Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

Jeg skal starte blogg, og står mellom å bruke blogg.no eller wordpress. Er det noe spesielle forskjeller, eller er det et fett hva man velger?

Videoannonse
Annonse
Gjest Apophis
Skrevet (endret)

Du har ikkje vurdert blogger.com?

Eg ville valgt wordpress av de to.. Altfor mange fjortiser på blogg.no som kommer med teite kommentarer.

Endret av Apophis
Skrevet

Heisann,

Jeg skal starte blogg, og står mellom å bruke blogg.no eller wordpress. Er det noe spesielle forskjeller, eller er det et fett hva man velger?

Hvis du ikke er så flink med data og slike ting så er nok blogg.no det enkleste. Eneste minuset er alle fjortisene med useriøse svar og drittkommentarene som man som regel må regne med.

Wordpress har en del tekniske greier man må sette seg inn og mye mer muligheter.

Skrevet

Kommer an på hva formålet med bloggen er. Vil du tjene penger på den, eller bare skrive for å tømme hodet?

Skrevet

Jeg er godt voksen, og skal blogge om viktige budskap jeg ønsker å få ut. Så da utgår nok blogg.no, useriøse fjortisser som kommenterer er nok ikke noe for meg :)

Skrevet

Wordpress!!!

Skrevet

Hvis du ikke er interessert i rosablogging eller å lage en skikkelig bra blogg med wordpress (krever endel arbeid og kunnskap for at det skal bli veldig bra), så ville jeg nok sjekket ut blogger.com.

I tillegg bør du utarbeide en ganske så bra plan for å få lesere, hvis det skal være noen vits. Bruk twitter, bruk (hash)tags mye, diskuter med folk osv.

Skrevet

Takk så mye for tips. Eneste grunnen til at jeg starter blogg er at så mange har bedt meg om å gjøre det. Kommer til å bruke Facebook som medie i utgangspunktet. Tjener gjerne penger på bloggen, men det er ikke det som er drivkraften.

Skrevet

Okei, spennende. Lykke til :)

Kan komme med et tips til da. Skaff deg blogg-navnet ditt som domene. Den dagen du får så mange lesere at det kan være gode penger i det, så er det bedre å få annonseinntekter selv enn at google skal få dem. Det er ikke så lurt å måtte bytte navn når du er godt etablert.

Skrevet

Okei, spennende. Lykke til :)

Kan komme med et tips til da. Skaff deg blogg-navnet ditt som domene. Den dagen du får så mange lesere at det kan være gode penger i det, så er det bedre å få annonseinntekter selv enn at google skal få dem. Det er ikke så lurt å måtte bytte navn når du er godt etablert.

Tusen takk for tips :)

Skrevet

Jeg liker blogspot.com (blogger.com) mye bedre enn både wordpress og blogg.no. Men av de du nevnte vil du nok få mer ut av å ha den på wordpress.

Skrevet

Jeg er godt voksen, og skal blogge om viktige budskap jeg ønsker å få ut. Så da utgår nok blogg.no, useriøse fjortisser som kommenterer er nok ikke noe for meg :)

Anbefaler wordpress, mange muligheter til å følge med på hvor leserne kommer fra og diverse statistikk-muligheter, noe som du lærer mye av.

Når det er snakk om bloggportaler kan man fint veksle mellom de ulike, men det er enklest å holde oversikt over kommentarer og nye innlegg for dem som er på samme portal.

Tror det er like lurt å starte med eget domene dersom du har ambisjoner, men er du helt ukjent med blogging kan det være lurt å få hjelp av noen som har litt kunnskap slik at du slipper å knote i lange tider.

Et tips: Finn et bloggnavn som er lett å huske og som skiller seg ut.

Hva er budskapet ditt?

Skrevet

Anbefaler wordpress, mange muligheter til å følge med på hvor leserne kommer fra og diverse statistikk-muligheter, noe som du lærer mye av.

