Gå til innhold

Odisis verden


Gjest odisi73

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag våknet jeg tidligere enn ellers og SKAL få gjort masse husarbeid.

Alle i huset var ute av dørene i ca syv tiden og jeg luftet ut hele huset,fytti grisen så kaldt :hakeslepp:

Nå har jeg fyrt i peisen og lukket alle dørene,spist 4 spiralloff skiver med juleskinke og eggerøre og nå har jeg meg en kopp kakao og ser på God Morgen Norge på Tv2 ;)

Pusekattene ligger foran peisen og jeg prøver å lokke meg selv i dusjen.

Senere i dag skal jeg handle all maten til julebordet og den består av..........røkelaks,spekepølser av forskjellig slag,fenalår,strandaskinke,nøtteskinke,forskjellig typer sild og sylte,ellers utenom det så har jeg masse tilbehør som jeg må gå igang med om en stund :sikle:

Høres ut som det blir litt av et julebord! :jepp: Er det nå til helgen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

Jepp,i dag julebordet er :nisselue:

Nå har jeg lagt vestlandslefse i bløte håndkler og når de er ferdig så smører jeg dem med Pesto,dekker den med salatblad og Strandaskinke ,ruller dem sammen og skjærer på tvers så får jeg fine ruller som står på fat :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, vestlandslefse som ikke har smør, sukker og kanel i seg! Spennende!

Jeg skal ikke skrive at jeg håper at det blir knall, en gang, for jeg VET at det blir et knallbra julebord! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest odisi73

Ja,det blir det,har hatt det i 7 år nå,så rullerer vi .

Men det har ofte blitt til at vi har det siden vi har en hagestue som er veldig koselig nå som det er snø og fyr i peisen.

Vi har pyntet den med julelys og nisser :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var julebord helga over og jeg er klar for julebaking.

Mannen og jeg er enige om å bli ferdig med alt som heter julepakker og handling av mat i denne uken slik at vi kan kose oss i neste uke og ha en avslappet førjulstid :skratte: sikkert at det skjer ja :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med vel overstått så langt. Jeg har vært borti den "gode idèen" før: å gjøre unna alt så en kan ta det litt mere med ro når det nærmer seg julaften. Om ikke annet, så er det en finfin idè. ;)

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det blir det,har hatt det i 7 år nå,så rullerer vi .

Men det har ofte blitt til at vi har det siden vi har en hagestue som er veldig koselig nå som det er snø og fyr i peisen.

Vi har pyntet den med julelys og nisser :fnise:

:rodmer: jeg tipper at det blir helt perfekt når du ordner til! :)

Så var julebord helga over og jeg er klar for julebaking.

Mannen og jeg er enige om å bli ferdig med alt som heter julepakker og handling av mat i denne uken slik at vi kan kose oss i neste uke og ha en avslappet førjulstid :skratte: sikkert at det skjer ja :plystre:

Oisann, her er ambisjonene høye! :ler: Jaja, jeg heier på dere! :duskedame: Hva skal du bake? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går aldri i boks,det er mannen som er optimist,tror jeg dauer av latteranfall :ler: har jo aldri klart det før.

Jeg skal bake Havreflarn,risboller,krumkaker,delfiakake,serinakaker og kokosmakroner. så blir det nok noen store kaker og desserter utenom :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går aldri i boks,det er mannen som er optimist,tror jeg dauer av latteranfall :ler: har jo aldri klart det før.

Jeg skal bake Havreflarn,risboller,krumkaker,delfiakake,serinakaker og kokosmakroner. så blir det nok noen store kaker og desserter utenom :biggrin:

Jøss, jeg vil komme på julebesøk til deg! :jepp:

Har du prøvd å lage delfiakake med smør i stedet for delfiafett før? Jeg så akkurat en oppskrift på det inne på tine.no - det fikk jeg litt lyst til å prøve :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Delfiakake! Dét må jeg prøve meg på i år! Det er jo sååå himmelsk! Vil du dele oppskriften, Rumle? Eller andre som kanskje har en god en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså Delfiakake er den stoore, stoore fristelsen i jula. Ja den er mektig, men det er liksom ikke bunn i meg. Jeg må stadig innom og skjære av en liten iskald kakeflis rett fra fryseren. Den er himmelsk god! :rodmer:

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...