Gå til innhold

Skravletråd 2012

Soon

Anbefalte innlegg

I dag er vesla syk stakkar. Hun har kasta opp 3 ganger, og klarer ikke å holde på maten. Storebror kasta opp 3 ganger i helga han, så hun har tydeligvis fått det fra han. I går kveld var hun veldig klagete, så jeg måtte bære på henne litt, og hun ville ikke ha pupp da jeg prøvte å legge henne, men nå forstår jeg jo hvorfor. Håper det går over i løpet av få timer. Nå sover hun endelig igjen hvertfall, etter å ha vært våken i over 3 timer og jeg måtte bysse henne i søvn. Krysser fingre og tær for at mannen og jeg slipper unna oppkast og sykdom, for det orker jeg ikke med to små unger...

Klesvask nummer 2 for dagen står på nå, og en stor haug med skittentøy ligger på gulvet på vaskerommet + at jeg har lagt sammen et par maskiner med klær også i dag. Laken og diverse klær er utspydd i tillegg til den vanlige kleshaugen. Så jeg skal ikke kjede meg i dag (dessverre ;) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Clafoutis

Huff, god bedring til jenta di, Honning, det hørtes ikke godt ut :( Og skjønner at du må henge i stroppen da, ja, krysser fingrene for at du holder deg frisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til lillesnuppa, Honning.

S kastet opp en gang for noen kvelder siden, heldigvis var det ikke omgangsyken, spørs om hun bare hadde spist litt mye grøt og fruktmos til kvelds.

Ikke gøy når de er syke, her er begge to skikkelig snørrete for N`te gang denne vinteren - mener det sies at babyer ikke blir syke når de får morsmelk - ja særlig :P

Storebror som stort sett fikk mme var ikke syk før barnehagestart som 1 åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til lillejenta di, Honning!

I dag har mini vært mer grinete enn noen gang. Etter en trilletur ute oppdaget jeg at hun hadde et rødt utslett i pannen og på kinnene. Jeg har sett litt av det før, men ikke så mye som nå. Og da jeg sjekket lua hennes, så oppdaget jeg at den er 100 % polyester. Så i dag har jeg følt meg som en skikkelig dårlig mamma. Jeg vet jo at mini reagerer på polyester, og har ryddet i bodyer og bukser, men så hadde jeg ikke sjekket lua!! :grine: Stakkars mini, hun har vært helt utafor i dag. Ammingen har vært vanskelig også. Heldigvis spiste hun ganske godt om kvelden, og sovnet til vanlig tid, så jeg håper håper håper at natten blir bedre, og at livet hennes blir litt bedre når vi slutter med polyesterlua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det dere :) Vesla er mye bedre nå. Hun kasta opp totalt 3 ganger i morres/formiddag, klarte å spise littegrann ei stund etterpå uten å kaste opp, og da bar jeg henne til hun sovna etter hun hadde vært våken i ca 3 timer. Da sov hun i 2 1/2 time (som er utrolig til å være henne), og etterpå har hun vært så mye bedre! Hun har spist bra etterpå det, men blei ikke tilbudt fullt måltid første måltidet, og har heldigvis ikke kasta opp noen ting etterpå. Hun fikk ei spiseskje grøt utblanda i vann i kveld, og kunne fint spist mer. Så da er hun sannsynligvis over det :) Og jeg har vaska 6 maskiner med klær i dag... *phuuuh* ;)

Stakkar lita, marikke! Er ikke enkelt å få med seg alt alltid, det var bra du oppdaga hva det kom av, så krysser jeg fingrene for at du får ei bedre natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Lenge siden jeg har skrevet her

Årsak? Jeg angrer på mitt valg om å bli mor.

Jeg har ingen glede, bare frustrasjon rundt dette. Forsøkt å ta det opp med mange, uten hell. Siste forsøk i dag.

Ringe helsestasjon å be om en ny time.

Jeg elsker gutten min over alt på jord, men jeg hater å være hans mor. Han hadde hatt det bedre andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Illicitus: stor klem til deg!!

Håper helsestasjonen tar tak i dette nå, det er jo mildt sagt elendig at du ikke har fått hjelp :(

Nå har omgangssyka kommet til hu mor her i huset. Oppkast, diare og vask av bad, det var mi natt... Håper det verste er over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Illictius! Jeg vil gi deg en stor :klem: ! Fødselsdepresjon er ikke lett. Har selv hatt det, men det begynner å gi seg. Er virkelig helt hårreisende at du ikke har fått hjelp når du har prøvd å få det! Her gav helsestasjonen flere samtaler med helsesøster først, også hadde de psykolog om helsesøster ikke var nok. Mitt tips er at mannen eller noen andre kan passe babyen mens du er inne og snakker. Det er lettere å få sagt hvordan man har det når man kan snakke uforstyrret!

