AloeVera Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Lager en generell tråd for er sikkert ikke første gangen jeg har spørsmål i denne kategorien Først lurer jeg på om frossent hamburger kjøtt skal tines før det stekes eller om jeg bare skal steke det fra rett fra frossen tilstand? Er Grilstad sine, Hot and Juicy om dette skulle ha noe å si.. Og så brukte jeg et halvt glass med pastasaus i går. Al Forno i Dolmiolignende glass. Kan jeg legge denne i fryseren eller må jeg ha det i en annen beholder? Skeptisk på om det vil sprekke..
Zzyzx Skrevet 12. januar 2012 #2 Skrevet 12. januar 2012 Burgerne kan gå rett i panna i fryst tilstand. La dem steke på den ene siden til de er helt tint og kjøttsaft siver ut på toppen, da snus de og stekes til de er ferdige. Glasset kan helt sikkert fryses som det er, tviler på at det sprekker. Men det er likevel greit å flytte over i noe annet, både for å spare plass i fryseren og for at sausen skal bli enklere å håndtere. Du kan f.eks. slippe å tine den helt først hvis du legger den i en boks og presser den ut i gryta som en isbit når du skal varme den. 1
AloeVera Skrevet 3. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2012 Hvor lenge holder pasta, kylling og pesto (blandet) seg i kjøleskapet? Det er lokk på. Hvor lenge holder frossen laks som jeg har tint i kjøpeskapet seg? (Det ligger enda i kjøleskapet)
Brunhilde Skrevet 3. februar 2012 #4 Skrevet 3. februar 2012 Jeg tror ikke jeg ville spart kyllingen mer enn to dager, det samme med laksen. Om jeg tar laks ut av frysen mandag ettermiddag, så spiser jeg den senest onsdag. Nå er jeg veldig sær på oppbevaring, lagring og holdbarhetsdatoer, så det er sikkert de som vil svare flere dager enn det jeg gjør.
Gjest navnelapp Skrevet 3. februar 2012 #5 Skrevet 3. februar 2012 Eg syns det høyrest fornuftig ut, Brunhilde. Og uansett skal du alltid bruke tretrinnstesten: 1. Ser det ok ut? Har det forandra farge, konsistens eller veks det ting på det (typisk mugg)? 2. Luktar det friskt og godt? 3. Ta ein liten bit. Er det kjøt kan du godt steike det litt først. Smakar det godt? 1
AloeVera Skrevet 25. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 25. februar 2012 Hvor lenge skal laks varmes? Har kokt en kjele med vann og satt den til side. La oppi laksefiletene og hadde på lokk. Hvor lenge skal de trekkes?
Gjest navnelapp Skrevet 25. februar 2012 #7 Skrevet 25. februar 2012 Ikkje meir enn fire-fem minutt, viss dei var tint då du la dei i. Men det er kanskje litt seint å få vite det no...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå