Gå til innhold

Størrelser på brudekjoler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker normalt 40 - 42 i klær jeg kjøper i Norge, men når jeg tar mål og sammenlikner med et amerikansk nettsted så blir min størrelse 48 - 50 i "Europeiske" størrelser står det.

Hva er deres erfaringer? Både når det gjelder å prøve kjoler her i Norge og se på nettet. Har dere prøvd kjolene i samme størrelse som normale klær eller er de i litt andre størrelser? Vet det jo er stor forskjell på str. 40 her og i Italia og Frankrike feks.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker normalt 40 - 42 i klær jeg kjøper i Norge, men når jeg tar mål og sammenlikner med et amerikansk nettsted så blir min størrelse 48 - 50 i "Europeiske" størrelser står det.

Hva er deres erfaringer? Både når det gjelder å prøve kjoler her i Norge og se på nettet. Har dere prøvd kjolene i samme størrelse som normale klær eller er de i litt andre størrelser? Vet det jo er stor forskjell på str. 40 her og i Italia og Frankrike feks.

Jeg bruker stort sett str 38, men jeg måtte ha str 36 i brudekjole for at snøringen bak skulle være fin. Er forresten Mori Lee jeg har, kommer jo helt an på merket.

Skrevet

Det er ganske store forskjeller fra merke til merke, faktisk fra kjole til kjole også. Jeg er vel ca. strl. 38 i overkroppen, men prøvde kjoler i alle slags mulige størrelser. Måtte f.eks. hatt 36 i en Pronovias-kjole jeg prøvde, og det med glidelås i ryggen til og med. Kjolen jeg endte opp med er en Maggie Sottero, den jeg prøvde i salongen var str. 14, mens den jeg faktisk kjøpte var str. 8, og begge disse satt som et skudd.

De har ikke så mange forskjellige størrelser i salongene uansett, men med snøring i ryggen passer de flere størrelser og er de for store trikser de det til med klyper og slikt. Så du kommer til å se hvilken størrelse du vil trenge når du begynner å prøve.

Skrevet

Jeg har kjøpt kjole fra lilly.dk, og den er størrelse 36. Til vanlig bruker jeg 38-40. Så tror det kommer veldig an på merket du kjøper.

Skrevet

I den ene brudesalongen jeg var i, sa de at jeg var en str. 34, som er mindre enn jeg vanligvis bruker i klær. Jeg endte opp med en kjole i 36, som jeg hadde god plass i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...