Gå til innhold

Odisis verden

Gjest odisi73

Anbefalte innlegg

Gjest odisi73

Ja,jeg kjøpte en slik ifjor og det står på lappen noen med maling som jeg ikke skjønte. De var dypt mørkeblå og når jeg tar på stilken eller blomsten så blir jeg også blå :sjenert:

Wow Hoppe,har du ikke sovet i natt?

Jeg har fått en uventet energi,så jeg er igang å rydder skuffer og skap for klær jeg skal sende til Litauen på Torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest odisi73

Har fått lest mer nå, så tror denne eksamenen går bedre enn den forrige :) Hvordan har kjære Rumlingen det?

Åh, så godt å høre kjære Odisisien! :) Vi blir så avhengige av ditt skjønne vesen her inne vet du! Når jeg blir større vil jeg ha hytte altså! Men først hus, også hytte, også en bil og. Bil før hytte.

Pass deg for huggorm!! Gå med støvler!

Veldig godt å ha deg tilbake :klemmer:

:klemmer:

Å tusen takk for de fine ordene dine Hannee :blomst:

Ja,vi går mye med støvler der oppe og tramper hardt i bakken :Nikke:

Håper ellers alt har gått fint for deg Hannee,med skolen og all ting.

Snart har du vel sommerferie og kan samle opp nye krefter til nytt skoleår :danse: men nå må jeg handle middag,fiskeboller i hvit saus er godt syns jeg så i dag får alle det til middag.

Iallefall en middag som alle liker :spise:

Ha en fin dag videre Hannee.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannee

Tusen takk til deg Odisi :) Fiskeboller er veldig godt, det har vi ofte :) Går greit med skolen, har to eksamener igjen, så blir bra med ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp,- og jeg rangler ennå. :jepp:

Jeg så forresten noen vidunderlige BLÅ (antagelig kunstig fremkalt) orkideer på REMA1000 forleden dag. De var underlig vakre. Skjeldent å se rene blåfargede blomster i handelen. :rodmer:

Ja,jeg kjøpte en slik ifjor og det står på lappen noen med maling som jeg ikke skjønte. De var dypt mørkeblå og når jeg tar på stilken eller blomsten så blir jeg også blå :sjenert:

Wow Hoppe,har du ikke sovet i natt?

Jeg har fått en uventet energi,så jeg er igang å rydder skuffer og skap for klær jeg skal sende til Litauen på Torsdag.

De har jeg aldri sett! Er de kunstig farget? Det finnes en type blå orkide som jeg vet om, Vanda heter den - har hatt lyst på en slik leeeeenge! :rodmer: Men den er ganske dyr og jeg kan ikke forestille meg at de tar den inn på rema?

Vanda%20Sansai%20Blue.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har en fin dag og koser deg i hagen, odisi! :klemmer:

Jeg hadde blå valmuesøster jeg også, men sneglene spiser de opp hver gang det kom blader opp, så de fikk aldri vokse opp. Burde har flyttet knollen, men nå er jeg jammen ikke sikker på hvor den er lenger! :klo: :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med fuksiaene dine forresten, odisi? Jeg tror jeg trenger litt krisehjelp med mine :unsure: Etter jeg tok de ut er de blitt skikkelig rare, en blanding av lange og veldig hengslete og masse blader har plutselig tørket opp på en litt rar måte! Kan det være sol/ temperaturforandring? Og bør jeg klippe de tilbake igjen? Kanskje jeg klippet for lite i vinter? De er ikke spesielt fine slik som de er nå i alle fall ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehodet

Jeg tror de orkideene på Rema er vannet med blå konditorfarge :opplyser:

Jeg har faktisk tenkt å prøve det neste gang jeg skal ha meg en orkide. Kjøpe en hvit og vanne med farget vann :smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

Hvordan går det med fuksiaene dine forresten, odisi? Jeg tror jeg trenger litt krisehjelp med mine :unsure: Etter jeg tok de ut er de blitt skikkelig rare, en blanding av lange og veldig hengslete og masse blader har plutselig tørket opp på en litt rar måte! Kan det være sol/ temperaturforandring? Og bør jeg klippe de tilbake igjen? Kanskje jeg klippet for lite i vinter? De er ikke spesielt fine slik som de er nå i alle fall ... :sjenert:

Det kan være for mye vær på en gang ja,men mine spirer med blader fra grenen men et par er stranglete slik du beskriver.

Jeg ville ikke hatt de mitt i solen,men i skyggen :jepp:

Prøv å ha litt mer tålmod så kommer de nok tror jeg etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

Jeg tror de orkideene på Rema er vannet med blå konditorfarge :opplyser:

Jeg har faktisk tenkt å prøve det neste gang jeg skal ha meg en orkide. Kjøpe en hvit og vanne med farget vann :smoke:

Ja det var ganske smart Surre,du er ganske kreativ du har jeg inntrykk av :jepp:

Den jeg kjøpte kostet 300 kr i en eksklusiv gavebutikk,så nå venter jeg spent på nye blomster snart.

Den jeg har er ensfarget dyp mørkeblå,helt spesiell :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tålmodighet er jeg ikke god på altså :opplyser: Men sier du det, så prøver jeg det! :) Har sett noen spirer jeg også, ca. i bladfestene :Nikke: Så da er det kanskje håp! I skyggen med de i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

De vokser så utrolig fort når de bare først har kommet seg etter vinteren og mørket.

Hvis du ser det er blader i bladfestene så spirer det som det skal tror jeg,de er slik hos både svigermor og meg.

Hvis de ikke blir fine i år så blir jeg utrolig lei siden jeg brukte så mange penger på de ifjor og har passet så godt på de i vinter :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest odisi73

Takk for det skjønne blomst og kopp :klemmer:

I dag har jeg hatt tvillingene hjemme fra skolen etter de var på kinarestaurant igår. Alle som var der å spiste ble dårlige,de var fire jenter og to gutter :sjenert: Noen av dem har kastet opp og hatt diare,så ble de straks bedre etterpå :sjenert: det må jo være matforgiftning :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest odisi73

Ja,vi tenkte gi beskjed til mattilsynet men nå er de friske og skal aldrig mer spise på den restauranten :fnise:

Nå skal jeg ut og vanne blomster og gi litt næring til de så håper jeg fuksiane kommer seg snart :jepp:

Ha en super aften alle sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...