Gå til innhold

Odisis verden

Gjest odisi73

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest odisi73

Hei til natterangla Rumle og god formiddag til Hanne panne :klemmer:

Vi har fått avstengt vannet i noen timer,det er såååååååååååå drid :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjære Odisi!

Kan jeg få oppskrift og instruksjoner på hvordan du lagde vårrullene dine?? Jeg vet du har skrevet den et sted, men husker ikke hvilken tråd og når, så vanskelig å finne tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett på venninne lage en gang. Eller... Jeg har våtet de derre flakene man pakker inn i.. Men synes ikke hennes var sånn som vårruller skal være. Det ble kjøttkake med flak utenpå.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

Jeg skriver ned oppskriften her jeg så kan dere andre og se hvis det er av interesse :sjenert:

Odisis vårruller :nigo: ca 40 stk

Legg 250 gr glassnudler i vann og la de ligge til du er ferdig og steke alt det andre.

Start med 100 gr smør og 3 ss solsikkeolje i en vid stor panne.

Ta oppi 5 sammenvispede egg og rør rundt til det nesten blir eggerøre,ta så oppi 400 gr kjøttdeig og knø godt sammen og stek til kjøttdeigen er ferdig.

Ha oppi 1 opphakket løk og bland godt,ha så oppi en boks med picnikc skinke som du har kuttet opp,så tar du 400 gr raspet gulerøtter oppi,2,5 ts salt,6ts sukker,6-8 ss oystersaus som de har på thai butikk,6 ts thai svinebuljong.

Det er viktig med de thai ingrediensene for det er det som lager den spesielle smaken :jepp:

Når du har blandet og stekt alt godt så blander du med glassnudlene som du klipper opp litt og lar vannet renne av.

Bland alt i en stor bolle og la det avkjøle litt.

Så tar du et par ss skjeer i hvert ark alt etter som du liker.

Steik i 1 l solsikke olje eller slik at det dekker halve vårrullen.

Snu og steik på andre siden til de er gylne.

Server med sur søt saus eller en god chilli saus og soyasaus,kanskje litt ris til.

Det er så enkelt og godt,håper du prøver oppskriften :gjeiper:

Endret av odisi73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh. tusen takk Odisi! Jeg har Thai-butikk på hjørnet her nå, jeg så de hadde 10-12 forskjellige sånne vårrull-papir :fnise: Så der skal jeg nok få tak i det du skriver :)

Skal prøve dette en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid tar det omtrent å lage disse egentlig?

Kanskje jeg skal lage til inflytningsfesten min :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

Bruker ca 1 times tid på all kutting og steking og blande det ferdig med nudlene.

Rulle vårrullene tar ca 30 min og det tipper jeg stekingen og gjør.

Det er mat du kan lage når du ikke har noe å gjør en kveld men bare skal kose deg på kjøkkenet.

De du ikke spiser legger du i brødpose i fryseren,når du vil ha igjen setter du stekeovnen på 250 grader i ti min,eller helt til de er sprø.

Jeg kjøper alltid de vårrullpakkene med grønn kant rundt,de er best å lage av og best å spise :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Herlige små dyr!! :strix:

MÅÅ man ha den østerssausen? :sjenert: magen min er ikke særlig glad i sånn skalldyrgreier :sjenert: men takk for oppskrift! Vi har en innvandrersjappe her i byen og, må stikke innom der og se etter sånn deig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...