Når det er snakk om bloggportaler kan man fint veksle mellom de ulike, men det er enklest å holde oversikt over kommentarer og nye innlegg for dem som er på samme portal.

Tror det er like lurt å starte med eget domene dersom du har ambisjoner, men er du helt ukjent med blogging kan det være lurt å få hjelp av noen som har litt kunnskap slik at du slipper å knote i lange tider.

Et tips: Finn et bloggnavn som er lett å huske og som skiller seg ut.

Hva er budskapet ditt?

Da ser det ut som jeg får gå for wordpress. Har aldri blogget før, men jeg skal klare å få hjelp fra noen som har mer IT erfaring rundt akkurat dette.

Ja jeg skal prøve å velge navn med omhu, som helst kanskje har noe med temaet å gjøre, og ikke nødvendigvis navnet mitt. Det skal veldig oppsummert dreie seg om helse :)

Skrevet

Foretrekker blogspot.com, jeg. :jepp:

Skrevet

Jeg har brukt alle de tre bloggplatformene som er nevnt her, og vil uten tvil anbefale Wordpress. Det er ikke mye å sette seg inn i, og man får virkelig igjen for det :)

Skrevet

Da ser det ut som jeg får gå for wordpress. Har aldri blogget før, men jeg skal klare å få hjelp fra noen som har mer IT erfaring rundt akkurat dette.

Ja jeg skal prøve å velge navn med omhu, som helst kanskje har noe med temaet å gjøre, og ikke nødvendigvis navnet mitt. Det skal veldig oppsummert dreie seg om helse :)

Legg igjen en liten kommentar hos meg når du er ferdig, så får du kjapt en følger.

Et lite tips til: Sjekk ut de ulike temaenes muligheter før du begynner å legge til de ulike widgetene.

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg ville ikke valgt blogg.no i hvert fall, der kryr det av fjortiser med "dagens outfit" og oransje fjes.

Og de fleste kommentarene man får der inne er "kul blogg, kommentere tilbake?" grøss...

• Liker 2
Skrevet

Hva er alle disse forskjellige alternativene med webhotel, hvilke alternativ skal jeg velge? Og bestiller jeg domene før jeg gjør noe som helst annet?

jeg har også tenkt mye på domenenavn, og har kommet frem til et som er representativt for tema og unikt. Det er kanskje litt tungt fordi det er ord med bindestrek, ala "helse-hjørnet" (bare et helt hypotetisk navn jeg kom med der, og jeg vet man ikke kan bruke Ø, haha). Gjør det noe? Det skiller seg ihvertfall ut føler jeg. Ordet vil ha 4 stavelser.

Skrevet

Hva er alle disse forskjellige alternativene med webhotel, hvilke alternativ skal jeg velge? Og bestiller jeg domene før jeg gjør noe som helst annet?

jeg har også tenkt mye på domenenavn, og har kommet frem til et som er representativt for tema og unikt. Det er kanskje litt tungt fordi det er ord med bindestrek, ala "helse-hjørnet" (bare et helt hypotetisk navn jeg kom med der, og jeg vet man ikke kan bruke Ø, haha). Gjør det noe? Det skiller seg ihvertfall ut føler jeg. Ordet vil ha 4 stavelser.

Har sett at du gjennom Wordpress kan få kjøpt .com-adresse, i hvert fall? bloggenmin.com, typisk. Ting som er enkle å huske er alltid fint. Husk at du kan ha forskjellig adresse og navn på bloggen din! blogg.com kan hete "Mitt liv om meg", hvis det var det du tenkte på? :)

Skrevet

Har sett at du gjennom Wordpress kan få kjøpt .com-adresse, i hvert fall? bloggenmin.com, typisk. Ting som er enkle å huske er alltid fint. Husk at du kan ha forskjellig adresse og navn på bloggen din! blogg.com kan hete "Mitt liv om meg", hvis det var det du tenkte på? :)

Nei jeg tenkte på webadr. www.xxxx.com :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...