Soon Skrevet 17. desember 2012 Forfatter #2121 Del Skrevet 17. desember 2012 Storebror her var, og er en ikke-sover. Styra mye med legging da han var liten, nå legger han seg kjempefint kø 19, men våkner endel på natta, kommer helst inn til oss hver natt, så pappa må ligge i hans seng istedet, og så er det morra ca halv seks - også tilfeller med kl 05.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 17. desember 2012 #2122 Del Skrevet 17. desember 2012 Du kan ikke ha for mye formelk da Soon, eller litt for kraftig utdrivningsrefleks? Jeg har veldig kraftig utdrivning, spesielt på det venstre brystet, og jeg merker at lillegutt misliker å die på det brystet hvis det er veldig fullt (slipper puppen, kaver og styrer). Så jeg har begynt å pumpe ut litt fra dette brystet før jeg legger han til, og da dier han mye roligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 17. desember 2012 Forfatter #2123 Del Skrevet 17. desember 2012 Ikke problemer med formelk nei, tror jeg, for hun har fin og "gul" avføring, sies vel at den ofte er mer gønnlig og skummete, og at de blir plaget med mye luft hvis det er mye formelk. Ang utdrivinga vet jeg at den er kraftig, men hun later til å suge jevnt og trutt selv om hu kaver, hvis du skjønner. Hun viser ingen tegn til å ikke rekke å svelge unna. Generelt så ammer hu så mye bedre på natta eller når hun er veldig trøtt. (men ikke hvis hun er overtrøtt da) Våknet nå nettopp etter en god dupp, gråt og var sulten, og lå så pent og pyntelig og spiste i hele 5 minutter, før hu sovna igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 17. desember 2012 #2124 Del Skrevet 17. desember 2012 Men de sier vel også at de blir mer effektive til å die etter hvert, sånn at ammestundene går litt raskere? Kanskje det bare er sånn hun er? Og du skal egentlig bare prise deg lykkelig for at hun lett sovner da (men det gjør du vel også siden du har erfaring med søvnproblemer fra sønnen din!) Her har vi STORE problemer med å få gutten til å sove, både på dag og natt, noe som resulterer i at han ofte er trøtt, sliten og sutrete. Fryktelig slitsomt.. Får håpe vi slipper at det vedvarer like lenge som du og Bentebent har opplevd, den eneste trøsten nå er liksom at dette går over etter hvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 17. desember 2012 #2125 Del Skrevet 17. desember 2012 Storebror her var, og er en ikke-sover. Styra mye med legging da han var liten, nå legger han seg kjempefint kø 19, men våkner endel på natta, kommer helst inn til oss hver natt, så pappa må ligge i hans seng istedet, og så er det morra ca halv seks - også tilfeller med kl 05.... Høres veldig likt ut som gutten min, men han er heldigvis ikke oppe fullt så tidlig. Legger seg stort sett greit i 19.30 tiden, men kommer ofte inn til oss i løpet av natta. Men sjelden oppe før klokken 7-8, takk og lov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 17. desember 2012 Forfatter #2126 Del Skrevet 17. desember 2012 Men de sier vel også at de blir mer effektive til å die etter hvert, sånn at ammestundene går litt raskere? Kanskje det bare er sånn hun er? Og du skal egentlig bare prise deg lykkelig for at hun lett sovner da (men det gjør du vel også siden du har erfaring med søvnproblemer fra sønnen din!) Her har vi STORE problemer med å få gutten til å sove, både på dag og natt, noe som resulterer i at han ofte er trøtt, sliten og sutrete. Fryktelig slitsomt.. Får håpe vi slipper at det vedvarer like lenge som du og Bentebent har opplevd, den eneste trøsten nå er liksom at dette går over etter hvert Ja, hun er nok bare sånn Joda, hun sovner ganske lett, men problemet er at hun våkner lett igjen også. Sover Max en time, så må det bysses igjen, og da går liksom kveldene med til det. Ja, det ER slitsomt, og jeg vil nødig ha samme runden som vi hadde med storebror. Og ja, HELDIGVIS, det er en kort, men tøff, periode i livet. Er verdt det uansett da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 17. desember 2012 #2127 Del Skrevet 17. desember 2012 Det er heldigvis absolutt verdt det, ja Selv om jeg synes vi har hatt noen tøffe første måneder ville jeg aldri i livet vært det foruten, jeg er SÅ utrolig glad i den lille gutten vår selv om han ikke er av de enkleste babyene Noe helt annet: Har dere andre her kjøpt julegave til babyen? Jeg vet at besteforeldrene har kjøpt gaver (selv om jeg egentlig synes det er litt unødvendig siden baby jo ikke skjønner noe av det ennå), og da kom jeg til å tenke på at det på en måte er litt rart at han får gave av dem, men ikke av mammaen og pappaen sin. Men samtidig, det blir jo vi som må pakke opp gavene han får, så da blir det jo veldig fjernt om vi skal pakke inn en gave vi selv skal pakke opp igjen også?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 17. desember 2012 #2128 Del Skrevet 17. desember 2012 Soon: Spisingen høres ut som hos oss. Har reot seg litt med kavingen nå da, men han er ingen fryd å amme han lille fyren. Og det går aldri mer enn 2-3 timer mellom måltid på dag. På natten er det ca tre timer mellom måltidene nå, noe som er mye mindre enn for en måned siden. Ciara: Jeg har ikke fått svart ang. det du spurte om fødselsdepresjonen, men skal gjøre det. Men ikke i dag, for i dag er jeg i godt humør. Han "lille" fyren blir fire måneder 1. juledag, så nå skal vi starte med smaksprøver. For han er ikke så rent liten lenger; på tremånederskontrollen var han 7,2 kg..... Ikke rart jeg føler jeg må amme mye. Hehe. Ellers er det litt julekaving her, og huset er ikke akkurat julerent. Men vi har bakt litt kokosmakroner og pepperkaker, jeg skal lage pepperkakehus, og så må jeg lage en ny porsjon med brune pinner, fordi vi har spist opp den forrige porsjonen allerede. Planen er i grunnen å lage Sarah Bernardt-kaker også, men vi får se om jeg gidder. Julegavene er vi heldigvis ferdige med, så i morgen skal mannen og jeg dra til byen slik at mor får shoppe til seg selv. Mannen sendes på trilletur, jeg får et par timer helt for meg selv med visakortet. Najs. Sannsynligvis finner jeg ikke noe, men jeg får iallefall vært alene. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 17. desember 2012 Forfatter #2129 Del Skrevet 17. desember 2012 Snuppa får en liten gave, sånn for syns skyld av oss Jeg snakker siklesmekker, smokkesnor, smokk og en ullbody. Bra, eller godt, å høre at ikke bare mi er en råtass på å spise fort Kos deg på shopping, -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 17. desember 2012 #2130 Del Skrevet 17. desember 2012 Vi har kjøpt en liten leke til lillebror for å ha over vogna, og han får en "sophie giraff" fra storebror. Regner med det blir storebror som pakker opp alle pakkene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 17. desember 2012 #2131 Del Skrevet 17. desember 2012 Kos deg på shopping -Englefjes-, du har jo virkelig fortjent litt egentid etter å ha stått på sånn med baking Til det med julegave, så tror jeg kanskje at vi kjøper litt småting til baby også da, det er jo litt koselig Han trenger bl.a en ny ullpysj, så det er jo greit å gi til jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 18. desember 2012 #2132 Del Skrevet 18. desember 2012 (endret) Vi har kjøpt litt gaver til frøkna, to ullbodyer og en sånn giraff. Hadde tenkt å kjøpe dertil henne uansett, men tenkte at jeg kan da pakke det inn.. Men mannen får pakke opp. Jeg tror jeg har fått en mild fødselsdepresjon. Jeg har ikke sagt det til noen før nå, selv om jeg har hatt det rimelig dårlig. Det er jo ikke lett å føle det slik når alle mener du burde være lykkelig.. Endret 18. desember 2012 av Orchideae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 18. desember 2012 Forfatter #2133 Del Skrevet 18. desember 2012 Huff, så kjedelig orchideae. Hvordan arter det seg egentlig? - hvis du vil si det da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 18. desember 2012 #2134 Del Skrevet 18. desember 2012 Uff, det hørtes ikke bra ut, Orchideae Men det er vel viktig at du får hjelp fra noen litt raskt så det ikke utvikler seg mer, da? Har du tatt den testen på helsestasjonen? Jeg har inntrykk av at de tar det med svangerskapsdepresjon veldig på alvor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 18. desember 2012 #2135 Del Skrevet 18. desember 2012 Huff, så kjedelig orchideae. Hvordan arter det seg egentlig? - hvis du vil si det da Jeg er mye lei meg og sliten. Gleder meg mye over frøkna vår, men innimellom føles alt bare grusomt ut.. Og da kommer tanken om at jeg ikke klarer det og jeg føler meg som en elendig mor. Men jeg vet jo at jeg klarer det og frøkna er jo blid og fornøyd og smiler masse. Jeg har også ekstremt dårlig matlyst, og har egentlig bare lyst på cola. Alt annet smaker ikke. Nærhet fra samboeren føles også til tider feil. Jeg er så uendelig glad i jenta vår, og gjør hva som helst for henne. Det er derfor det er så vondt å ikke ha det bra. Alle forventer jo at man er lykkelig, og jeg er jo det, men ikke hele tiden. Jeg tror mye har med å gjøreat ammingen ikke funket for oss. Jeg hadde gledet meg sånn til det og det var et slag i trynet å ikke få til det "alle andre klarer" og "det beste for barnet". Store deler av dagen har jeg mest lyst til å bare grave meg ned å grine.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 18. desember 2012 #2136 Del Skrevet 18. desember 2012 Og jeg har tatt den testen hos helsesøster, men jeg hadde vel ikke helt innsett da at det er greit å føle seg slik.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 18. desember 2012 #2137 Del Skrevet 18. desember 2012 Synes absolutt det høres ut som om du kan ha en begynnende svangerskapsdepresjon da, ja. Synes du skal prøve å få snakket med helsesøster så du kan få hjelp for dette, må være fryktelig slitsomt å ha det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 18. desember 2012 #2138 Del Skrevet 18. desember 2012 (endret) Synes absolutt det høres ut som om du kan ha en begynnende svangerskapsdepresjon da, ja. Synes du skal prøve å få snakket med helsesøster så du kan få hjelp for dette, må være fryktelig slitsomt å ha det sånn Det er fryktelig slitsomt. Selv om jeg elsker datteren vår over alt på jord er det dager hvor jeg bare "angrer" på hele greia.. Jeg GJØR jo ikke det, men det er dager som er tyngre enn andre. Både Igår og i dag har vært det. Så i dag tok mannen henne slik at jeg kunne ta meg en tur og skravle med et par venninner noen timer. Merker at jeg trengte det. Vi skal til 3 mnd kontroll over nyttår og blir vel vanskelig å få noen time før, men skal helt klart ta det opp da om det ikke er blitt bedre... Endret 18. desember 2012 av Orchideae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 18. desember 2012 #2139 Del Skrevet 18. desember 2012 (endret) Orchideae: jeg kjenner meg veldig mye igjen i hva du skriver! Jeg var i forrige uke i samtale med ei psykolog som jobber med svangerskapsdepresjoner via helsestasjonene her i byen. Jeg fikk satt litt mere ord og tanker på hva jeg har gått å kjent på, det anbefales på det sterkeste Her var det nok også avgjørende og fryktelig sårt å ikke klare ammingen. Det å måtte innse at barna våre har bedre av ei mor som ikke ammer og klarer hverdagen kontra å amme og gå på veggen, den var tøff. Jeg har på mange måter gått å kjent veldig på det at jeg har følt meg utilstrekkelig som mor. Følt at sønnen min fortjener å ha en mamma som faktisk gledet seg til han våknet om dagene. Men fakta var at jeg til tider gruet meg til å høre/se/holde han fordi det var asosiert med amming som var fryktelig vondt... Nå er det 4 uker siden jeg sluttet å amme og først nå begynner jeg å utvilke et mere positivt forhold til lille pjokken min Det hjelper masse (for meg personlig) at jeg kan få en respons fra han med f.eks smil og slikt Er det noen hær som har noen gode tips til meg på noen emner? Jeg gir Nan til småen og minifom for luftsmertene. Fisingen har blitt MYE bedre (altså mindre vondt for han) etter at vi begynte på denne. Han har fått forstoppelse en gang når vi brukte kun nan og minifom (prøvde uten malt). Den uken vi ikke ga malt var han så mye mere fornøyd og virket som om han hadde minimalt med magesmerter. Logisk nok når han ble forstoppet så måtte vi starte på malt igjen... Helsesøstra her sa at jeg ikke kan begynne med sviskesaft eller andre ting enn malt før han er minst 12 uker, han er 9 uker på torsdagen nå... Jeg kan ikke skjønne at det ikke er andre alternativer? Enn de barna som ikke tåler malt? Skal de bare ha magesmerter helt til de er 3 mnd? Merker så utrolig godt at han blir urolig av malt... Endret 18. desember 2012 av tr.heimspia83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 18. desember 2012 #2140 Del Skrevet 18. desember 2012 Har du prøvd annen mme? Vi gir hipp, NAN ga magevondt. NAN ha1 gikk også bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå