ablaze Skrevet 30. januar 2013 #2381 Del Skrevet 30. januar 2013 Ja masse lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 30. januar 2013 #2382 Del Skrevet 30. januar 2013 Lykke til, Orchideae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 31. januar 2013 #2383 Del Skrevet 31. januar 2013 Orchideae: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 31. januar 2013 #2384 Del Skrevet 31. januar 2013 Tusen takk alle sammen. Jeg har egentlig trodd jeg har vært sliten, men etterhvert har det godt opp et lys for meg. Hvorfor skulle jeg vært sliten? Jeg sover fra 23-09.300, babyen vår er blid og fornøyd hele dagen, og sovner lett. Også er det gråten da, som sitter løst hos meg. Følelsen av å ikke strekke til. Alltid trøtt og sliten. Alltid lei meg. Dårlig matlyst. Jeg ser jo det selv nå. Jeg er ikke bare sliten. Jeg er deprimert, noe hs også mente. Men som hun sa: "mye er gjort når man tør å snakke om det. Da sprekker man boblen." I dag skal jeg og moren min en tur på senteret i nærheten her. Vi skal kose oss på kafé, kikke i butikker og bare ha det fint. Det høres kanskje klysete ut, men det hjelper og ha med lille ut. Kommentarer fra forbipasserende om hvor fin hun er, hvor gammel er hun. Det gjør meg stolt, og det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 31. januar 2013 #2385 Del Skrevet 31. januar 2013 Så godt du får noen bra samtaler med hs, orchideae Det blir nok mye bedre snart Kos deg masse med moren din og lille, det hørtes veldig koselig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 2. februar 2013 #2386 Del Skrevet 2. februar 2013 (endret) Igår fikk vesla grøt for første gang. Hun likte det godt og gapte etter skjeen. Fikk litt vondt i magen. Prøvde igjen i dag og fikk ikke vondt. hvor lang tid skal man bruke på en matvare? Endret 2. februar 2013 av Orchideae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 2. februar 2013 #2387 Del Skrevet 2. februar 2013 Her har det vært en innholdsrik uke! Vesla tar nå etter og holder leker. Dette har resultert i en del rangle i øyet (er ikke så lett å finnemunnen), men hun rangler i vei og er så fornøyd! På torsdag var vi på 5 mnd kontroll. Vesla veier nå 6 kg og er 60 cm lang. Jeg forstår det er noe mindre enn deres, men hun er nå tre ganger så stor som hun var når hun ble født - jeg synes hun er blitt kjempestor!!! Hun fikk også vaksine og fikk litt feber på natten. Var også sutrete i hele går. I går fikk hun smake fruktmos for første gang. Det var veldig spennende og det så ut til at hun likte det. Men hun forstod ikke at hun skulle gape, så hun spiste akkurat som katten gjør når den drikker I dag var vi på babysvømming for første gang. Visste ikke helt hvilke forventninger jeg hadde, men det viste seg å være kjempegøy! Både mamma og vesla koste seg i vannet og det var ikke stress slik som jeg fryktet. Så vi gleder oss til neste uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #2388 Del Skrevet 2. februar 2013 Idag har snuppa vår rullet fra rygg til mage to ganger Plutselig lå hun der på magen og nærmest hvinte av fryd for at hun hadde fått det til, har prøvd en stund nå, og stort glis i hele ansiktet da vi oppdaget det og snakket til henne - så artig! Hun er også veldig aktiv, og driver å kryper bakover når hun ligger på magen - havner fort utenfor leketeppet sitt. Hun elsker å ligge på gulvet, ligger å leker med forskjellige rangler etc. Idag fikk hun sitt føste bad i badekar, sammen med pappan og storebroren, litt skeptisk i starten, men tødde opp etterhvert og satt og plaska litt og lekte med badelekene (tidligere har hun bare badet i balje) Utrolig som de utvikler seg, snart 5 måneder nå og det skjer noe nytt nesten hver dag - herlig tid, men samtidig litt vemodig når de vokser så fort - hun begynner å få endel hår nå etter en periode hvor hun mistet litt hår, og da blir hun mindre og mindre baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 4. februar 2013 #2389 Del Skrevet 4. februar 2013 Så flink hun er Soon! Her har hun rullet fra mage til rygg mange ganger, men gjør det liksom ikke til vanlig likevel. Vi har begynt å rulle henne fra rygg til siden for å se om hun hjelper til for å fullføre bevegelsen, men det er ikke så mye mer respons enn at hun løfter hodet. Så det kommer vel om en stund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 4. februar 2013 #2390 Del Skrevet 4. februar 2013 Flinke jenta di, Soon Lillegutt rullet fra mage til rygg for snart en måned siden, og når han først fant ut av det gjorde han det veldig mye i 2-3 dager. Så, noen dager senere rullet han fra rygg til mage også, men da var det akkurat som om han glemte at han jo kunne rulle fra mage til rygg også, så nå ruller han bare fra rygg til mage Med en gang vi legger han ned på ryggen (på stellebordet og overalt!) ruller han seg over på magen, og så etter en liten stund begynner han å sutre og klage fordi han vil snus til ryggen igjen Hvordan gikk det med leggeprosjektet deres, ablaze? Har dere fått henne til å sovne noe tidligere på kvelden nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 4. februar 2013 #2391 Del Skrevet 4. februar 2013 Så flinke babyer dere har! Mini har fortsatt ikke gjort forsøk på å rulle. Men hun herjer stort i babygymmen, da Hun har forresten vært en helt ny baby etter at jeg fant ut at hun ikke tåler polyester! Hun var veldig sutrete en periode, og jeg gikk flere runder med meg selv for å finne ut hva som var annerledes, og om det kunne være noe jeg hadde spist. Så kom jeg på å sjekke klærne hennes, og de nye strømpebuksene inneholdt polyester. Så da byttet jeg til 100 % bomull, og mini har bare vært blid og fornøyd siden. Jeg reagerer på polyester selv, det var derfor jeg kom på å sjekke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 4. februar 2013 #2392 Del Skrevet 4. februar 2013 Vi skal flytte! Spent på hvordan det blir med en liten baby men.. Blir deilig iallefall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 4. februar 2013 #2393 Del Skrevet 4. februar 2013 Så spennende, Orchideae! Gratulerer med nytt hus! Flytter dere langt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 4. februar 2013 #2394 Del Skrevet 4. februar 2013 Så spennende, Orchideae! Gratulerer med nytt hus! Flytter dere langt? Ja, det blir spennende og deilig ikke minst! Vi leier bare, men skal flytte ca et kvarter fra der vi bor nå, til en nyere tomannsbolig. Tre soverom, to boder. Ganske nyoppusset. Deilig å tenke på at dette er et sted vi kan bo helt til vi får råd til å kjøpe noe selv. Om du går inn på den "mugg i leid leilighet" tråden, det er oss.. Så dette blir ufattelig deilig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 4. februar 2013 #2395 Del Skrevet 4. februar 2013 Flinke jenta di, Soon Lillegutt rullet fra mage til rygg for snart en måned siden, og når han først fant ut av det gjorde han det veldig mye i 2-3 dager. Så, noen dager senere rullet han fra rygg til mage også, men da var det akkurat som om han glemte at han jo kunne rulle fra mage til rygg også, så nå ruller han bare fra rygg til mage Med en gang vi legger han ned på ryggen (på stellebordet og overalt!) ruller han seg over på magen, og så etter en liten stund begynner han å sutre og klage fordi han vil snus til ryggen igjen Hvordan gikk det med leggeprosjektet deres, ablaze? Har dere fått henne til