Gå til innhold

Harde straffer for illegale innvandrere i Israel.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det Israelske parlament vedtok på tirsdag harde straffer for illegale innvandrere og israelere som hjelper dem. Lovforslaget gir mulighet for fengsling av illegale innvandrere på ubestemt tid uten rettssak. Israelere som hjelper illegale innvandrere kan få fengselsstraffer på opp til 15 år. Arbeidsgivere som ansetter illegale innvandrere kan få bøter på opp til $ 18.000.

I forrige måned vedtok regjeringen å bygge en 250 kilometer lang mur på den egyptiske grensen til en kostnad av $ 160 millioner.

Amnon Cohen fra det ultra-ortodokse Shas partiet sa han støttet denne loven "for å forsvare det israelske samfunnet."

"Gå til sør Tel Aviv, og du vil se folk der lever i frykt (for migrantene)" sa Cohen.

Noen mener er migrantene en økonomisk og sosial belastning og frykter for at migrantenes økende antall vil utvanne Israels jødiske karakter.

"Hvis vi ikke setter en stopper for infiltrasjonen, vil alle Israels sosiale systemer kollapse," sa Netanyahus Cabinet sekretær, Tzvi Hauser, til Israel Radio.

Kilde: http://www.washingtonpost.com/world/middle-east/israeli-lawmakers-approve-harsh-penalties-for-illegal-migrants/2012/01/10/gIQAFt6LnP_story.html

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det Israelske parlament vedtok på tirsdag harde straffer for illegale innvandrere og israelere som hjelper dem. Lovforslaget gir mulighet for fengsling av illegale innvandrere på ubestemt tid uten rettssak. Israelere som hjelper illegale innvandrere kan få fengselsstraffer på opp til 15 år. Arbeidsgivere som ansetter illegale innvandrere kan få bøter på opp til $ 18.000.

I forrige måned vedtok regjeringen å bygge en 250 kilometer lang mur på den egyptiske grensen til en kostnad av $ 160 millioner.

Amnon Cohen fra det ultra-ortodokse Shas partiet sa han støttet denne loven "for å forsvare det israelske samfunnet."

"Gå til sør Tel Aviv, og du vil se folk der lever i frykt (for migrantene)" sa Cohen.

Noen mener er migrantene en økonomisk og sosial belastning og frykter for at migrantenes økende antall vil utvanne Israels jødiske karakter.

"Hvis vi ikke setter en stopper for infiltrasjonen, vil alle Israels sosiale systemer kollapse," sa Netanyahus Cabinet sekretær, Tzvi Hauser, til Israel Radio.

Kilde: http://www.washingtonpost.com/world/middle-east/israeli-lawmakers-approve-harsh-penalties-for-illegal-migrants/2012/01/10/gIQAFt6LnP_story.html

I Norge gjør vi motsatt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var enkelt - gjør det mindre attraktivt å bli illegal innvandrer eller hjelpe illegale innvandrere, og så blir du kvitt problemet med illegale innvandrere.

Jeg ble skikkelig opprørt da jeg leste om kvinnen i Kristiansand som ble drept av en asylsøker som fikk avslag på søknaden sin.

Ja til lukkede mottak! :kjefte:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi burde hatt en mur vi også! Jaaaa!

Muren har da ingenting med denne saken å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Muren har da ingenting med denne saken å gjøre.

Muren blir bygd blant annet for å holde illegale innvandrere ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var enkelt - gjør det mindre attraktivt å bli illegal innvandrer eller hjelpe illegale innvandrere, og så blir du kvitt problemet med illegale innvandrere.

Jeg ble skikkelig opprørt da jeg leste om kvinnen i Kristiansand som ble drept av en asylsøker som fikk avslag på søknaden sin.

Ja til lukkede mottak! :kjefte:

Og du mener at det var årsaken til at han drepte henne?

Du tror ikke det rett og slett var en krangel i et parforhold som gikk litt over styr?

Ikke at det å ta livet av noen er greit i noen samenheng, men det er heller ikke greit at du, Drizzt, benytter enhver anledning til å forherlige et "Norge for nordmenn", det er nemlig slik jeg leser hvert eneste av dine innlegg!

:heks:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muren blir bygd blant annet for å holde illegale innvandrere ute.

Murer ble bygget for å avverge terrorangrep!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du mener at det var årsaken til at han drepte henne?

Du tror ikke det rett og slett var en krangel i et parforhold som gikk litt over styr?

