SmallTalk Skrevet 5. januar 2013 #2201 Del Skrevet 5. januar 2013 Oi, så store mange av babyene her har blitt! Hvis jeg ikke husker helt feil så var vel knerten første mann ut i gruppa her, men vi bruker fortsatt en del bodyer i str 56. Meste parten av klærne han bruker nå er i str 62 og vi har vel brukt et par bodyer i str 68. Og av ullklær, så kan jeg fortsatt tvinge på han et par bodyer i str 50 dersom det er krise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 5. januar 2013 Forfatter #2202 Del Skrevet 5. januar 2013 Hvor lange og tunge er deres babyer nå da? Jeg har ikke veid og målt siden 3 mnd kontrollen, en tenker å veie over helga, for hun blir 4 mnd i morra Snuppa her og ruller nesten over, men er liksom det lille pushet som mangler Men hun snur seg horisontalt da - altså kan ligge med hode vendt mot stua, men plutselig har hun snudd seg rundt med hodet helt andre vei Artig å følge med på utviklingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 5. januar 2013 #2203 Del Skrevet 5. januar 2013 Vi har heller ikke veid siden 3 måneders-kontrollen, og da var han 7 kg og 62 cm. Her er det også litt rulling på gang, eller i hvert fall forsøk, men han kommer bare opp på siden, og ikke videre, og da blir han kjempfrustrert, stakkars Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 5. januar 2013 #2204 Del Skrevet 5. januar 2013 Vesla var 5.2 kg og 57 cm på 4 mnd kontroll Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 5. januar 2013 Forfatter #2205 Del Skrevet 5. januar 2013 Oi, så lita og god da, ablaze - hvor stor var hun ved fødsel? Snuppa her var 58,5 og 6,4 på 3mnd kontrollen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 5. januar 2013 #2206 Del Skrevet 5. januar 2013 Og klumpen min var 5,7 kg og 59 cm på seksukerskontrollen Han er jo en av de yngste her, men jeg skal bruke kvelden på å pakke vekk mesteparten av 62 tøyet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 5. januar 2013 #2207 Del Skrevet 5. januar 2013 Knerten her var 62 cm lang og 6,4 kg ved 4 mnd kontrollen. Nå er han søren meg snart 5 mnd og om under 2 uker så skal han på 5 mnd kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 5. januar 2013 #2208 Del Skrevet 5. januar 2013 Mini var 62 cm og 6,5 kg på tremånederskontrollen. I dag har vi hatt en skikkelig slitsom dag. Mini har bare sutret og grått, og i kveld ville hun ikke ha puppen i det hele tatt mellom kl 18 og kl 2230. Og hun som pleier å spise seg skikkelig opp til natten mellom kl 19 og kl 23. Men så har hun nesten ikke bæsjet i dag heller, så jeg tror det er magen som plager henne. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Heldigvis spiste hun godt da hun endelig ville ha mat (etter en solid bæsjebleie) i 2230-tiden. Nå har jeg puttet henne i seng, men er ikke særlig optimistisk for den kommende natten. Håper morgendagen blir bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 6. januar 2013 #2209 Del Skrevet 6. januar 2013 Nå begynner jeg å bli lei av å være syk, gitt! Ble syk for en ukes tid siden. Da var det hodepine, nakkevondt, halsvondt og generell slapphet som var tingen. Nå har halsvondten begynt å gi seg, men istedenfor å bli frisk, så har den derimot blitt erstattet av hosting og en ekkel trykkfølelse i brystet. Det er sjelden jeg drar til legen med sykdom, men i morgen tror jeg at jeg skal få kommet meg til legen. Dette går ikke i lengden når jeg har en klump her hjemme jeg må ta meg av. Det eneste jeg ikke har fått noe særlig av er feber, og derimot så tyder det jo på virus, som ikke er noe å få gjort noe med. Nå er jeg LEI! