Gjest LightBulb Skrevet 29. november 2012 #3601 Skrevet 29. november 2012 Jeg elsker å pynte juletreet vi skal gjøre det denne helgen.. Vanligvis gjør vi det ikke før lille julaften, men bestemor hadde så lyst til å nyte treet lengere i år og så bare ta ned all pynt 1. Nyttårsdag Du har vært savnet, Odisi!
Gjest odisi73 Skrevet 29. november 2012 #3602 Skrevet 29. november 2012 Herlig LightBulb,fint å se deg igjen,har savnet dere også. Så koselig å pynte treet nå og så fint at bestemoren din kan nyte det lenge. Er i grunnen litt kjedelig at det bare skal stå så lite når det er så fint.
Gjest odisi73 Skrevet 30. november 2012 #3603 Skrevet 30. november 2012 Snakkis på søndag folkens,kos dere masse i helgen med julepynting for dere som gjør det,og kos dere masse dere som ikke pynter til jul,jeg vet det er noen av dere som ikke gjør det og.
Gjest Tekola Skrevet 30. november 2012 #3604 Skrevet 30. november 2012 Jeg skal henge opp bittelitt julepynt tror jeg, men ikke så mye siden vi drar hjem 21. desember og kommer hjem igjen 27. og da skal i gang med flytting med en gang Ha en fin helg, Odisi!
Gjest odisi73 Skrevet 3. desember 2012 #3607 Skrevet 3. desember 2012 ja,så var jeg hjemme igjen. Det har snødd som bare det i Ryfylke og her hjemme på Randaberg,det ser ut som et julekort Jeg håper det holder seg til helgen for da skal vi ha julebord her hjemme med spekemat og god drikke. Fint hvis jeg kan lage noen snølykter med fakler inni. Skal ivertfall pynte trappa med med lykter og granbar Håper ellers alt er bra med dere andre
Aldrisur Skrevet 3. desember 2012 #3608 Skrevet 3. desember 2012 Hei Odisi! Så deilig med snø! Høres ut som du er i full fart og at alt er bra med deg og dine - det er kuuuuult! Det julebordet tror jeg blir så hyggelig at jeg akkurat nå vurderer å samle hele forumklanen og troppe opp på trappa di til helgen! Mmm, spekemat og godt drikke...
Gjest odisi73 Skrevet 4. desember 2012 #3609 Skrevet 4. desember 2012 Gleder meg masse,syns det er kjempegøy å lage til for andre. Her er det virkelig kommet mye snø til å være i begynnelsen av Desember,det er andre gang på ti år. Jeg må salte trappetrinna så gjestene ikke faller og slår seg som svenskeflagget Julevasken i stua er unnagjort og i dag må jeg ta kjøkkenet. P.s jeg skal holde utkikk etter KG bussen
Gjest Tekola Skrevet 4. desember 2012 #3610 Skrevet 4. desember 2012 Åh, julebord høres kos ut! Kommer til å savne rakfisken og spekematen i år, men, heller det enn at jeg skader frøkna i magen! KG-bussen har da oss alle plottet inn, har den ikke vel?
Gjest odisi73 Skrevet 4. desember 2012 #3611 Skrevet 4. desember 2012 Jo den har det Så dumt at du ikke kan spise det da,har ikke hørt om det jeg,men det er vel en del mat du ikke skal spise . Du kan vel ikke spise spekeskinker heller det syns jeg er best og røkt laks med eggerøre
Gjest Tekola Skrevet 4. desember 2012 #3612 Skrevet 4. desember 2012 Ikke spekemat, ikke røkelaks, ikke rakfisk. All mat som er rå skal man være forsiktig med, mener de nå. Det ble da folk av babyene før i tiden også, men jeg tør ikke Synes godt at det kan komme litt snø her i Trondheim snart!
