Gå til innhold

Odisis verden

Gjest odisi73

Anbefalte innlegg

Jeg er innom av og til, Odi. Må jo innom for å se alle de koselige bildene som dere legger ut. :)

Er det en god dag..eh...kveld har det visst blitt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men GIN?? Det smaker jo granbar! Tror heller jeg prøver rom altså.

Jeg lagde julelikør i fjor. Den kan man jo begynne på allerede:

40 cl 40% vodka eller rom

1 appelsin som skal stikkes hull i 40 ganger med gaffel

40 kaffebønner

1 vaniljestang

40 sukkerbiter (gjerne brunt sukker)

Den ble veldig god. Smakte godt og julete. Den skal stå minst 2 mnd.

Hurra! Norge leder håndballkampen :) Og pappa har reparert vaskemaskinen min :) Dumme spile. Så litt skummelt ut når alle delene lå utover badegulvet!

Og her er et bilde:

Leeekeeeeee :)

hamilton_leafpile.jpg

Og et til:

dog-having-fun.jpg

Og enda et lite et

FunGames.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

Deilige bilder,men måtte trekke på flirebåndet av den i midten :grinele:

Den hørtes god ut,tror jeg skal skrive oppskriften ned i morgen :kristin:

Fin kveld ja,og det har vært en fin dag utenom været :sjenert: ble det middag i stekeposer da Hoppe :skravle:

Hei Surre,fint å se du stikker innom.

Er det aktivitet blant blomstene dine for tiden :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehodet

Jeg kom hjem fra en uke ferie, og ingen hadde gjort noe i hagen. Sneglene var blitt store monster og hadde spist opp jordbærplantene :kjempesinna:

Men idag fikk jeg tatt resten av terrassen, håper at noen snegler fikk på seg masse Kaustisk Soda og led leeenge før de døde.

Halvparten av Lupinene jeg knabba i grøfta på Voss, har overlevd :hoppendeglad:

Og silkeblomstene står fint :smilorange:

Klager ikke jeg, trenger bare litt finvær så skal hekken klippes den er en smule overdimensjonert nå.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

Jeg kom hjem fra en uke ferie, og ingen hadde gjort noe i hagen. Sneglene var blitt store monster og hadde spist opp jordbærplantene :kjempesinna:

Men idag fikk jeg tatt resten av terrassen, håper at noen snegler fikk på seg masse Kaustisk Soda og led leeenge før de døde.

Halvparten av Lupinene jeg knabba i grøfta på Voss, har overlevd :hoppendeglad:

Og silkeblomstene står fint :smilorange:

Klager ikke jeg, trenger bare litt finvær så skal hekken klippes den er en smule overdimensjonert nå.

:klemmer:

Hei Surre :kose: dumme,dumme snegler som ødelegger for oss hageelskere :pisk:

Jeg visste Lupinene ville klare seg og enda finere blir de neste år hvis de slipper unna den brune armeen :jepp:

Jeg skulle også stusset litt mer på hekken og klippet plenen men det har regnet så mye de siste dagene.

Vi får krysse fingrene for soooooooooooooolllllllllllllllll til helgen.

:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ønske litt godnatt her jeg da. Kjenner at det er nær sengetid for denne jenta. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe... er jeg virkelig trøtt her jeg sitter. Jeg leste helt tydelig ordet "melisglasur"... *knegg*

Når sant skal sies så vet jeg ikke hva slags greier du mener der altså. Opplys meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi burde etablere to foreninger med det samme!

KG's vinklubb, og KG' forening for udveksling av likører fra egenavlede bær og frukt.

Vi får ta saken opp i eldsterådet!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh...vi kakler da ikke? *betuttetsmiley*

Vi utbasunerer bare varsomt for verden at noe nytt og vakkert har sett nattens (?!?) lys.

Sov godt odisi. *synge bysselallesangen for henne* Vi skal forholde oss veldig rolige her nå,

så tar vi opp trådene igjen i morgen når alle er mere eller mindre tilstedeværende og våkne.

So long så lenge alle to.... :blush:

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk. Søvngjengermusisering har jeg ikke sovnet til noen gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi burde etablere to foreninger med det samme!

KG's vinklubb, og KG' forening for udveksling av likører fra egenavlede bær og frukt.

Vi får ta saken opp i eldsterådet!

VEDTATT!!!!!!! :nigo:

Haha jeg også leste at hoppes avatar var i melisglasur :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe... er jeg virkelig trøtt her jeg sitter. Jeg leste helt tydelig ordet "melisglasur"... *knegg*

Når sant skal sies så vet jeg ikke hva slags greier du mener der altså. Opplys meg? :)

Jeg fikk en Mail på jobb før ferien og i signaturen stod det noe sånt som "med vennlig hilsen Kari Nordmann" også var det bilde av hoppetauavataren din :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

Det husker jeg du sa tidligere Mynona.

Du må finne ut av Hoppemysteriet,dette er nesten på grensen til å leie privatdetektiv.

Gomler sjokolade og drikker kaffe :sjokolade::kaffekopp: mens jeg funderer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

VEDTATT!!!!!!! :nigo:

Haha jeg også leste at hoppes avatar var i melisglasur :skratte:

Ja,tenk om vi bare kunne lagt henne over kaka,så hadde vi slippet all den glasuren+det hadde blitt den fineste kaka av alle :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehodet

God morgen!

Søte snille Odisi, vet du- søsteren min er anleggsgartner i nabokommunen din, hun er visst flink til å klippe hekker. Kanskje jeg skal bestikke henne til å ta din :smilyblomst: Om ikke annet fikk jeg det for meg at hun egentlig trenger en Bergenstur snart :biggrin:

Jeg tror jammen jeg må ut å shoppe bær, og en liten tur på Ikea for å kjøpe glass. Kanskje vennene mine skal få fruktlikør til jul isteden for hjemmelaget Baileys. Var akkurat ute og så på ripsbuskene jeg plantet i fjor. Den med røde bær hadde nøyaktig ett-1 bær. Den med hvite hadde 4 bær så det er håp.

Ha en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...