Gå til innhold

Hvor mye lommepenger?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har tidligere vært 3 ganger i Bulgaria og har hatt med rundt 4500-5000 i lommepenger. Dette har holdt i 14dager uten å måtte spare på noen ting.

Nå har vi bestemt oss for å prøve en annen plass. Vi har kommet frem til at Florida er en plass vi kunne ha tenkt oss å prøvd, men så var det dette med pengene da...

Hvor mye har du brukt å hatt med i lommepenger på en slik tur? Vi tenkte ikke å snu på hver en krone, vi skal rett og slett hygge oss, dra til Disneyworld og mange andre parker som det er så mye av i Florida.

Er middager og alkohol dyrt der? Rekner med det er det vi kommer til å bruke mest penger på bortsett fra parker. ;)

Hva med hoteller? Har du et hotell å anbefale? :)

Kjenner jeg har reisefeber nå, men bekymrer meg litt for pengene siden dette egentlig ble avtalt i dag og jeg ikke får spesielt god tid på meg til å spare :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Orlando er generelt et av de billigste stedene i USA å finne hotellrom pga mye konkurranse. Hva det kommer til å koste kommer jo helt an på hvilket nivå dere vil legge dere på. Er dere flere som reiser kan det lønne seg å bestille på et resort hvor det er leiligheter, rekkehus etc. Da får dere kjøkken og kan lage litt frokost selv, det blir billigere enn flere hotellrom og dere får god plass.

Jeg har et par ganger booket hotell via Hotwire i Orlando (uspesifisert) og vært veldig fornøyd med det.

Det som drar opp budsjettet voldsomt er jo priser på parkene. 3 dager Disney koster fra 230 USD + tax

Mat kommer helt an på hva man legger seg på. Jeg regner som tommelfinger regel at mat kommer på rundt halvparten av norske priser

Gjest Badabing
Skrevet

Det er fullt mulig å bruke ekstremt mye penger i Florida, men det er parkene som drar opp. Vi visste ikke at det fantes kort som gjaldt for flere dager, så for oss ble det veldig dyrt. Les om de forskjellige parkene, se på tilbud over hvilke kombinasjoner av parker som gir rabatt, og bestem dere deretter.

Shopping kan også dra opp, men man kan handle billigere på Outlet.

Det er ikke sydenbillig å spise ute, så det kan lønne seg å ha en kokeplate på plassen dere bor, slik at dere ikke trenger å spise ute hver dag.

Skal dere ha leiebil? Bestill på forhånd. Vi gjorde det den ene gangen til en grei pris. Neste gang hadde vi ikje gjort det, og det var bare de aller minste og de aller største og dyreste bilene igjen, de andre var utleid. Så ble plutselig 6000 for leiebil en uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...