Gå til innhold

Hvor vanlig er det?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer rett og slett hvor vanlig det er (for voksne) å hoste så man kaster opp? Vi er jo inne i influensasesongen nå, kjenner det krlibler litt i halsen i kveld. Er ikke redd for hosten i seg selv, men har lest så mange skrekkhistorier om folk som bare hoster så de kaster opp, i mange uker!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved kraftig hoste så er ikke det så uvanlig. Men det er som regel snakk om å kaste litt opp, ikke spy som en gris.

Men om du har mye slim som automatisk svelges så kan man kaste opp ganske mye slim.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Lurer rett og slett hvor vanlig det er (for voksne) å hoste så man kaster opp? Vi er jo inne i influensasesongen nå, kjenner det krlibler litt i halsen i kveld. Er ikke redd for hosten i seg selv, men har lest så mange skrekkhistorier om folk som bare hoster så de kaster opp, i mange uker!

Gjorde det idag. Man får jo masse slim og gørr i halsen og når det kommer opp når man hoster kan dette lett føre til brekning, iallefall for min del.

Skrevet

Hvis du føler at du har mye slim i halsen så kan det være lurt å prøve å spytte det ut, selv om det føles ubehagelig. Det gjør jeg når jeg er dårlig i astmaen, ofte i forbindelse med forkjølelse, slik at jeg ikke skal brekke meg å kaste opp.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Hvis du føler at du har mye slim i halsen så kan det være lurt å prøve å spytte det ut, selv om det føles ubehagelig. Det gjør jeg når jeg er dårlig i astmaen, ofte i forbindelse med forkjølelse, slik at jeg ikke skal brekke meg å kaste opp.

Da må jeg lukke øynene for brekker meg bare jeg ser slimet. egentlig holder det at jeg vet hva jeg spytter ut.

Skrevet

Da må jeg lukke øynene for brekker meg bare jeg ser slimet. egentlig holder det at jeg vet hva jeg spytter ut.

Huff av meg, ja jeg synes det er ganske så ekkelt.

Skrevet

om en har mye slim kan bisolvon (reseptfritt) være til stor hjelp.Samt drikke mye slik at en fjerner slimet.

Ved tørrhoste kan melkeprodukter hjelpe da det dannes slim.

Bisolvon er noe jeg selv bruker av og til,da jeg har astma og slimet "blomstrer" når jeg blir forkjøla

Skrevet

TS her, takk for svar så langt!

Har inntrykk av at de med asma er mest "utsatt" for å hoste til de kaster opp, kan det stemme?

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Huff av meg, ja jeg synes det er ganske så ekkelt.

men jeg er prippen da. var iallefall. jeg kunne brekke meg når jeg pussa tenner etter å ha spist brødskive og det kom brødsmuler i vasken... Men det er når jeg var mindre.

Skrevet

For en tid tilbake fikk vi oss et kjæledyr som det viste seg at hele familien var allergisk mot. Så før vi tok sammenheng mellom hosten og dyret så hosta vi til vi spydde flere ganger for dag. Gikk konstant med pose i hånda eller lomma. Spydde jo overalt.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg hoster til jeg spyr når jeg har virusinfeksjon eller allergisk reaksjon. Men jeg har ikke astma.

Og jeg foretrekker også å harke opp slim fremfor å la det samle seg til neste hostekule.

Skrevet

Sist jeg hadde influensa var jeg fryktelig tett i både hals og bihulene, jeg fikk skrevet ut slimløsende tabletter av legen. Funket som gull.

Jeg er syns slim er fryktelig ekkelt, vet ikke hvorfor, men jeg blir veldig kvalm bare av tanken. Så hvis du er veldig plaget med mye slim når du er syk, burde du kontakte legen og høre om han/hun kan skrive ut en resept på dette.

Skrevet (endret)

Jeg hadde denne vinterens "hosteinfluensa" nå i jula, og jeg hosta så jeg kasta opp flere ganger. Kom mest slim, men dog. Utrolig lite delikat, men etter et par ganger innser man gleden av å få opp gørra og få pusta ordentlig i en par timer..

Edit: Beklager ekle detaljer :fnise:

Endret av Bellamy
Skrevet

TS her, takk for svar så langt!

Har inntrykk av at de med asma er mest "utsatt" for å hoste til de kaster opp, kan det stemme?

Jeg har den erfaring ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...