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 6. januar 2013 #2210 Del Skrevet 6. januar 2013 Usj, så slitsomt å være syk så lenge! God bedring, SmallTalk! Vi hadde heldigvis en ganske grei natt, men mini er fortsatt tydelig misfornøyd med et eller annet. Lurer litt på om det kan være ettervirkninger av vaksinen. Nå er det fire dager siden hun tok vaksine, men jeg googlet det og det ser ut som om det er flere som har opplevd at de små kan reagere på vaksinen lenger enn de tilmålte 48 timene. Så jeg smører meg med tålmodighet og håper at det går over snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mielove Skrevet 6. januar 2013 #2211 Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) Lillebror var 6,4 kg på 6-ukers kontrollen. Blir spennendes å se hvor mye han veger neste uke... Han blir 3 mnd 24. januar. Har brukt str 68 en stund allerede. Og str 4 i bleier (Libero)! Han er ikke så veldig lang (tror jeg), men god og rund Endret 6. januar 2013 av mielove Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 6. januar 2013 Forfatter #2212 Del Skrevet 6. januar 2013 Sykdom ja... her har jeg vært småsyk i 2 MÅNEDER nå! Begynte med hoste, gikk over til kribling i halsen, så ble det feber og streptokokker og 10 dagers penicilinkur, så var jeg frisk i 1 uke og så fikk jeg vondt i halsen igjen Men det er heldigvs nesten borte igjen nå, men syns jeg har hangla lenge nok - og snuppa er jo også småforkjøla med tett nese og litt hoste. Snuppa har blitt så sinnsykt rød i skrittet - men virker ikke som det er sårt, for hun reagerer ikke når vi vasker henne etc. Har smørt med sinksalve tidligere når hun har vært litt rød, og da har det hjuplet med en gang, men nå er det bare konstant rødt. Kan det være noe annet enn bare sårhet liksom?? Noen som kan anbefale noe å smøre med? Har prøvd sinksalve fra Natusan og fra Dr. Greve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 6. januar 2013 #2213 Del Skrevet 6. januar 2013 Huff, god bedring til dere som er syke, høres fryktelig slitsomt ut.. Mielove: Gutten din må være en skikkelig plugg, han høres større ut enn gutten min til og med, og han er en skikkelig tjukkas Men veldig herlig med gode og runde babykropper da Fælt at jenta di er blitt så sår Soon, her smører vi stumpen med Bepanthen-salve når gutten er sår (eller egentlig nesten hele tiden for å forebygge litt også). Jeg er veldig fornøyd med den, synes jeg ser stor endring allerede i løpet av én dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 6. januar 2013 #2214 Del Skrevet 6. januar 2013 Prøv Inotyol om det ikke blir bedre. Skikkelig guffe da, men det funket fantastisk på eldstejenta her i huset da hun var bleiebarn som reagerte på absolutt alt og ble hissig rød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 6. januar 2013 #2215 Del Skrevet 6. januar 2013 Soon: Hvilken bleietype bruker du? Ser det er flere som sliter med såre rumper når de bruker Libero, men slipper unna med Pampers dry iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 6. januar 2013 #2216 Del Skrevet 6. januar 2013 Her satte Pampers bleiene seg fast i baken på knerten, imens Libero knapt nok har gitt han sår stump en eneste gang, så dette tror jeg er veldig individuelt. Ellers så kan jeg jo si at vi bruker potetmel til å pudre stump og valker med. Funker veldig bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 6. januar 2013 #2217 Del Skrevet 6. januar 2013 Soon: jeg anbefaler også inotyol, som Kvist. Den er veldig god! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 6. januar 2013 Forfatter #2218 Del Skrevet 6. januar 2013 Har brukt både Rema 1000, Coop og Pampers Baby dry samtidig, så litt vanskelig å si om det er en bleietype hun reagerer på. (har hatt litt av hver liggende i stelleveska etc, derfor blitt flere typer samtidig). Skal prøve ute den Inotyol salva Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 6. januar 2013 #2219 Del Skrevet 6. januar 2013 Oi, så lita og god da, ablaze - hvor stor var hun ved fødsel? Snuppa her var 58,5 og 6,4 på 3mund kontrollen Hun var 2 kg da hun ble født 7 uker prematurt. Så 4 mnd kontroll var strengt tatt når hun var to mnd (korrigert). Jeg synes jo hun har blitt kjempestor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 7. januar 2013 Forfatter #2220 Del Skrevet 7. januar 2013 Ja, det skjønner jeg - de blir fort store Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå