Gjest Ukjentidentitet Skrevet 12. januar 2012 #1 Skrevet 12. januar 2012 Hei Nav behandlern min spurte meg om hvilken diagnose jeg hadde fått. Jeg ville egentlig ikke dele det, men turte ikke si noe så det ble til at jeg sa det. Nå har jeg angst fordi han kjenner noen, som kjenner noen, som kjenner noen som kjenner meg. Han har vel taushetsplikt? Hvorfor spurte han? Har de behov for den infoen? Skal de ikke da få det fra lege? Han skrev det ikke ned eller noe... Jeg vet jo overreagerer, bare så det er sagt. Vet dere ikke kan svare på alt, men hovedspøramålet er om han har taushetsplikt..?
Gjest annemor30 Skrevet 12. januar 2012 #2 Skrevet 12. januar 2012 Ja, vedkommende har taushetsplikt. Diagnosen har han vel fått av legen din?
Gjest Ukjentidentitet Skrevet 12. januar 2012 #3 Skrevet 12. januar 2012 Nei, har nettopp fått den så den står ikke på noe papir enda.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2012 #5 Skrevet 12. januar 2012 Og taushetsplikta er bare tull for de papirene vandrer rundt på NAV, og NAV er jævlig digert.. jeg har siste årene hatt minst fem forskjellige saksbehandlere jeg ALDRI har møtt engang. Og samtlige har hatt mappa mi og lest alt i den... Pluss NAVs egne leger og advokater og sekretærer. Alle leser igjennom papirene dine. 2
Gjest Minki Skrevet 12. januar 2012 #6 Skrevet 12. januar 2012 Og taushetsplikta er bare tull for de papirene vandrer rundt på NAV, og NAV er jævlig digert.. jeg har siste årene hatt minst fem forskjellige saksbehandlere jeg ALDRI har møtt engang. Og samtlige har hatt mappa mi og lest alt i den... Pluss NAVs egne leger og advokater og sekretærer. Alle leser igjennom papirene dine. Jo, men uansett for mange saksbehandlere du har så har jo ALLE der taushetsplikt. De har ikke engang lov å diskutere deg i lunsjen. PS: det er jo liksom slik at saksbehandlerne på NAV må åpne mappa di for å kunne behandle søknaden/saken din.. Eller foreslår du at de skal begynne å bruke telepati? :gjeiper: 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #7 Skrevet 12. januar 2012 De har vel ikke taushetsplikt innad i NAV?
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2012 #8 Skrevet 12. januar 2012 De har vel ikke taushetsplikt innad i NAV? Jo, ansatte i NAV har også taushetsplikt overfor kolleger, med mindre de også har med saken å gjøre selvsagt.
kaprifolen Skrevet 12. januar 2012 #9 Skrevet 12. januar 2012 Jo, det har dem. Det er ikke som i barnehage eller pleiehjem, hvor man kan fortelle kollegaen på vakt hvor morsom Lille Ole eller gamle Fru Hansen var på morgenen. 1
Sniktitt Skrevet 12. januar 2012 #10 Skrevet 12. januar 2012 Jeg tror ikke din diagnose står på den/de første sykemeldingene. Men etter åtte uker sender fastlege inn en utvidet sykemelding, der h*n beskriver hvorfor du enda er sykemeldt. Er litt usikker på om diagnose blir nevnt, eller om det bare blir beskrevet rundt den aktuelle "situasjonen". Det kan jo være at saksbehandleren syntes det er enklere å håndtere saken din dersom han vet diagnosen. Men om han har krav/rett til å vite, er jo en annen sak.
Gjest Ukjentidentitet Skrevet 12. januar 2012 #11 Skrevet 12. januar 2012 TS her Det som jeg reagerte på var at han spurte meg direkte og at han ikke noterte det noe sted. Hvorfor skulle han vite det da?
Gjest Svein Skrevet 12. januar 2012 #12 Skrevet 12. januar 2012 TS her Det som jeg reagerte på var at han spurte meg direkte og at han ikke noterte det noe sted. Hvorfor skulle han vite det da? Muuuuligens for å hjelpe deg best mulig, utfra din unike situasjon?? Er jo litt forskjell på folk som har astma vs feks bipolar lidelse. Syns du er litt paranoid, jeg.... 4
Gjest Ukjentidentitet Skrevet 12. januar 2012 #13 Skrevet 12. januar 2012 Det vet jeg ar jeg er, sa jo at jeg overragerer i startinnlegget Må jo få lure uansett.
Gjest O___o Skrevet 12. januar 2012 #14 Skrevet 12. januar 2012 Og taushetsplikta er bare tull for de papirene vandrer rundt på NAV, og NAV er jævlig digert.. jeg har siste årene hatt minst fem forskjellige saksbehandlere jeg ALDRI har møtt engang. Og samtlige har hatt mappa mi og lest alt i den... Pluss NAVs egne leger og advokater og sekretærer. Alle leser igjennom papirene dine. Men de har fortsatt taushetsplikt.
Gjest O___o Skrevet 12. januar 2012 #15 Skrevet 12. januar 2012 TS her Det som jeg reagerte på var at han spurte meg direkte og at han ikke noterte det noe sted. Hvorfor skulle han vite det da? Enkelte konkrete diagnoser - utløser en del rettigheter. Saksbehandleren har taushetsplikt. Saken deles også kun med de fagpersonene som vil være logiske å trekke inn i et samarbeid Jeg skjønner godt at det er ubehagelig å dele slike opplysninger - og det av flere grunner. Men diagnosen kan fungere som et "verktøy" for fagpersonene rundt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå