Gjest gjest Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Jeg er 25 år, og har siden jeg var lita hatt eksem - først atopisk eksem, som videre ble psoriasis. I noen år har jeg nå også slitt med plager i kroppen. Det startet med håndleddene føst, men det har utviklet seg, og nå kribler vondtene rundt i kroppen opp og ned som de vil. Noen perioder kjenner jeg nesten ikke noe, mens andre ganger kommer de sammen med en sterk hodepine og tretthet, samt vondt flere steder i kroppen. Da har jeg bare lyst og ligge, kan sove mange timer, prøve og slappe av så mye jeg bare kan, men føler meg like overkjørt uansett. Jeg var til lege og tok en rekke prøver og tester for og finne ut av det her, men de fant ikke noe, og henviste meg videre til revmatolog. Der ble jeg så klart satt på en lang venteliste, og jeg rakk og flytte til en annen del av landet før jeg kom inn og fikk en time der. Timen kom ubeleilig til, så det ble til at jeg avbestilte den og tenkte jeg fikk komme meg til en ny sjekk her jeg har flyttet til i stedet. Jeg har liksom slått fra meg at det kunne være psoriasisleddgikt, uten at jeg vet hvorfor. Har ofte tenkt at sånn er det bare i min familie. Da min mor, begge bestemødre, og tante har forskjellige plager og diagnoser. Men i det siste har jeg gått mer inn på at det er psoriasis artritt det faktisk kan være, for jeg leser om symptomer og lignende, og kjenner meg igjen. Skal komme meg til lege igjen har jeg tenkt, så kan de få ta nye prøver, og kanskje jeg kan få en diagnose på et eller annet. Det her er vel ikke normalt. Jeg vet ikke hva jeg vil her. Bare har noen vonde dager, er så sliten, prøver og sove ut, men det hjelper ikke. Verker i hvert ledd, mye i ryggen, hofter, armer og fingre. Hodepine, og det er et ork og komme seg på jobb. Skulle ønske jeg bare kunne gravd meg ned under dyna noen dager, for jeg føler ikke for og utenfor døra. Lurer vel egentlig på om noen kanskje har erfaringer og komme med, eller lignende. Kanskje fra psoriasis artritt eller noe annet som ligner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå