Gå til innhold

Skravletråd 2012

Soon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal melde oss på babysvømming - starter opp i februar. Gleder meg! Men må ut å kjøpe badedrakt - det har jeg ikke brukt siden jeg hadde svømming på skolen 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk på babysvømming med storesøster. Jeg synes det var masete, styrete og stressende. Det var overfyllt i garderoben, mye venting og litt bading. Joda, ungen syntes jo det var greit å bade, men garderoben etterpå var det bare sutring og hun var tydelig sliten både resten av dagen og dagen etter.

Med andre ord, babysvømming er ikke prioritert nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går seg til snart med søvnen, Illicitus. Sånn hadde jeg det med storebror, og det er utrolig slitsomt :(

Ablaze: førstemann her var 5 uker prematur, og jeg fikk beskjed om at jeg kunne innføre smaksprøver fra 4 måneder, og fast føde litt før 6 måneder (i håp om at det skulle hjelpe på søvnen).

Vi er ikke igang med babysvømming, men jeg håper å få det til. Er så koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes slitsomt ut, illicitus! :klem:

Vi skal på babysvømmming, må bare få meldt oss på kurs..

Æsj altså, så kaldt det er. - 21 er det her i dag, og vi skal på tre måneders kontroll. Vil helst slippe å måtte ut med lille..

Endret av Orchideae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk på babysvømming med storesøster. Jeg synes det var masete, styrete og stressende. Det var overfyllt i garderoben, mye venting og litt bading. Joda, ungen syntes jo det var greit å bade, men garderoben etterpå var det bare sutring og hun var tydelig sliten både resten av dagen og dagen etter.

Med andre ord, babysvømming er ikke prioritert nå ;)

Huh! Jeg har bare tenkt at dette må jo være veldig koselig!

Men jeg må jo si at det hørtes lite ut med 25 minutter som en gang varer. Hvordan er det å dusje etterpå (og forsåvidt før) når en har baby med? Hvordan gjøres det? Høres ganske stress ut egentlig..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Clafoutis

Her var babysvømming veldig populært, lillegutt smilte og lo og storkoste seg i vannet :) Synes ikke selve babysvømmingen var noe særlig stress heller. Men det var mer slitsomt etterpå, siden han ble fryktelig sliten og dermed ekstremt sutrete og grinete. Han sliter veldig med å sovne selv om han er trøtt, vi hadde derfor en stund med hysterisk skriking da vi kom hjem før han roet seg nok til å sovne. Da sov han til gjengjeld en hel time, og det har ikke skjedd på et par måneder!

Men han er nok ekstrem på det med å ikke sovne. Snakket med andre mødre der som hadde gått på babysvømming med andre barn tidligere, og de kunne fortelle at barna deres hadde sovnet allerede i bilen på vei hjem, og sovet i både to og tre timer etterpå. Men forhåpentligvis går det seg til litt med lillegutt etter hvert, det er jo synd hvis vi må kutte det ut siden han faktisk syntes det var veldig gøy!

Så slitsomt at det er så kaldt der du bor, Orchideae.. Her er det -12 i dag, og jeg synes det er ille nok, siden vi da ikke kan gå trilletur til butikken.. Kjedelig å bare være inne hele dagen, men det skal heldigvis bli litt mildere i morgen igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaldt ja, her var det -27 idag tidlig, vi lot faktisk storebror få slippe barnehagen idag også.

Vi skal ikke på babysvømming, gjorde ikke det med førstemann heller ;)

Lykke til videre med søvnen, illicitus, jeg vet akkurat hvordan du har det (førstemann var sånn), og så kan jeg trøste med at det blir bedre etterhvert, selv om vår fortsatt står opp grytidlig om morgenen... (han er 3 1/2 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaldt ja, her var det -27 idag tidlig, vi lot faktisk storebror få slippe barnehagen idag også.

:sjokkert: Gurimalla!

Heldigvis er det blitt "varmere" nå.. Var vel bare -17 eller noe det stod i bilen på vei hjem fra helsestasjonen i stad.. Uff, lille gråt når hun fikk vaksine, og jeg gråt også.Gjorde virkelig vondt i mammahjertet.. :grine: Heldigvis roet hun seg fort. Jeg gikk litt med henne etter hver av vaksinene, og da roet henne seg. Hjalp også å ha maten klar slik at hun kunne spise litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille her om dagen ;)

Flere som er "sperret inne" av kulden?

Heldigvis ikke like kaldt som på mandag, men det er uansett kjipt å ta med snuppa ut, så da holder vi oss stort sett inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sperret inne" her også ja :) Hvor kaldt skal det være for at dere ikke går ut med de små? Er litt usikker på hvor grensa går jeg. 5 eller 10 minus?

Blir generelt lite skriving her inne på meg. Snuppa nekter å sove mer enn en halvtime i strekk på dagtid, så jeg må som regel prioritere å spise selv, klesvask eller lignende... Gleder meg til den dagen jeg får littegrann egentid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er tatt opp før, men når legger babyene deres seg for natten? Vi tenkte å innføre litt rutiner nå, før har hun lagt seg samtidig som oss. Vi har jo hatt nogenlunde rutiner, men kunne tenkt oss å få lagt henne tidligere. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi legger henne med oss. Hun pleier å være våken et par timer fram til vi legger oss rundt 22.30. Har prøvd å legge henne tidligere når hun har vært trett (typisk rundt 20), men da er det bare opp etter 30 minutter. Vet ikke helt når vi kan begynne å innføre rutiner, så håper hun vil begynne å bli trett tidligere snart.

