Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2012 #1 Skrevet 12. januar 2012 Jeg lurer på om det er greit å si til psykologen sin at jeg synes han er en fantastisk type? Går jeg over grensen når det gjelder terapeut/pasient-forhold da? Jeg mener det ikke for å hverken flørte, smiske eller noen sånne ting. Jeg bare synes han er en utrolig bra type, og får lyst til å si det.
Gjest Cosette Skrevet 12. januar 2012 #2 Skrevet 12. januar 2012 Hva med å heller relatere komplimentet direkte til jobben hans (for det er vel i den sammenheng du opplever ham som fantastisk)? For eksempel ved å si at du er veldig fornøyd med ham som terapeut? Så får du gitt et velfortjent kompliment uten å risikere at du føler du har krysset en grense som gjør videre behandling pinlig. 3
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2012 #3 Skrevet 12. januar 2012 Hva med å heller relatere komplimentet direkte til jobben hans (for det er vel i den sammenheng du opplever ham som fantastisk)? For eksempel ved å si at du er veldig fornøyd med ham som terapeut? Så får du gitt et velfortjent kompliment uten å risikere at du føler du har krysset en grense som gjør videre behandling pinlig. Ja, du sier noe der. Skreksscenarioet er at hele greiene blir skikkelig pinlig. Men dere som går til psykolog, pleier dere å komme med tilbakemeldinger om ting? F.eks. ved å si "takk for en veldig god time" o.l.? Jeg får meg liksom ikke til å si noe annet enn takk for i dag. Jeg er forsåvidt ganske deppa på slutten av hver time så det er ikke så lett å smile. Det skyldes jo alt det vanskelige jeg er gjennom i timene. Blir ikke akkurat akutt glad av psykologtimer. Det er jo ikke poenget heller forsåvidt.
Envy Skrevet 12. januar 2012 #4 Skrevet 12. januar 2012 Den gang da det var aktualt fortalte jeg min psykolog at jeg syntes hun var en utrolig flott person De tåler komplimenter de, som oss andre
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #5 Skrevet 12. januar 2012 Jeg har et ganske spesielt forhold til min psykolig, vi klemmer hverandre, hun finner pledd til meg, for jeg sitter alltid å strammer kroppen min og da begynner jeg å fryse. Vi gir komplimanger til hverandre. Vi kan f. eks si ”så fin du er i dag” Men jeg hadde ikke gjort dette til en psykolog der det ikke hadde vært naturlig. Da ville jeg nok gitt komplimang relatert til at jeg hadde fått noe ut av timen, eller at hun var en dyktig psykolog, som var flink med klienten sin.. Det er alltid godt å høre noe bra, om du mener det da.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2012 #6 Skrevet 12. januar 2012 Den gang da det var aktualt fortalte jeg min psykolog at jeg syntes hun var en utrolig flott person De tåler komplimenter de, som oss andre Godt å høre For jeg har nemlig lyst til å si rett ut, usensurert og ærlig: Du er en fantastisk type! I det legger jeg at han er sympatisk, empatisk, omsorgsfull, rasjonell, intellektuell, morsom, og sjarmerende distré. Jeg må mer le inni meg når han glemmer av tiden og kommer for sent fra lunsjen, stresser og sier beklager.
kisskissbangbang Skrevet 12. januar 2012 #7 Skrevet 12. januar 2012 Det synes jeg absolutt du skal si uten å være redd for å tråkke over en grense. Han er et menneske han som deg, og vil nok sette stor pris på komplimenten.
altflyter Skrevet 12. januar 2012 #8 Skrevet 12. januar 2012 Det er ingenting galt i å si det:) alle liker å få komplimenter:)
*happy* Skrevet 13. januar 2012 #9 Skrevet 13. januar 2012 (endret) Jeg har stort sett hatt kvinnelige behandlere, har fått og gitt mye komplimanger. Ei av behandlerene mine sa en gang: glad i deg. Det ble vanskelig syntes jeg. Nå fortiden har jeg mannlig psykolog han gir ingen kommentarer/komlimanger dette synes jeg er greit, jeg gir heller ingen. Jeg føler det kommer ann på hva slags type personer man er, en psykolog er jo som sagt også et menneske, i det ''virkelige'' livet er det også fra person til person man velger å gi komlimanger til. Så gjør det som passer deg :-) Komplimenter så klart ikke komplimanger Endret 13. januar 2012 av *happy*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå