AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Jeg bruker normalt 40 - 42 i klær jeg kjøper i Norge, men når jeg tar mål og sammenlikner med et amerikansk nettsted så blir min størrelse 48 - 50 i "Europeiske" størrelser står det. Hva er deres erfaringer? Både når det gjelder å prøve kjoler her i Norge og se på nettet. Har dere prøvd kjolene i samme størrelse som normale klær eller er de i litt andre størrelser? Vet det jo er stor forskjell på str. 40 her og i Italia og Frankrike feks.
Gjest Doh Skrevet 12. januar 2012 #2 Skrevet 12. januar 2012 Jeg bruker normalt 40 - 42 i klær jeg kjøper i Norge, men når jeg tar mål og sammenlikner med et amerikansk nettsted så blir min størrelse 48 - 50 i "Europeiske" størrelser står det. Hva er deres erfaringer? Både når det gjelder å prøve kjoler her i Norge og se på nettet. Har dere prøvd kjolene i samme størrelse som normale klær eller er de i litt andre størrelser? Vet det jo er stor forskjell på str. 40 her og i Italia og Frankrike feks. Jeg bruker stort sett str 38, men jeg måtte ha str 36 i brudekjole for at snøringen bak skulle være fin. Er forresten Mori Lee jeg har, kommer jo helt an på merket.
Lyra Skrevet 13. januar 2012 #3 Skrevet 13. januar 2012 Det er ganske store forskjeller fra merke til merke, faktisk fra kjole til kjole også. Jeg er vel ca. strl. 38 i overkroppen, men prøvde kjoler i alle slags mulige størrelser. Måtte f.eks. hatt 36 i en Pronovias-kjole jeg prøvde, og det med glidelås i ryggen til og med. Kjolen jeg endte opp med er en Maggie Sottero, den jeg prøvde i salongen var str. 14, mens den jeg faktisk kjøpte var str. 8, og begge disse satt som et skudd. De har ikke så mange forskjellige størrelser i salongene uansett, men med snøring i ryggen passer de flere størrelser og er de for store trikser de det til med klyper og slikt. Så du kommer til å se hvilken størrelse du vil trenge når du begynner å prøve.
Superlilje Skrevet 13. januar 2012 #4 Skrevet 13. januar 2012 Jeg har kjøpt kjole fra lilly.dk, og den er størrelse 36. Til vanlig bruker jeg 38-40. Så tror det kommer veldig an på merket du kjøper.
Eudyptula Skrevet 13. januar 2012 #5 Skrevet 13. januar 2012 I den ene brudesalongen jeg var i, sa de at jeg var en str. 34, som er mindre enn jeg vanligvis bruker i klær. Jeg endte opp med en kjole i 36, som jeg hadde god plass i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå