Gå til innhold

Jeg fikk akkurat et lite sammenbrudd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil helst ikke ha kjeft her, jeg vet at jeg har gjort noe dumt. Jeg fikk et lite "sammenbrudd" akkurat. Kutta meg litt, tok en hel eske med voltaren og skylte det ned med noen slurker vin og vodka. Jeg prøvde ikke å ta livet mitt ellerno, jeg måtte bare få utløp for sinnet mitt.

Nå som jeg er litt ved mine fulle fem, lurte jeg bare på om det er farlig å ta en eske med voltaren?

Videoannonse
Annonse
Gjest Nuppdupp
Skrevet

står i felleskatalogen at du kan få nyresvikt

Skrevet

Hørtes jævlig smart ut...

Håper uansett at du oppsøker hjelp!

Skrevet

Ring giftsentralen nå! De vil guide deg videre. Dette høres veldig farlig ut.

22 59 13 00

Skrevet

Ring legevakten.

Skrevet

kom deg til legevakt

og så konsentrerer du deg om å få tak i fastlegen og psykologhjelp etterpå. Lykke til!

Skrevet

Takk for svar folkens :)

Jeg går til psykolog og er på bedringens vei. Er over et halvt år siden sist noe slikt skjedde, men det skjedde noe som gjorde at jeg falt litt tilbake.

Skrevet

Hvorfor tok du voltaren? Når man tar mange piller men ikke skal ta sitt eget liv, så er det vel mer vanlig å ta noe sterkere, som man blir rusa av f.eks?

Voltaren er en relativt svak medisin, og de gir ingen form for rus i det hele tatt.

Det er nok mulig å ta livet sitt med store doser, men siden du tok dem uten en slik hensikt, hva tenkte du at du skulle få ut av det? Det eneste de gjør med kroppen er jo å skade organene dine.

For å svare på spørsmålet ditt så tror jeg nok du overlever, men du må nok regne med å få noen kraftige magesmerter, føles som om det svir og brenner i selve magesekken.

Så jeg lurer bare på hva som egentlig var hensikten med de pillene? Jeg mener ikke å være frekk eller noe, håper du ikke misforstår meg nå- ble bare nysgjerrig.

Skjønner jo at du ikke har det så lett, og jeg ønsker deg alt godt videre, håper du blir bedre og får den hjelpen du trenger! Lykke til:)

Skrevet

Mooria: Det første jeg tenker er en form for selvskading. Jeg har litt de samme tendensene, men det kommer til utløp i "svakere" og mindre skadelige former.

Skrevet

What happens if I overdose?

Seek emergency medical attention or call the Poison Help line at 1-800-222-1222.

Overdose symptoms may include nausea, vomiting, stomach pain, drowsiness, black or bloody stools, coughing up blood, shallow breathing, and fainting.

Skrevet

Hvorfor tok du voltaren? Når man tar mange piller men ikke skal ta sitt eget liv, så er det vel mer vanlig å ta noe sterkere, som man blir rusa av f.eks?

Voltaren er en relativt svak medisin, og de gir ingen form for rus i det hele tatt.

Det er nok mulig å ta livet sitt med store doser, men siden du tok dem uten en slik hensikt, hva tenkte du at du skulle få ut av det? Det eneste de gjør med kroppen er jo å skade organene dine.

For å svare på spørsmålet ditt så tror jeg nok du overlever, men du må nok regne med å få noen kraftige magesmerter, føles som om det svir og brenner i selve magesekken.

Så jeg lurer bare på hva som egentlig var hensikten med de pillene? Jeg mener ikke å være frekk eller noe, håper du ikke misforstår meg nå- ble bare nysgjerrig.

Skjønner jo at du ikke har det så lett, og jeg ønsker deg alt godt videre, håper du blir bedre og får den hjelpen du trenger! Lykke til:)

Takk for langt svar :) jeg kan ikke helt svare på hvorfor jeg tok de pillene uten å ville ta livet mitt. Jeg er/var en selvskader og følte litt at jeg klarte ikke å gjøre nok skade med kniven, så jeg måtte ty til andre metoder.

Skrevet

Trener du?

Jeg har dessverre såvidt vært borti selvskading selv, samt at jeg kjenner andre som har drevet seriøst med det, og både jeg og de jeg kjenner har hatt god nytte av trening i tillegg til behandling.

En jeg kjenner har fokusert veldig på fitness, og det har hjulpet masse.

Selv kjenner jeg at boksing faktisk gjør underverker for både frustrasjon, sinne, tunghet og angst. Jeg går på timer 2 dager i uka + at jeg skal skaffe meg boksesekk hjemme. Det å kunne slå gørra ut av noen med pads, sparke livskiten ut av en boksesekk... det gir litt utløp for endel følelser, og er veldig godt.

Du nevnte på sinne, det kan faktisk hende du kan få utbytte av det, å fritt kunne dælje løs noe noe eller noen i en setting der det faktisk er ok. Du skulle bare visst hvor befriende det er å sparke alt du makter, til du ikke lenger orker løfte foten fra gulvet. ;) Deilig både fysisk og psykisk. :)

Samtidig som det gir gode følelser å trene, man kan løpe seg utmattet eller løfte vekter til blodsmaken står i kjeften.

Ikke sikkert det funker for deg, men det er mitt tips ihvertfall, i tillegg til hjelp selvsagt, men det virker det som du får?

Skrevet

Jeg vil helst ikke ha kjeft her, jeg vet at jeg har gjort noe dumt. Jeg fikk et lite "sammenbrudd" akkurat. Kutta meg litt, tok en hel eske med voltaren og skylte det ned med noen slurker vin og vodka. Jeg prøvde ikke å ta livet mitt ellerno, jeg måtte bare få utløp for sinnet mitt.

Nå som jeg er litt ved mine fulle fem, lurte jeg bare på om det er farlig å ta en eske med voltaren?

Lite å skrive om? Håp om litt oppmerksomhet? Var vel du som la inn dette skrivet i går?

#1 billelille

Sjenert

Gruppe:Medlem

Ble medlem:03-januar 12

Kjønn:Kvinne

Skrevet i går, 19:12

Går det ann å ta overdose på voltaren? en hel pakke voltaren blandet med alkohol? kan man dø av det??

Har ikke tenkt å gjøre det altså,men er litt viktig å få svar på det!! Har googlet meg ihjel,men ikke funnet noe fornuftig der!!

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Denne tråden bør bli stengt av moderator asap. TS trenger proffesjonell hjelp, ikke synsing og halvdårlige råd, og eventuelt også kjeft fra kg-brukere.

Skrevet

Denne tråden bør bli stengt av moderator asap. TS trenger proffesjonell hjelp, ikke synsing og halvdårlige råd, og eventuelt også kjeft fra kg-brukere.

Det var jeg som limte inn om akkurat samme emne i går. tror det er en tulletråd,men når folk skriver her at de driver med selvskading,spiser piller,så bør tråden stenges.

Petter

Skrevet

Kjære ts,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter legevakten i din kommune, de kan hjelpe deg. Du finner informasjon om tlf nummere på http://www.legevakten.no

I tillegg oppfordrer jeg deg til å ringe Mental Helse, telefonnummeret dit er 116 123. Telefonen er døgnåpen. Du kan også bruke internettsida http://www.sidetmedord.no/ Der treffer du mennesker som du kan prate med og få råd av.

Bond, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...