Gå til innhold

sliten av barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

I know. En relativt lett fødsel uten revning antar jeg. :fnise::sjenert:

Men ekkelt er det uansett, de fleste blør jo ganske mye lenge etter fødselen, og spesielt den første uka.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En smart fyr sa en gang: Barn er som batterier - når de sover lader de ...

:fnise: Det er såååå sant.

Har det skrevet på et skilt i gangen vår :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en veldig lett fødsel, var heldig og fikk en liten baby, 2800g og 31cm hodeomkrets, hun kom tre uker før termin da. Fødte mandag, sex på søndag :sengekos:

Revnet ikke noe heller, kunne ikke se at jeg hadde født engang sa jordmora dagen etter fødsel.

At ungen din var liten da den ble født behøver ikke å være årsaken til at du ikke revnet noe under fødselen. Min unge var omtrent som din ved fødsel mht str. Hilsen en som fødte en liten unge (over termin), men som revnet mye!

Skrevet (endret)

Størrelsen på hodet har ingenting å si for om man revner eller ikke. Jeg har født to barn, måtte sy 10 sting første gang og ett sting andre gang. Hodeomkretsen var den samme på begge barna.

Det som skjedde var at jeg fikk litt panikk under den første fødselen, fordi det var mye verre enn jeg trodde. Jeg ble sliten og lei og tenkte at "NÅ skal den ungen ut, for nå har jeg fått nok!" Det endte med at jeg presset mellom pressriene, klarte ikke å puste ordentlig og stresset veldig for jeg prøvde desperat å klemme ut ungen fortest mulig.

Så det endte med 10 sting, og hadde store smerter der nede i flere uker etterpå.

Fødsel nummer to gikk litt lettere. Det var ikke mindre smertefullt, men når pressriene kom så slappet jeg litt mer av, og klarte å fokusere bedre enn forrige gang, Jordmoren sa til meg når jeg skulle presse, og når jeg skulle puste. Jeg klarte å gjøre som jeg fikk beskjed om, og presset bare under riene. Så denne gangen fikk jeg bare en mikroskopisk rift, og hadde ikke vondt i det hele tatt etterpå. Så jeg har skjønt hvor viktig det er å jobbe MED kroppen, og ikke mot den.

Endret av Mooria
Skrevet

Størrelsen på hodet har ingenting å si for om man revner eller ikke.

Såklart har det sammenheng.

Jo større hode, jo større sjanse for rift. Selvom det selvsagt er andre ting som spiller inn også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...