å sovne noe tidligere på kvelden nå? Leggeprosjektet vårt har gått som en drøm!! Hun har vært i seng før 18.30 i en uke nå! Eneste er at hun synes det passer å våkne mellom 4.30 og 5.30! Noen dager klarer jeg drøye det til 06.00 når pappaen står opp og går på jobb, men i dag var det morgen 4.30 Jeg sliter med å drøye det siden hun har begynt å bæsje når hun spiser på morgenen, så da må vi opp og av med alt. Snakket med HS og hun sa at vi selvfølgelig kunne forsøke å legge henne senere og se om det hjalp, men at det ikke nødvendigvis gjorde det. Men nå er hun så trett i fem-halv seks tiden at vi må aktivt holde henne våken, så det er ikke så lett å drøye det til 19.00! Men vi får se.. I dag fikk hun grøt for første gang (kl. 16.00), og nå er hun kjempetrett. Tror hun må få sove litt, så da blir det gjerne senere av seg selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 4. februar 2013 #2396 Del Skrevet 4. februar 2013 Grattis med flytting, Orchideae! ablaze: Hva med å legge inn en powernap på 15 minutter i femtiden, så kan dere drøye leggingen til kl 19-19.30? Jeg synes ofte at babyer våkner tidligere på morgenen om de er stuptrøtte når de legges for kvelden. Og det med bæsjingen kan gi seg også. Har du mulighet til å skifte på soverommet med bare bittlitt lys for å markere at det fortsatt er natt? Etterhvert så skjønner hun kanskje at det er natt og ikke morgen.... Men det er jo velkjent at småttiser sliter med å sove seg gjennom nattmorgenen siden de sover så lett da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 4. februar 2013 #2397 Del Skrevet 4. februar 2013 (endret) Jeg har prøvd å la henne sove litt i fem-tiden ja, men er ikke så godt inne i rutinen at jeg ser effekten av det. Den ene morgenen våknet hun 05.00, jeg stappet i tutten og så sov hun til 06.00 - så hun kan hvis hun vil! Prøver litt til og ser om det jevner seg ut. Klarte drøye kveldsstellet 20 minutter i dag, så jeg får se om det viser igjen.. Endret 4. februar 2013 av ablaze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #2398 Del Skrevet 5. februar 2013 Hvordan sover babyene deres på dagtid nå? Snuppa her er merkbart mer vrien å få til å sove på dagen. Må bysse litt og så sovner hun fort, men med en gang jeg legger henne ned, vrir hun seg rundt i senga og er lys våken - kan prøve maange ganger. Nå måtte jeg legge hu i vogna i gangen tilslutt og vugge på den, da sovnet hun etter ca 10 min. Hun har også noen dager i det siste bare sovet to dupper, og de kan være så korte som bare 30 min hver - altså en time søvn på dagen... mens idag er vi på andre duppen nå, så da regner jeg med det blir en tredje ved 16-tiden igjen... Kan være skikkelig grinete, så tydelig at hun jo er trøtt, men kjempe imot, det skal hun. Har vel kanskje noe med utviklingssprang å gjøre, som nevnt så skjer det mye med hu nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 5. februar 2013 #2399 Del Skrevet 5. februar 2013 Her sover hun som regel 2-3 dupper fra vi står opp klokka 9 til pappaen kommer hjem i 4 tida. Kjemper litt i mot, hvertfall på dupp 2-3. Men hun trenger dem, blir så sutrete og skal bare bæres om hun ikke får dem.. Hun sover mellom 30 minutter og 2 timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 5. februar 2013 #2400 Del Skrevet 5. februar 2013 Vi har ganske likt sovemønster som dere Soon. Hun sover 2-3 halvtimer ila en dag, så sant jeg ikke går en lengre tur. Hun sover så lenge vogna triller - samme om det er en halvtime eller tre! Jeg synes også at hun sover mindre tungt på dagen og våkner lett. men så lenge hun sover godt på natten så skal jeg være fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå