Gå til innhold

Hvor mye koster p piller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :)

Hvor mye koster p piller ? det er vell kanskje forskjellig fra merke til merke, men sånn ca?

Hørte av noen at det er gratis for de under 18, er det sant ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest henriett3

Det er gratis for de under 20 er jeg ganske sikker på. (men det er ikke alle sortene du får gratis) Det er forskjellige priser på p-piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lenger gratis for folk under 20. Det var det før, men nå er det en ny regel: Er man under 20 år får man 100 kroner avslag per 3 mnd forbruk av hormonprevansjon, både p-piller, p-ring, p-plaster etc.

Priser på de forskjellige merkene finner du på felleskatalogen.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100,- avslag fra 16-20 år. Bruker du f. Eks. Merket mikrogynon blir de gratis, da de koster under 100,- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 16 og får 100,- i avslag. Så betaler jeg 50,- ekstra for at legekontoret sender resepten til nærmeste apotek, så jeg betaler 57,- hver gang jeg henter mine piller. Bruker Cerazette, tror det varierer hva prisen er på hvert enkelt merke. Venninnen min bruker Mercilon 28, og hun henter resepten gratis på legekontoret og får p-pillene gratis på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mercilon 28 bruker jeg, de koster 100,- og fram til jeg var 20 år fikk jeg de gratis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest cecilie

Eg brukte Loette 28, og eg betalte 112. Eg er nett fylt 17 år og får 100,- i avslag. Loete 28 kostar normalt 212 trur eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanderlust

Jeg bruker microgynon og får de gratis siden de koster under 100 kr og jeg er under 20 :) Ser ikke helt poenget i å velge de dyre p-pillene når man kan få gratis hvis man er under 20, med mindre man opplever bivirkninger.

For meg og alle mine venner som også bruker samme merke, så har microgynon fungert veldig bra. Jeg har ikke hatt bivirkninger på de 2 årene jeg har gått på dem i det hele tatt, og det har heller ikke mine venner. Så det merket kan jeg varmt anbefale om du ikke har spesielle krav du stiller til dine p-piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...