Ikke at det å ta livet av noen er greit i noen samenheng, men det er heller ikke greit at du, Drizzt, benytter enhver anledning til å forherlige et "Norge for nordmenn", det er nemlig slik jeg leser hvert eneste av dine innlegg!

:heks:

Norge for nordmenn, sier du? Nei, det er ikke det jeg står for. Jeg er en kritisk til norsk innvandringspolitikk innvandrer. Har du problem med det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muren blir bygd blant annet for å holde illegale innvandrere ute.

Kilde på dette? Ifølge Wikipedia blir den bygget for å hindre terrorangrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilde på dette? Ifølge Wikipedia blir den bygget for å hindre terrorangrep.

Wikipedia er nødt til å holde deg til den offisielle historien fremfor sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge for nordmenn, sier du? Nei, det er ikke det jeg står for. Jeg er en kritisk til norsk innvandringspolitikk innvandrer. Har du problem med det?

Du svarte ikke på mitt spørsmål, men jeg skal allikevel svare på ditt.

Ja, jeg har et problem med din (og andres) åpenlyse fremmedfiendtlighet. Greit?

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du svarte ikke på mitt spørsmål, men jeg skal allikevel svare på ditt.

Ja, jeg har et problem med din (og andres) åpenlyse fremmedfiendtlighet. Greit?

:heks:

Ehhh, ja, OK. Jeg er fiendtlig til meg selv siden jeg er fremmed i Norge også(?). Ja, OK, greit. Det var interessant å lese, men litt vanskelig å skjønne rent logisk.

Ellers kan jeg gi deg et sånt svar: En asylsøker som har fått avslag og skulle har vært utenfor norske grenser har drept en kvinne. Hadde han vært utenfor norske grenser som han skulle har vært (eller ikke vandrende fritt rundt omkring), ville dama fortsatt være i live.

Fint med meg at du er uenig. Det endrer ikke min mening om saken. Kanskje ville påstandene dine om min hypotetisk fremmedfiendtlighet gitt mer mening om jeg var etnisk norsk og ikke innvandrer selv med mange gode venner fra forskjellige land (også fremmede). Er det mulig å være fiendtlig både til seg selv, familien og vennene sine? Dessverre bommer du der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du mener at det var årsaken til at han drepte henne?

Du tror ikke det rett og slett var en krangel i et parforhold som gikk litt over styr?

Ikke at det å ta livet av noen er greit i noen samenheng, men det er heller ikke greit at du, Drizzt, benytter enhver anledning til å forherlige et "Norge for nordmenn", det er nemlig slik jeg leser hvert eneste av dine innlegg!

:heks:

Sannsynligheten for at han hadde hatt mulighet til å drepe henne om han satt inne på et lukket mottak er vel lik null?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligheten for at han hadde hatt mulighet til å drepe henne om han satt inne på et lukket mottak er vel lik null?

Sannsynligheten for at han hadde drept henne hvis de ikke var i et forhold er vel lik null?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sannsynligheten for at han hadde drept henne hvis de ikke var i et forhold er vel lik null?

Er det ditt svar på spørsmålet? :skratte: Og nei, det er ikke lik null. Så lenge en som ikke skulle bli her er her, så kan mye ubehagelig skje på grunn av at han ikke er utestengt. Det kan være ran, voldtekt, alt mulig som ikke kunne skje uten hans tilstedeværelse etter avslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligheten for at han hadde drept henne hvis de ikke var i et forhold er vel lik null?

Riktig. Så hadde han ikke sluppet inn, så ville hun nok levd i beste velgående i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig. Så hadde han ikke sluppet inn, så ville hun nok levd i beste velgående i dag.

Du kan nesten ikke gå ut fra et "hvis så fremt i fall"-scenario her, det blir litt for enkelt.

Han var i Norge, hun var i Norge og de traff hverandre og flyttet sammen. Under en krangel gikk noe galt. Veldig synd, men å si at drapet skjedde fordi han hadde fått avslag på asylsøknaden er litt for søkt for meg.

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nesten ikke gå ut fra et "hvis så fremt i fall"-scenario her, det blir litt for enkelt.

Han var i Norge, hun var i Norge og de traff hverandre og flyttet sammen. Under en krangel gikk noe galt. Veldig synd, men å si at drapet skjedde fordi han hadde fått avslag på asylsøknaden er litt for søkt for meg.

:heks:

Ikke fordi han har fått avslag på søknaden. Men fordi han ikke reiste ut da det skjedde. Kan du se forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...