Var å kjøpte MME i går for å gi i tillegg til amming. Tenkte å gi en til to flasker per kveld (på ca 80 ml - hun klarer ikke mer) etter amming. Men så så jeg på tabellen bakpå boksen og begynner å lure på om hun er veldig småspist..? Tabellen begynte på 90 ml for nyfødt..!

Vi ga en flaske klokken 18.30 (den gikk rett ned) og tenkte å amme etter behov utover kvelden, for så å gi en flaske før legging. Vesla ammet klokken 20 og 21,og når jeg så laget en flaske på 100ml så ville hun ikke ha! Hun spiste 10 ml. Var så sur og gretten, men nektet å spise mer av flaska.

Når vi så la oss ca 22 så ville hun ikke ha flaske, ikke amme og var bare sur. Jeg trodde hun var kjempesulten, men når jeg la henne sovnet hun med en gang! Sov til klokken 04.30!

I dag prøvde jeg å gi henne MM+vitaminer på flaske og det nektet hun å spise! Så nå er alt bare rot!! Hadde trodd hun ville ha MM selv om hun ikke vil ha MME?!!! Jeg forstår ingenting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honning: jeg tar med meg snuppa ut i bilen hvis jeg må uansett grader, men det er snakk om oppvarma bil og ikke ut av bilen utenom inn og ut av huset som jo tar 15 sekunder...

Men ut i vogn eller over lenger tid, sies vel at grensa er på -10, men hvis det blåser osv da så er det jo kaldere, så man må jo se an litt.

Vi driver sånn delvis å får litt rutiner, hun legger seg rundt 19.30, da sover hun alt fra 30 minutter til ett par timer før jeg må inn til henne igjen. Etter 30 min må jeg som regel bare ligge inntil en stund så sovner hun, men hvis det har gått ett par timer, så ammer vi igjen.

Noen kvelder går dette bra, andre ikke - da må vi titt og ofte inn til henne.

Men det er da en start iallefall ;)

Idag har hun vært helt håpløs på dagtid - våknet etter smååå dupper og er så sur og gretten - vet ikke hva som plager henne jeg men... Er ikke lett å bli klok på disse små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar også vesla inn og ut av bil uansett grader, men har vært veldig i tvil om jeg kan gå tur når det er nedimot 10 minus. Småturer bør være greit i 7-8 minus da hvertfall :)

Vi tenker også på å innføre tidligere leggetider nå. Jeg føler at hun begynner å bli klar for det. Jeg skal også begynne å få henne opp senest kl 9 på morgenen nå, så det blir enklere å få henne i seng tidligere på kvelden (tror jeg). Er spent på hvordan det vil gå, skal begynne gradvis i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Clafoutis

Så rart med spisingen til jenta di, Ablaze, får håpe dere finner ut av det!

Vi legger lillegutt i 19-tiden hver dag, og det måtte vi begynne med allerede da han var 6-7 uker, for da begynte han å bli kjempetrøtt og sutrete på kvelden. Før kunne han sove 3-4, og noen ganger til og med 5-6 timer, det første strekket etter at vi hadde lagt han. Men de siste ukene har han begynt å våkne (minst) annen hver time for amming, så det virker som han er mer sulten nå enn han var (han er stor gutt, nesten 8 kg :) ) Helsesøster foreslo å innføre grøt for å se om han blir litt mettere av det, så planen er å begynne så smått med det fra neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi starter bilen på tomgang før vi skal ut. Det er jo enkelte ting man må. Må vi ikke ut blir vi inne.

Vi la henne i går i 21 tida. NMen var hyppige oppvåkninger. Men tenker å fortsette med det. Det går seg vel til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i går var hun oppe lenger.. Prøvde i 21 tiden men det var helt umulig. Hun var trøtt når vi skulle gå inn og ta på pysj, bleie og gi flaske. Men under matingen ble hun helt hyper og sparka rundt seg og veiva med armene. Endte med at vi ventet og sa vi skulle prøve igjen i 22 tiden.. Vel, hun la seg sammen med oss, og sovna med engang.. Mulig hun ikke er helt klar ennå?

Meldte oss på babysvømming i dag, men det var jo helt håpløst tidspunkt da.. 14.30.. Da får jo ikke samboeren vært med.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Jeg tror det er ganske vanlig at babysvømming er på dagtid, her var de fleste kursene mellom kl 11 og 14. Det er vel kanskje lagt opp til at det skal være en aktivitet for den som er hjemme på dagtid. Men vi var så heldige å få plass på et kurs som går på søndager, enig i at det er veldig koselig at begge foreldrene får vært med :)

Høres forøvrig fornuftig ut å vente litt med å legge jenta tidligere, da er hun nok sikkert ikke klar for det ennå, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...