne lange gelestenger du finner med de andre bakeproduktene i butikken.

De er rosa,gul og grønne med hvit farge mellom de andre,så er det sukker på hele stangen,de deler jeg opp i små biter og har i sjokoladeblandingen.

Skrevet

Aha! Da skal jeg kikke etter det! :ler:

Jeg burde nesten begynne å lage meg en liste over ting jeg skal prøve meg på å lage neste uke :fnise:

Skrevet

Ja,det er jo bare 14 dager til jul i dag :fnise: jeg begynner å får dårlig tid ivertfall

Skrevet

Har pleid å bruke Per kjeks, geletopper stortsett, kanskje litt seigmenn også på toppen, litt nonstop eller krokanstrø inni. Godt blir det uansett.

Skrevet

Krokanstrø inni hørtes godt ut,det skal jeg prøve på i år,takk for ideen Hoppodisi ;)

Skrevet

Nei nå må jeg vaske litt klær og ta meg en dusj før jeg skal igang med baking,snakkis om en stund :gullengel:

Skrevet

Krokanstrø inni hørtes godt ut,det skal jeg prøve på i år,takk for ideen Hoppodisi

Værs`go! :jepp: Om du får tak i "nøttekrokan" er det aller best... :lur:
Skrevet

Nå har jeg bakt 48 havreflarn,eller litt tidligere i kveld da og i morgen skal jeg bake Delfiakaken.

Må handle nøttekrokan,håper de har det her ute på landet.

Skrevet

Nå har jeg bakt 48 havreflarn,eller litt tidligere i kveld da og i morgen skal jeg bake Delfiakaken.

Må handle nøttekrokan,håper de har det her ute på landet.

DELFIAKAKE????!?!!!?!?

Du bør låse døren i dagene fremover!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hva med nettene da? Skal hun la den stå åpen da? :lur:

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Skrevet

Hva med nettene da? Skal hun la den stå åpen da? :lur:

Sssshhhhhh!!!!!

Skrevet

:skratte: slår meg på knærne :fnise:

Delfiakake med smør istedenfor delfiafett,og så må den være iskald..........ved siden av en god kopp kaffe så blir det en himmelsk munnfull :laugh:

Skrevet (endret)

*hihihi* Jeg hadde ikke tenkt å lage sånne ting, men nå lurer jeg på om jeg ikke bare må lage en delfisk kake i uka før jul....sukk.... :biggrin:

Endret av Hoppetaujenta
Skrevet

:skratte: slår meg på knærne :fnise:

Delfiakake med smør istedenfor delfiafett,og så må den være iskald..........ved siden av en god kopp kaffe så blir det en himmelsk munnfull :laugh:

Jeg tror det er godt å være tykk hos deg.

Husleien er nok vel verdt et infarkt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...