Gå til innhold

Leger burde vite bedre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er utrolig provosert av hvordan mange leger er, og er nødt til å skrive om det for å få ut litt irritasjoner..

Jeg fikk brystbetennelse for ca en måned siden. Jeg prøvde alt jeg kunne for å få vekk melkeklumpen som hadde samlet seg i brystet mitt. Jeg leste om det på nette og spurte om råd for hvordan jeg skulle få den vekk. Ingenting hjalp og alt ble mye værre så jeg dro til legen. Der fikk jeg beskjed om at det var ikke så farlig, jeg skulle bare pumpe. Jeg prøvde å forklare han at jeg hadde allerede prøvd det, men det gikk ikke for nå hadde klumpen blitt så stor at melken kom ikke ut. Han ga meg en resept på sånn nesespray som skal hjelpe for å få melken til å renne og sendte meg ut igjen. Jeg fikk ikke tid til å stille noen flere spørsmål engang, han bare sendte meg rett ut og lukket døren. Jeg fortsatte å prøve å pumpe, men det kom fortsatt ikke ut noen ting. Klumpen ble større og mer vond, så jeg ringte legen på nytt(denne gangen en annen lege). Da så hun på prøvene mine og skjønte virkelig ikke hvorfor den andre legen ikke hadde gitt meg antibiotika, for denne betennelsen var ille! Jeg var nødt til å kjøpe to pakker med piller fordi den ene pakken var det ikke nok i og måtte da ut med 400 kr. Jeg gikk på pillene som jeg ble bedt om, men klumpen ble bare vondere og større.

Jeg ringte igjen en lege på nytt og fortalte om tilfellet. Så ble jeg sittende 5 timer på sykehuset før noen hadde tid til å hjelpe meg. Den nye legen sa da at dette tilfellet var ganske ille, og skjønte ikke hvorfor den andre legen hadde gitt meg antibiotika, for den kom ikke til å hjelpe med mindre de fikk fjernet pusset inni klumpen. De måtte da tømme klumpen for puss.. Når hun hadde holdt på med det i kanskje fem minutter, ble hun brått stresset og virket som om hun kjappet seg for å bli ferdig. Hun bare tørket så vidt vekk blodet som hadde rent utover hele meg og kastet omtrent klærne mine til meg og omtrent skjøv meg ut døren. Jeg kunne jo ikke gjøre annet enn å gå hjem, så da gjorde jeg det. Et par dager senere måtte jeg tilbake på sykehuset igjen fordi klumpen var fortsatt ille. De måtte da tømme ut enda mer, fordi hun forrige hadde ikke gjort en skikkelig jobb.

Så nå, etter å ha vært hos flere forskjellige leger er endelig brystet mitt på bedringens vei. Jeg er nå utrolig provosert fordi dette har plaget meg så lenge, noe det ikke hadde trengt å gjort hadde ikke leger vært så teite innimellom. Jeg er nå nødt til å kjøpe enda en ny antibiotika kur, så jeg har nå måtte bruke 800 kr på piller. Noe som irriterer meg fordi jeg da ikke hadde trengt det hadde en eneste lege giddet å se orntelig på betennelsen min. Jeg er 16 år og har et lite barn og bor med kjæresten min. Samboeren min og jeg går på nav, så har ikke akkurat så veldig mye penger. Så å måtte betale for det her er virkelig surt for oss..

Kunne virkelig ønske noen leger kunne blitt mer seriøse.

Er det noen andre som har opplevd lignende?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...