Det har vært litt stille fra denne kanten. Jeg har vært her inne å lest, men ikke veldig mye. Vi har ikke hatt internett, og med baby og flytting er det en del å henge fingrene i, mildt sagt! MEN det har da skjedd litt her også. Lillemor snur seg nå fra rygg til mage. Helst om vi gir henne litt "starthjelp" ved å legge henne på siden, men henne har også gjort det helt av seg selv. Vi har også begynt med et fast grøtmåltid etter tips fra Smalltalk med sviskesaft/sviskemos i grøten, og når går det kjempefint! Snart har jeg lyst til å innføre "middag" også. Har nemlig laget gulrot og potetpure til henne, som ligger klart i fryseren.

Ellers vil jeg si god bedring til alle med syke barn!

Endret av Orchideae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får kontakt med familiekontoret i begynnelsen av neste uke. Jeg har hatt en elendig hs frem til nå, så er redd seks måneder er gått unødvendig med vondt.

Håper å få hjelp både med følelsen av å være mor og alt annet man sliter med på hjemmefronten i tillegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Illicitus, dette er vonde og leie følelser å ha. Ingen som ikke har hatt dem skjønner hvor forferdelig jævlig det er. Ingenting er magisk, det meste er bare dritt. Jeg håper virkelig du får bedre hjelp. Familievernkontoret er et supert sted å starte, jeg håper du møter noen som tar skikkelig tak i dette. Man trenger masse masse hjelp i en slik situasjon, og da er det å ha en hs som ikke virker veldig vanskelig.

Jeg tror jeg har vært gjennom mye av det samme som deg med storesøster, send meg gjerne en PM! Stor klem til deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illicitus: :klem: Håper du får den hjelpen du trenger!

Honning: God bedring!

Vi har litt vanskelige dager for tiden. Mini sutrer hele tiden, og jeg lurer litt på om hun har vondt i øret. Hun vegrer seg av og til når hun skal die av den venstre puppen, og av og til sutrer hun og vender seg bort etter at hun har begynt å die. Heldigvis sover hun ganske greit om natten, selv om det blir litt sutring da også. Eller så kan det være magen som plager henne. Nå er det en uke siden sist hun bæsjet, og så lenge har hun aldri gått uten bæsjebleie før. Men hun promper høylydt, og det lukter skikkelig mannefis.

Og så jeg som trodde at livet skulle bli en dans på roser etter at jeg hadde fjernet alt av polyester. Kanskje det bare tar litt tid. Hun har forresten fortsatt litt utslett på det øret som plages av ammingen, så det kan kanskje fortsatt være ettervirkninger av polyesteren ... Sukk, så vanskelig det er å feilsøke på disse små.

Deilig å klage litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Tiden flyr fort! :bond:

Første uke i jobb er snart unnagjort, og fy søren så deilig det er å bruke hodet igjen! Jeg er definitivt ikke skapt for å gå hjemme, og holdt på å bli sprø de siste ukene, så nå er det godt å være tilbake igjen. Og samboeren holdt på å bli sprø på jobb de siste ukene, og koser seg hjemme i permisjon. Kan ikke akkurat si at vi lar knerten vokse opp med noen stereotypiske familieidealer for å si det sånn... :)

Her har samboeren allerede begynt å "alliere" seg med en annen han jobber sammen med som også er ute i permisjon, og allerede første uka nå så har de vært "barnevognmafia" på tur. Jeg sitter bare å lurer på når de skal innta senterets kafeer også. De er jo liksom ikke ekte "barnevognmafia" før de har gjort det... :fnise:

Endret av SmallTalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi merker stor forskjell på vesla etter flyttingen. Der vi bodde var det jo mugg, og hun var mye tett i nesa. Ofte dryppet vi maaaange ganger per dag og nesesugeren var flittig brukt. Nå derimot har vi dryppet 3-4 ganger og brukt nesesugeren 2 ganger på nesten to uker!

Her har vi også mulighet til å ha henne sovende ute i vogna på dagtid, og det er noe helt annet enn å ha henne sovende inne! Hun sover lenger og bedre og er blidere når hun er våken. I dag har hun lekt alene i vippestolen i nesten en halvtime! Det har aldri skjedd! Så denne flyttingen førte bare godt med seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg håper du får hjelp slik at det blir bedre Illicitus :hug:

Så kjekt Orchidae! Det må jo være deilig å se :)

Jeg gikk til innkjøp av tutekopp her en dag. Fant en test hvor Avent sin kom på 4 plass, men siden jeg ikke fant noen av de over i butikkene jeg lette så kjøpte jeg bare den for å prøve. Jeg tenkte å gi henne vann i koppen for å venne henne til det. Har gitt vann i flaske et par ganger, men det var ikke det helt store. Vil for all del ikke at hun slutter å ta flaske, så derfor tenkte jeg å gi henne koppen heller. MEN hun forstår ikke hvordan koppen virker, og blir egentlig bare litt irritert over at det ikke kommer noe ut.. Andre med startproblemer ang kopp? Gikk det over eller måtte du gjøre noe/bytte kopp? Hvilken kopp har dere hatt mest suksess med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Huff, det hørtes ikke noe særlig ut, Illicitus :( Håper også at du får den hjelpen du trenger ja, sånn skal man jo ikke behøve å gå i månedsvis :klem:

Ablaze: jeg kjøpte Avent-tutekoppen (den fra 6 mnd) i går og prøvde den ut for første gang i dag, med vann i. Her gikk det faktisk over all forventning, han drakk mye mer vann fra den enn hva han har drukket fra flaske tidligere. Det så faktisk ut som om han syntes det var veldig gøy å drikke fra koppen :ler: Men jeg måtte ha ganske mye vann i da, sånn at han ikke trengte å løfte den så veldig høyt for å få ut noe. Kanskje det kan hjelpe med fullere kopp til jenta di? :vetikke: Ellers kan du jo prøve en annen type da, hvilke var det som scoret bedre i testen du så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Lenge siden jeg har skrevet her

Årsak? Jeg angrer på mitt valg om å bli mor.

Jeg har ingen glede, bare frustrasjon rundt dette. Forsøkt å ta det opp med mange, uten hell. Siste forsøk i dag.

Ringe helsestasjon å be om en ny time.

Jeg elsker gutten min over alt på jord, men jeg hater å være hans mor. Han hadde hatt det bedre andre steder.

Å, Illicitus, jeg fikk helt vondt når jeg leste dette. Så forferdelig som du må ha det, og så forferdelig at du ikke har fått noe hjelp hittil. Jeg håper du får hjelp fra nå av, for dette høres grusomt ut å skulle bære på alene. Masse, masse lykke til, og jeg håper du skriver her i blant :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det Illicitus? Jeg tenker masse på deg, og håper at du får denhjelpen du trenger. :klem:

Kan ikke akkurat si at vi lar knerten vokse opp med noen stereotypiske familieidealer for å si det sånn... :)

Sånn er det her også! :ler: Jeg begynner å jobbe i starten av april, da er knerten nesten 7,5 måneder. Mannen skal så være hjemme i nesten syv måneder, inkludert påskeferien rett før. Han er mye mer glad i permisjonslivet enn meg. Men jeg gruer meg til å ikke være hjemme med den knusegode babyen min likevel; jeg elsker å være sammen med ham, jeg passer bare ikke til å være hjemme. Det er likevel voldsomt vemodig at den siste permisjonen min snart er over. Kroken er satt på døren for flere her i gården, og jeg ser allerede fremover til et liv med større barn, men det er noe med det å aldri skulle holde en kliss nyfødt baby i armene for første gang igjen. Sukk. Jeg gleder meg til jeg blir bestemor! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok man må ta tiden til hjelp ang tutekopp - øvelse gjør mester.

Snuppa her knakk endelig flaskekoden igjen idag, med vann.

Har begynt å stresse litt ang mat og jobbstart om en måned, men hun liker tydeligvis brød med leverpostei (hun vil ikke ha grøt, prøvd i 2 måneder nå) og diverse fruktmoser med fullkorn etc, så jeg kan senke skuldrene litt.

Skal prøve å pumpe meg litt idag, og gi på flaske, for å se om det funker også.

Kjenner også på det samme som deg, Englefjes, bare at jeg elsker å være hjemme, men vi har også satt kroken på døra for flere barn, og det er rart å tenke på at man snart ikke har baby lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Så bra at dere har funnet frem til noe jenta deres liker, Soon :)

Til det med brød; hvor grovt brød gir dere? For jeg mener å ha lest et eller annet sted at små barn ikke skal ha så grovt brød, men vet ikke om det stemmer? Jeg baker brødet vårt selv, og liker det best skikkelig grovt, men grovmalt mel er vel uansett ikke noe særlig for de minste, så jeg blir jo nødt til å endre litt på oppskriften når lillegutt skal få brød. Lurer bare på om det er greit å bake med 100 % fint sammalt mel, eller om det helst bør være en viss mengde siktet mel? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...