Giacomo_P Skrevet 26. april 2012 #1501 Del Skrevet 26. april 2012 Kom deg tilbake, Mynona - vi skal blive flinkere til å forsvare deg der inde hvis folk ikke oppfører seg. Du kan jo ikke blive borte fra hjemmet ditt? Odisi: Ja, jeg fikk brendt opp en masse gammelt rask, og lidt av årets avklippede hekkegrener og lignende. Men det er mye som skal gjøres, så jeg må nok ha mindst én sånn seanse til før sommeren. Det er faktisk mulig at jeg må fjerne hele hekken på sydsiden, for jeg og en nabo har snakket om å sette opp nytt gjerde, og hekken vokser ind i det som står der. Da må det i hvert fald brendes mere. Ikke blev jeg anmeldt heller, selv om jeg blev nervøs da jeg så barnevognmafiaen stoppe opp før de beveget seg forbi "infernoet" mitt. Det er nemlig ikke lov å brende bråte i Oslo, men jeg gjør det allikevel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest odisi73 Skrevet 26. april 2012 #1502 Del Skrevet 26. april 2012 Er du på jobb nå da Mynona,forhåpentlig med hyggeligere kunder enn på tirsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest odisi73 Skrevet 26. april 2012 #1503 Del Skrevet 26. april 2012 Sette opp gjerde er ikke dumt,bedre å holde det ved like enn en hekk. Vi skal også sette opp gjerde,men må grave vekk en gammel granhekk og den er ikke liten Barnevognmafiaen ja de er vel noen besteborgere som syns de passer på at alt går for seg som det skal alt må gå etter boka,akuratt som babyen,den må også følge boka,det er jeg sikker på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 26. april 2012 #1504 Del Skrevet 26. april 2012 Ja, som du ved, Odisi - hvis man står 300 meter fra en barnevogn med en tendt cigarett, risikerer man en dose pepperspray, siden babyen kunde komme til å få et snev av røk forbi nesen. Et rykende bål vil antagelig ta livet av det lille krapylet på fire mils avstand. Jeg var heldigvis inde da de gikk forbi, og stod og betraktet dem da de stanset, og tydeligvis diskuterte om de kunde gå forbi. Hvilket antagelig udsatte barna for langt mere røk, end om de bare hadde gått rett forbi.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 26. april 2012 #1505 Del Skrevet 26. april 2012 Nei, har ikke terasse heller. Men er vi heldige med der vi får studentbolig, så er det i hvert fall masse gressplen rundt! Og da kan jeg jo snike meg til en utepotte eller to Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 26. april 2012 #1506 Del Skrevet 26. april 2012 Haha, ja du må passe deg for barnevognsmafiaen. De eier gata! Eller byen... Ja, er på jobb Odisi. Har ikke snakket med noen kunder i dag, så so far so good Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rofl Skrevet 26. april 2012 #1507 Del Skrevet 26. april 2012 Titte bø og en til alle. Savner deg i tråden også frøken Mynona! Plagsomt med folk som skal anklage en for masse ting Ignorer som oftest slikt men det er jammen ikke lett EWW snegler er nasty! Noen ganger klistrer de seg til stakkars pus også Veldig plagsomt for pus så da kommer hun bort slik at jeg må fjerne de. Samme med de mega ekle flåttene!!! Om det hadde kommet gigantiske flått som angrep oss hadde jeg nok død, spesielt om de kom på ryggen til svære edderkopper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 26. april 2012 #1508 Del Skrevet 26. april 2012 Ugg, jeg hadde brekt meg om jeg måtte fjerne en snegle fra katten. Hunden min rullet seg i gresset en gang, oppå en snegle. Det ble most snegle i pelsen. Og matmor tok med vofsen i dusjen med oppvaskhansker mens jeg brakk meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 26. april 2012 #1509 Del Skrevet 26. april 2012 Flått er ikke skummelt, bare ekkelt. Jeg plukker av hundrevis hver sommer når jeg jobber på tomten hjemme på sørlandet. Men man må følge med på stikkene, så man kan intervenere i tide, om det skulde udvikle seg et karakteristisk udslett (som kaldes erythema migrans). Og heldigvis har jeg vaksinert meg mod TBE, siden det var et par tilfelder ikke så langt fra der jeg holder til. Lyme's disease er skummel, men det er småtteri mod TBE (som heldigvis er gandske sjelden her i landet). Til alle som er redde for flått - husk at det varierer svært hvor mange av flåttene som er bærere av Borrelia. I de verste områdene (agderfylkene) kan det være så mange som 25%. Andre steder betydelig færre. Fjerner man flåtten inden 24 timer, er chansen for smitte så godt som ikke-eksisterende. Får man udslettet, er behandlingen en enkel kur, hvis man ikke venter. Media har skabt mye unødvendig frykt rundt dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rofl Skrevet 26. april 2012 #1510 Del Skrevet 26. april 2012 Ugg, jeg hadde brekt meg om jeg måtte fjerne en snegle fra katten. Hunden min rullet seg i gresset en gang, oppå en snegle. Det ble most snegle i pelsen. Og matmor tok med vofsen i dusjen med oppvaskhansker mens jeg brakk meg Hihi, det nasty men det går greit Heldigvis ikke slike svære brunsnegler. Pus liker ikke de heller så hun holder seg unna de. Flått er ikke skummelt, bare ekkelt. Jeg plukker av hundrevis hver sommer når jeg jobber på tomten hjemme på sørlandet. Men man må følge med på stikkene, så man kan intervenere i tide, om det skulde udvikle seg et karakteristisk udslett (som kaldes erythema migrans). Og heldigvis har jeg vaksinert meg mod TBE, siden det var et par tilfelder ikke så langt fra der jeg holder til. Lyme's disease er skummel, men det er småtteri mod TBE (som heldigvis er gandske sjelden her i landet). Til alle som er redde for flått - husk at det varierer svært hvor mange av flåttene som er bærere av Borrelia. I de verste områdene (agderfylkene) kan det være så mange som 25%. Andre steder betydelig færre. Fjerner man flåtten inden 24 timer, er chansen for smitte så godt som ikke-eksisterende. Får man udslettet, er behandlingen en enkel kur, hvis man ikke venter. Media har skabt mye unødvendig frykt rundt dette. Godt å vite VG og dagbladet flink med slike "KJEMPE SKUMMELT!" ting på forsiden som egentlig ikke er så skummelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 26. april 2012 #1511 Del Skrevet 26. april 2012 Jeg understreker, at Borreliose er en farlig og ubehagelig sykdom - men chansene for å få den kan reduseres betydelig. Her er oppskriften: -Gå med heldekkende, glatt tøy i områder med flått (høyt gress, buskas etc.) og skift klær/dusj når du kommer hjem. -Har flåtten bidt seg fast, fjern den inden 24 timer (Det er ikke noen veldig stor procent som er smittebærere) -Chek stikkstedene regelmessig i 6 - 8 uker (varselsignalet er erythema migrans: http://www.google.no/search?q=erythema+migrans&oe=UTF-8&hl=en&client=safari&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=6BiZT_ryM8nMsgaChaDWAQ&biw=1024&bih=690&sei=7hiZT7iZBdDmtQb_jtnUAQ) Får du et slikt udslett - gå til lege med en gang. Det behandles lett med antibiotika. Venter man, kan man risikere et alvorlig sykdomsforløb med smerter og lammelser. Risikoen er ikke så stor - hvis man undgår bidt, eller følger med på bidtene. TBE-vaksine er lurt, hvis man bor i et område med mye flått - men det er ingen anbefaling, eftersom det er veldig sjeldent i Norge enda. Det findes dessverre ikke vaksine mod Borreliose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest odisi73 Skrevet 26. april 2012 #1512 Del Skrevet 26. april 2012 Huff ja,mye flått i Agder fylkene. Vi har hytte i Hægebostad i Aust Agder,er det langt fra ditt landsted Gia? (trenger ikke svare,ble bare litt nysgjerrig) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 26. april 2012 #1513 Del Skrevet 26. april 2012 Nei, det er ikke så langt vekk. Jeg holder til lidt udenfor Mandal. Er ikke Hægebostad helt øverst i Lyngdal? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LightBulb Skrevet 26. april 2012 #1514 Del Skrevet 26. april 2012 Titte bø og en til alle. Savner deg i tråden også frøken Mynona! Plagsomt med folk som skal anklage en for masse ting Ignorer som oftest slikt men det er jammen ikke lett EWW snegler er nasty! Noen ganger klistrer de seg til stakkars pus også Veldig plagsomt for pus så da kommer hun bort slik at jeg må fjerne de. Samme med de mega ekle flåttene!!! Om det hadde kommet gigantiske flått som angrep oss hadde jeg nok død, spesielt om de kom på ryggen til svære edderkopper flått som rir på svære edderkopper?!?! Nå kommer jeg til å ha mareritt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 26. april 2012 #1515 Del Skrevet 26. april 2012 Men er ikke Hægebostad forresten i Vest-Agder? Eller er det to steder som heder det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest odisi73 Skrevet 26. april 2012 #1516 Del Skrevet 26. april 2012 Jeg mente Vest Agder selvfølgelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 26. april 2012 #1517 Del Skrevet 26. april 2012 Åååh, Mandal! Der har vi familiegård og er masse om sommeren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 26. april 2012 #1518 Del Skrevet 26. april 2012 (endret) Jeg vidste du var et helstøbt menneske, Tekola! Dette var sympatisk å høre! Er du lidt Mandalitt? Endret 26. april 2012 av Giacomo_P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 26. april 2012 #1519 Del Skrevet 26. april 2012 Er det her alle er? Jeg håper også at du kommer tilbake til tråden, Mynona - den er ikke det samme uten deg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 26. april 2012 #1520 Del Skrevet 26. april 2012 Rumle! Idag er det grått og lett regn - så ikke noe havearbeide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå