Gå til innhold

Hvorfor er vi så naive?


Gjest finurlig

Anbefalte innlegg

Gjest finurlig

http://m.db.no/2012/01/12/nyheter/bedrageri/sverige/19765382/

Hva er det som får enkelte mennesker til å overføre store summer til folk de ikke har møtt engang?

Hvorfor er noen så naive?

Nå er offeret i denne saken en kvinne, men menn har også gått på limpinnen en del ganger.

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor de selger hus og hjem og sender penger til ukjente personer? Ser de ikke baksiden med det?

Jeg mener ikke å skjellle ut noen, jeg har stor sympati for menneskene som har blitt lurt. Jeg prøver bare å forstå hvordan dette kan gå så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest finurlig

Alle kan manipuleres.

Allikevel burde det jo ringe en varselbjelle?

Om ikke hos offeret selv, men av familie eller venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Allikevel burde det jo ringe en varselbjelle?

Om ikke hos offeret selv, men av familie eller venner?

Ikke alle har familie og/eller venner som er nære nok til å se hva som foregår.

Er man allerede svak psykisk så ringer det heller ingen varselbjelle før det som oftest er for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke denne mannen bli dømt til lengre fengselsstraff nå?

• Jobbet seks år som fotomodell i USA, hvor han også tok utdanning som livvakt. Startet i 1998 selskapet Protection Services Sandberg.

• Overtok i 1998 campingplassen i Skippagurra. Slått personlig konkurs.

• Dømt til fem års fengsel for grovt bedrageri i 1999. Uteble to ganger etter permisjon.

• Høsten 2000 stenger myndighetene campingplassen, som ble knyttet til sexsalg, av frykt for HIV og aids. Sandberg ble pågrepet mens han allerede satt i fengsel i bedragerisaken.

• Ble dømt til 15 måneders fengsel i Hålogaland lagmannsrett for hallikvirksomhet med russiske kvinner på campingplassen.

• Flyttet til Falkenberg i Sverige, midt mellom Malmö og Göteborg.

• Ble pågrepet i 2007 etter omtale i det svenske tv-programmet «Etterlyst». Dømt året etter til fem års fengsel for bedragerier på 1,7 millioner kroner mot 16 svenske kvinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nok en bedårer.. og du vet når hormonene løper løpsk, blir tankeaktiviteten heller laber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...