Gjest EryMax Skrevet 4. desember 2012 #3613 Skrevet 4. desember 2012 Jeg skal aldri bli gravid siden kostrådene til gravide er latterlige
Gjest odisi73 Skrevet 4. desember 2012 #3614 Skrevet 4. desember 2012 Jeg fikk beskjed om ikke spise rått kjøtt og måtte vaske salat og grønne saker veldig nøye,det var alt. I dag har jeg 5 sunne og sterke barn,og ingen av dem har alergier eller astma...bank i bordet. Fikk mine siste barn for 17,5 år siden så de har nok funnet ut mer nå da. Nå har jeg luftet kattene i hagen og de er ikke så begeistret for snø kan du si,de ville bare inn igjen det var ganske kaldt og da. Har hentet ved og fyrer i peisen,det er så koselig når det knitrer fra vedkubbene. Senere i dag skal jeg kjøpe kranser som jeg skal pynte på så skal jeg legge det på graven til min mor og min bror. Så de hadde fått gravlykter med leddpærer i nå,så må prøve å finne det i en butikk,tipper de kan stå noen uker,husker ikke hva de sa men hørte det på tv her en dag. Det hadde vært noe å pynte hagen med masse gravlykter med leddpærer
Hoppetaujenta Skrevet 4. desember 2012 #3615 Skrevet 4. desember 2012 (endret) Faktisk så har den tanken streifet meg også, på alvor. Hvorfor skal det bare brukes på kirkegården hvor få ser dem? Det kan en jo faktisk ha i enkelte vinduskarmer som det er mye brennbart rundt, så blir det ikke farlig å gå i fra dem. Jeg har ikke forsøkt slike; er de fine når de "brenner", eller ser de bare kunstige ut? Kanskje jeg skal dra innom et "Plantasjenhus" før jul og sjekke det ut selv... --- ...men det jeg egentlig hadde tenkt å si var at: hvis jeg hadde hatt både hage/katter og snø, så hadde jeg nok laget en fin vei eller to til dem, så de kunne gjøre sitt uten å måtte stampe i den snøen som de ikke liker. Jeg hadde laget en fin stor labyrintvei til dem, og naboene hadde fått enda litt å snakke sammen om, hehe...men det er helt ok det. "Alt for dyrenes velferd!" Endret 4. desember 2012 av Hoppetaujenta
Gjest odisi73 Skrevet 4. desember 2012 #3616 Skrevet 4. desember 2012 Lurer på om det var på tv2 hjelper deg jeg så det,er ikke sikker for jeg holdt på med noe annet så jeg fikk det bare med meg i bakhodet. Men da hørte jeg de sa at leddpærer har en levetid på ca 40 000 timer og nå får man det til og med på gravlykter så det må være blomsterbutikker eller de som selger elektriske produkter som har de. Kan godt hende det kan se kunstig ut,men hvis man har det mellom noe pynt,blomster og andre ting så tror jeg det kan bli fint
Gjest Tekola Skrevet 4. desember 2012 #3617 Skrevet 4. desember 2012 LED-lykter er kjempepopulært! Gravlyktene kan det hende at man må på plantasjen/blomsterbutikker for, men på Clas Ohlson har vi sånne som etterligner telys og kubbelys, og de er faktisk ikke så verst!
Hoppetaujenta Skrevet 4. desember 2012 #3618 Skrevet 4. desember 2012 Det måtte jeg sjekke Tekola, og du har jammen rett. Det bildet som ligger på nettsiden til Clas O er tre lys oppi et fat med pyntekuler og annet fint på. Ser veldig naturtro ut. Likte det. http://www.clasohlson.com/no/view/content/search/?Ne=1069&N=2766&D=led%20lys&Ntt=led%20lys&showTabs=true
Gjest odisi73 Skrevet 4. desember 2012 #3619 Skrevet 4. desember 2012 Der var det mye fint ja,tror jeg må kjøpe noen av de slangene til å pynte opp hagestuen vår med,og de tre lysa på fat var og fine.....hmmm må få med mannen til Clasohlson. Er så drittlei av at hvis en pære har gått i mye av det vi har fra før av så virker ingenting,så må man gå igjennom alle pærene for å finne den som ikke virker.
Gjest odisi73 Skrevet 4. desember 2012 #3620 Skrevet 4. desember 2012 Så bra at Tekola jobber på Clas ohlson nå og kan komme med mange gode tips før jul
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå