Gå til innhold

Hvordan stresse ned , bli kvitt stresset

Anbefalte innlegg

Gjest 89-modell

Jeg er en stressete person, veldig stressete, stresser og sliter meg ut på alt.

Om jeg kommer hjem og det er litt rotete, jeg skal vaske h¨ret som tar lang tid å føne, rette etterpå. Om vi har noen planer blir alt stress.

Noen gode tips for avspenning, stresse ned?

Kan jo ikke fortsette sånn.

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/620718-hvordan-stresse-ned-bli-kvitt-stresset/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår nøyaktig hvordan du har det ts! Stresser for alt hele tiden og håper det kommer noen gode råd her. Enig i at å si nei stresser også, jeg får iallefall veldig dårlig samvittighet. Spesielt om det er selskap eller noe sånt hvor det forventes at jeg kommer. Vertene vil da sansynligvis mene at jeg ikke bryr meg om å komme, jeg får dårlig samvittighet og begynner å stresse. Skjønner ikke hvordan folk greier seg, men når det er sagt vet jeg litt grunnen. Jeg er en perfeksjonist og vil glede alle alltid og greier jeg ikke det blir jeg urolig og stresset. Så mitt råd er kanskje å gi litt f...?! Lettere sagt enn gjort da.

• 4 måneder senere...

Annonse

Bruk en hodebunnsmassasje-dings http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=162996&model=#

Jeg har vært stressa lenge, og begynt å lure på om jeg har en skummel sjukdom. I dag har det gått opp for meg at det antakelig er langvarig stress som er årsaken til min konstante slitenhet m.m.

Jeg fikk mannen min til å bruke denne massasje-dingsen fem minutter på meg, og jeg kunne kjenne jeg ble mer avslappet øyeblikkelig.

Jeg skal gjøre mange flere tiltak, men dette var det første :) Anbefales!

AnonymBruker

Neste gang du begynner å stresse gjør du følgende:

Sett deg ned og lukk øynene. Pust dypt inn og blås sakte ut. Fokuser på pusten.

Når du gjør dette vil stresset slippe tak. Hodet klarer kun å fokusere på pusten.

Ta en sånn økt om morgenen, om du føler at stresset bygger seg opp, og så når du legger deg.

Det hjelper for min del.

Hilsen en som er sykemeldt pga psykosomatisk stress. Og dit vil du ikke ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...