AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #1 Skrevet 12. januar 2012 Er det mest vanlig å ha badedrakt eller bikini på seg på babysvømming? Når jeg drar for å svømme selv bruker jeg alltid baddrakt og ser at det er det de fleste bruker når de trener. Dersom jeg skal ha bikini på babysvømmingen må jeg skaffe meg en ny. Passer definitivt ikke overdelene jeg har fra før nå som jeg ammer.. :/
*Joyce* Skrevet 12. januar 2012 #2 Skrevet 12. januar 2012 Der vi har gått har det vært omtrent 50/50 badedrakt og bikini, tror jeg. Selv trives jeg best i badedrakt i vannet, så jeg bruker det.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #3 Skrevet 12. januar 2012 Da tar jeg badedrakten min Var bare engstelig for å dukke opp i badedrakt (som har et litt belastet rykte, haha) mens alle de andre mødrene kom i flotte bikinier. Sikkert latterlig tanke, men jeg er litt latterlig (og redd for å dumme meg ut)
Teriyaki Skrevet 12. januar 2012 #4 Skrevet 12. januar 2012 (endret) Da jeg var høygravid, så ble jeg med en venninne på babysvømming. Fordelingen var slik: De som hadde fått av seg babyvekten: Bikini, mens de som enda hadde/hadde fra før av, litt valker og ekstra babyvekt: Badedrakt :gjeiper: Vet ikke hva jeg selv blit å bruke. Tar det som passer, enten det blir badedrakten eller bikinien. Puppene har blitt en hel del større, så. Men trives best i bikini, synes badedrakt er litt ubehagelig å ha på Endret 12. januar 2012 av Teriyaki
Norbertine Skrevet 12. januar 2012 #5 Skrevet 12. januar 2012 Det var ganske vanlig med badedrakt da vi var på babysvømming i hvert fall. Ikke så rart, mange som har litt hengemage og strekkmerker en god stund etter fødsel. Jeg brukte badedrakt.
mac84 Skrevet 12. januar 2012 #6 Skrevet 12. januar 2012 Babysvømming eller ei - i vanlige innendørs svømmehaller er det badedrakt som er mest passende. 5
^^Belle^^ Skrevet 12. januar 2012 #7 Skrevet 12. januar 2012 På vår babysvømming er det kun bikinidamer. Både vi som enda har litt babyfett og de som sikkert ble sylfider to nanosekund etter at babyen var ute. (Ikke misunnelig i det heeele tatt... ) Jeg kjøpte meg bikinitopp og -bukse til en tjuings på H&M.
Gjest frøken am Skrevet 12. januar 2012 #8 Skrevet 12. januar 2012 Må bare kuppe litt: hvor gammel er/må baby være når h*n begynner på babysvømming?
Andrea89 Skrevet 12. januar 2012 #9 Skrevet 12. januar 2012 Er det vanlig at noen har pappaer med på babysvømming istedet? Vi har veldig lyst til at babyen vår skal begynne når h*n blir født, men jeg føler meg ikke helt trygg i vannet. Jeg kan svømme og sånt, men har nok med å passe på meg selv.
Trulte:-) Skrevet 12. januar 2012 #10 Skrevet 12. januar 2012 Må bare kuppe litt: hvor gammel er/må baby være når h*n begynner på babysvømming? ca 10 uker sier de vel! (Var iallefall da vi fikk plass på vårt kurs!) Vår gutt begynner på mandag, når han er ni uker! :-)
Teriyaki Skrevet 12. januar 2012 #11 Skrevet 12. januar 2012 På sidene til svømmehallrn her står det 12 uker og/eller minst 5 kg.
*Joyce* Skrevet 12. januar 2012 #12 Skrevet 12. januar 2012 Må bare kuppe litt: hvor gammel er/må baby være når h*n begynner på babysvømming? Har hørt om litt ulike regler; da vi begynte mener jeg det var 3 mnd, nå ser jeg det står 2 mnd samme sted. Men mulig jeg husker feil. Er det vanlig at noen har pappaer med på babysvømming istedet? Vi har veldig lyst til at babyen vår skal begynne når h*n blir født, men jeg føler meg ikke helt trygg i vannet. Jeg kan svømme og sånt, men har nok med å passe på meg selv. Hos oss er det ihvertfall stadig pappaer i vannet, særlig på helgekursene.
Norbertine Skrevet 12. januar 2012 #13 Skrevet 12. januar 2012 Her fikk vi faktisk beskjed om at babyene kan begynne fra de er 6 uker gamle. Men jeg ville ventet til minst 10-12 uker, tror det er større utbytte for babyen da. Alle hadde med to voksne, kan ikke huske at jeg så noen alene noen gang (og å dra alene på babysvømming hadde jeg faktisk ikke orket, syntes det var kjempeslitsomt.)
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #14 Skrevet 12. januar 2012 Da tar jeg badedrakten min Var bare engstelig for å dukke opp i badedrakt (som har et litt belastet rykte, haha) Belastet rykte?
Gjest Alabama Skrevet 12. januar 2012 #15 Skrevet 12. januar 2012 Jeg eier ikke badedrakt og kommer nok ikke til å kjøpe det bare for å gå på babysvømming. Bruker bikini når jeg er i svømmehallen vanligvis. Skjønner ikke at det er mindre passende med bikini enn badedrakt i svømmehall? 1
Teriyaki Skrevet 12. januar 2012 #16 Skrevet 12. januar 2012 Jeg eier ikke badedrakt og kommer nok ikke til å kjøpe det bare for å gå på babysvømming. Bruker bikini når jeg er i svømmehallen vanligvis. Skjønner ikke at det er mindre passende med bikini enn badedrakt i svømmehall? Ikke jeg heller..Mulig det var en tidligere norm/regel, men nå til dags er det minst like vanlig, om ikke mer vanlig, å bruke bikini.
Gjest Surrehodet Skrevet 12. januar 2012 #17 Skrevet 12. januar 2012 Oppretter man en tråd om slikt? Bruk hva du føler deg mest komfortabel med og drit i hva de andre syntes. -Ja, om du ikke kommer i mormors arvede bommullstruser og en utvaska gjennomsiktig BH da, det vil vi helst slippe å se.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #18 Skrevet 13. januar 2012 TS: Ja noen er mer usikre på seg selv enn andre og redde for å drite seg ut På babysvømmingen vår er det tillatt med babyer fra 6 uker helt opp til 2 år. Vår er 3 mnd, men kurset varer i 18 uker så får nok mer og mer utbytte av det fremover
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #19 Skrevet 13. januar 2012 når babyen blir litt større og begynner å holde seg fast i bikinien, er badedrakt absolutt å foretrekke. spesielt om det er pappaer tilstede, så slipper man å vise hele stellet frem til nabolaget jeg har faktisk ikke lagt merke til om andre har badedrakt eller bikini, man er mest opptatt av å passe på seg selv og sin egen unge. det er iallefall min erfaring! 1
MonThe Skrevet 13. januar 2012 #20 Skrevet 13. januar 2012 Signerer hun over -- badedrakt anbefales når babyen begynner å henge/holde seg fast, for å unngå pinlige situasjoner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå