Orchideae Skrevet 7. desember 2012 #2081 Del Skrevet 7. desember 2012 Uff, kjedelig med så mye plager, ablaze! Og som du sier, kjekt og bli ferdig med opperasjonen selv om det ikke er så lett sikkert. Jeg tror lillemor virkelig var utslitt nå, av kolikken og av og være våken på natten. Hun sovnet i 17-tiden i går, sov til 21, fikk mat, sov til 1, fikk mat og sov til 6, og nå koser hun seg med smokken på vei inn i drømmeland igjen. Det er nok godt for både henne og meg. Så da er det sikkert litt lettere å få snudd døgnet hennes i helgen, hun har egentlig ordnet det selv allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 7. desember 2012 #2082 Del Skrevet 7. desember 2012 Englefjes: Så bra dere får hjelp! Det må virkelig være tungt, særlig når man har hatt det før! Merket du det helt fra siste fødsel, eller har det kommet snikende? (Beklager hvis du har skrevet om dette uten å ha fått det med meg). Jeg synes det var og er emosjonelt utfordrende å få barn to - i blant synes jeg synd på begge ungene fordi de må tilpasse seg. Størstemann må venne seg til at lillebror går foran, mens lillebror fra starten av får mindre tid enn storebror fikk... Derfor føler jeg sånn med deg, fordi en depresjon må gjøre det så enormt mye verre. God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #2083 Del Skrevet 7. desember 2012 Veldig enig med deg, Ciara Her gjør vi oss klar for hotell-helg. Julebord med jobben til mannen hele helga, snuppa skal være med, mens storebror skal være hos besteforeldrene. Håper han ikke "slår seg vrang" når vi reiser, han er forberedt, men kan jo bli litt trist når vi drar. Han kan plutselig bli veldig lei seg bare jeg er på do i kjelleren f.eks og gråte og rope på meg - men det går vel bra antakelig... Snuppa har begynt å ta kvelden sånn i 19.30 tiden de siste kveldene. Ammer hu og ligger med hu til hu sovner. Må innom rommet innimellom hvis hu mister smokken etc, men så sover hu videre. Deilig (nå "forpurrer" jeg vel alt... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 7. desember 2012 #2084 Del Skrevet 7. desember 2012 Lykke til med operasjon, Ablaze! Håper du får kontroll på de andre plagene også. Kjedelig at problemene skal hope seg opp på den måten. Vi er inne i en veldig fin periode nå. Mini spiser ca hver tredje time på dagtid, og mellom ammingene sover hun en del. Etter at jeg kuttet ut det meste av kokte grønnsaker, har hun vært i fin form, og nå ser vi smilet hver dag. Å, hun er bare så søøøøt! Storesøster var sjalu en periode, men det har blitt mye bedre, og det er deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 9. desember 2012 #2085 Del Skrevet 9. desember 2012 Rart å tenke på hvordan tråden har utviklet seg. Fra spenningen og smertene vi hadde under svangerskap, til spenningen ved fødsel og nå både opp- og nedturer i tiden etterpå. Det er virkelig både en dans på roser og trave over kvisttorner dette livet her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 10. desember 2012 #2086 Del Skrevet 10. desember 2012 Rart å tenke på hvordan tråden har utviklet seg. Fra spenningen og smertene vi hadde under svangerskap, til spenningen ved fødsel og nå både opp- og nedturer i tiden etterpå. Det er virkelig både en dans på roser og trave over kvisttorner dette livet her Jeg har tenkt det samme og håper at tråden lever lenge! Dere virker som en trivelig gjeng med damer! Jeg nevnte at vi skulle prøve å snu døgnet til vesla. Vel, hun gjorde det plutselig selv. På godt og vondt. Torsdag sov hun som en stein i flere timer på kvelden og gjennom natten bare avbrutt av litt mat. Fredag var hun mye våken på dagtid frem til hun sloknet i 19 tida og sov da godt helt frem til 11. Kun avbrutt av mat når hun våknet av det. Samme skjedde lørdag og søndag. Det er godt at hun klarte å snu det helt selv, både for oss og henne. MEN hun har nå laaaaange våkenperioder på dagtid. Og det er jo egentlig veldig koselig. Men hun har kun korte lurer på 20-30 minutter av gangen. Det fører til at hun blir overtrøtt og sutrete. Vi prøver alt for å få henne til å sove litt på dagtid også. Vugger, bysser.. Merker det godt på henne at hun er avhengig av litt lengre lurer, men det virker som hun gjør alt for å holde seg våken. I går våknet hun i 10 tida, og hadde vel til sammen sovet halvannen time frem til klokka ble 19-20.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 10. desember 2012 Forfatter #2087 Del Skrevet 10. desember 2012 Dette med søvn er og blir ett mysterium - lite man får gjort med det egentlig. Snakker av erfaring med begge mine. Denne gangen prøver jeg å stresse så lite som mulig med det, lar hun bestemme selv, men prøver selvfølgelig å hjelpe litt hvis hun blir sutrete og ikke klarer å sovne alene. Håper også tråden holdes liv i. Den forrige skravletråden jeg var med i, startet i okt/november 2008, eksisterer fortsatt, og det er så koselig å følge med disse andre, selv om "babyene" nå er rundt 3 1/2 år 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 10. desember 2012 #2088 Del Skrevet 10. desember 2012 Puh! Tiden flyr fort! Vi var på 4 mnd kontroll forrige uke, og jeg synes ikke det er lenge siden vi kom hjem fra sykehuset med en bylt på 2,5 kg og 48 cm lang. Nå veier han derimot 6,4 kg og er 62 cm lang. Hvor han den lille babyen min blitt av?? Jeg er innom tråden en gang iblant, og det er vondt å lese om alle som sliter med ymse ting. Her er i grunnen alt bra, ingen store oppturer og ingen store nedturer, og det passer i grunnen meg helt ypperlig. Knerten har navlebrokk, men foreløpig så skal vi bare se an hvordan den oppfører seg. Han er ikke plaget av den, og det er det viktigste. Vi begynte med smaksprøver på grøt her om dagen, og det var stor suksess. Han skjønner ikke helt at han skal svelge det han får i munnen, men han gliser stort og ser tydelig stolt ut når han har fått ei t-skje med grøt i munnen og halvparten har blitt klint utover ansiktet fordi det å gnage på hendene sine samtidig som han spiser er gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 10. desember 2012 Forfatter #2089 Del Skrevet 10. desember 2012 Herlig, SmallTalk Gnaging på hender ja - snuppa er helt besatt. Straks hu har spist, og hele tiden ellers, er henda i munnen - med mindre hu har smokken da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 10. desember 2012 #2090 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Så søt, Smalltalk! Jeg synes også dette er en hyggelig tråd. Her går alt bra. Mini er fortsatt en sovebaby. Natten varer fra ca kl 23 til kl 0830, med en eller to amminger og et bleieskift. De siste par dagene har jeg satt henne i babyinnlegget i tripptrappstolen mens jeg gjør ting på kjøkkenet, og der trives hun kjempegodt. Tidligere la jeg henne i lekegrinda, men der er det sjelden hun vil ligge mer enn fem minutter om gangen. Hvordan er ambisjonene for julefeiringen hos dere? Her i huset har vi aldri klart å spise opp julekakene, så i år blir det ikke sju sorter. Jeg skal bake serinakaker og kjøpe pepperkaker, og så blir det vel en sjokoladekake og masse frukt og nøtter. Vi får besøk av mamma og pappa på julaften, så julemiddagen blir full fres med ribbe, julepølse, surkål og alt som hører til. Og så håper jeg mamma baker favorittjulekakene mine Jeg gleder meg veldig til jul! Mest fordi storesøster skal få så fin julegave! Vi har kjøpt sklie til henne. En ganske liten og kompakt som kan stå i stua i helgene. Endret 10. desember 2012 av Marikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 10. desember 2012 #2091 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Ja, Soon. Her lar vi henne også styre alt selv. Alt fra mat til soving. Og for en stund siden laget hun seg en rutine med en lang dupp på dagen. Nå sovner hun kun om vi bysser eller legger henne på lårene og vugger henne, eller triller tur. Stopper vi våkner hun med en gang. Merker hun blir veldig sliten og overtrøtt. Men hun sover godt på natten da, men må ha god hjelp til det på dagen. I dag trillet vi en times tur, og hun sov godt helt til jeg stoppet vognen og låste opp døren.. Endret 10. desember 2012 av Orchideae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 10. desember 2012 #2092 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Så søt, Smalltalk! Jeg synes også dette er en hyggelig tråd. Her går alt bra. Mini er fortsatt en sovebaby. Natten varer fra ca kl 23 til kl 0830, med en eller to amminger og et bleieskift. De siste par dagene har jeg satt henne i babyinnlegget i tripptrappstolen mens jeg gjør ting på kjøkkenet, og der trives hun kjempegodt. Tidligere la jeg henne i lekegrinda, men der er det sjelden hun vil ligge mer enn fem minutter om gangen. Hvordan er ambisjonene for julefeiringen hos dere? Her i huset har vi aldri klart å spise opp julekakene, så i år blir det ikke sju sorter. Jeg skal bake serinakaker og kjøpe pepperkaker, og så blir det vel en sjokoladekake og masse frukt og nøtter. Vi får besøk av mamma og pappa på julaften, så julemiddagen blir full fres med ribbe, julepølse, surkål og alt som hører til. Og så håper jeg mamma baker favorittjulekakene mine Jeg gleder meg veldig til jul! Mest fordi storesøster skal få så fin julegave! Vi har kjøpt sklie til henne. En ganske liten og kompakt som kan stå i stua i helgene. Jeg har lest om alle som har babyer som sover hele natten, men jeg har trodd at det betydde at de sov (uten mat) hele natten! Da har visst jeg også sovebaby Vi legger oss rundt 22.30 og sover til ca 08.00 og er da som regel oppe og spiser klokken 03.00 og 06.00 (hun er veldig punktlig på det av en eller annen merkelig grunn!) Og hun har også funnet hendene sine og gnager på dem hele tiden! Men det er jo så søtt ! Og så spreller hun! Helst alle armer og bein på likt mens hun lager masse lyder Kjempekjekt å få så masse respons! I dag var vi hos kiropraktoren. Jeg har ikke merket at hun har noe plager, men la merke til at hun favoriserte å se til høyre. Det viste seg at kiro fant en låsning i nakken på venstre siden (i tillegg til en i ryggen og en i bekkenet) og det første hun gjorde når vi kom hjem var å se masse mot venstre! Så det virket som om gjorde godt! Noen som vet om hun må faste før operasjonen? Høres jo helt grusomt ut å faste en baby Endret 6. mars 2013 av ablaze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 10. desember 2012 #2093 Del Skrevet 10. desember 2012 Han lillegutt er veldig oral om dagen. Alt skal inn i munn, spesielt hendene. Det smattes og sikles til den store gullmedalje, og så fornøyd da:) Jeg trodde virkelig ikke at man kunne føle så mye kjærlighet til en liten kropp. Ble tatt på senga der ja Håper også denne tråden vil fortsette å leve og alle her i blant oppdaterer så vi hører hvordan det går med dere og de små. Julefeiringen her vet jeg ikke hvordan blir. Skulle ønske vi hadde plass til å være hjemme, men det har vi dessverre ikke. Redd jula bare blir stress siden alle helst vil ha en bit av oss og vi må flytte oss fra et sted til et annet. Her hjemme blir det ikke stor utskeielser. Ingen av oss spiser kaker og besøk får vi lite av, så jeg tenker jeg ikke baker noe særlig. Baker noen rosinboller og ei sjokoladekake bare, for julekaker blir iallefall ikke spist. Huff, nei jeg håper ikke dere må fast en liten baby. Det hørtes ut som et mareritt!! Hvordan går det hjemme hos dere og med parforholdet? Jeg føler at mange i min barselgruppe sliter med forholdet til barnefaren. Her går det bra, vi har ikke hatt de store problemer pga baby. Andre årsaker ja, men dette er nå bra. Vi har og prøvd sex igjen etter fødsel. Vi var nok litt trege siden vi hadde en lang pause før baby kom og siden vi var fra hverandre pga jobb. Var veldig rart og ha den nærheten igjen, men absolutt ikke noe vondt ved det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 11. desember 2012 #2094 Del Skrevet 11. desember 2012 Her går også hender i munnen. Foreløpig har hun bare oppdaget høyrehånden sin, så det er den som går inn i munnen. Julen skal vi feire hos mine foreldre. Når det kommer til julebakst blir det bare pepperkakehus og pepperkaker hos oss. Så har vi fått kling og kransekake av moren min. Vi har hatt sex etter fødsel og jeg synes faktisk det er bedre nå. Tror jeg er blitt litt trangere, og det sier samboeren også. I dag sjalu på barseltreff. Jeg er spent på om det er noen som er på min alder der...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 11. desember 2012 #2095 Del Skrevet 11. desember 2012 Julefeiringen her kan bli interessant... Det er første året vi skal feire sammen (vanligvis har jeg spist middag med min familie og tatt runde nr 2 med kaffe og kaker hos svigers), men i år så blir vi hjemme. Mamma, pappa og brodern kommer til middag, og svigers, svigerinne og niese kommer til kaffe og kaker senere på kvelden. Mamma har fått ansvar for å handle inn til julemiddagen og å lage den. Jeg stiller med lokale, pynt og dekketøy. Samt knerten, som alle vil ha en bit av i år. Kakebaksten blir så som så. Kransekake, marsipan, sirupssnipper og kling får jeg fra bestemor. Selv har jeg vært på butikken og kjøpt pepperkakedeig og ingredienser til ristopper. Det blir mitt tilskudd til kakebakingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 11. desember 2012 #2096 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Så koselig å lese om hvordan det går hos dere, og til dere som trenger det. Her går det veldig bra. Vesla sover veldig bra på nettene, men bare smådupper på dagtid. Men, jeg aner en liten antydning til at hun endrer søvnmønster nå, og det skal vel være nokså vanlig rundt 3 måneder. Hun var 3 måneder på søndag, og har styra en del i det siste med vond mage, og vil til tider da ikke ligge aleine, så jeg føler at jeg sitter med henne på meg hele tida noen dager, og blir litt sliten av det. Men hun kan også være ei solstråle, og vi er veldig forelska i henne begge to Julefeiringa i år blir hos svigers, som bor i nærheten av oss. Så jeg får verken pinnekjøtt eller riskrem på julaften i år... Det er ikke det samme med ribbe og karamellpudding syns jeg, men det er helt greit (jeg får pinnekjøtt hos ei venninne nå til fredag da). Jeg har ikke bakt noen julekaker, og har heller ikke gjort julerengjøring, og er usikker på om jeg orker å gjøre noen av delene heller. Tror jeg heller vil få gjort det forefallende når jeg endelig har hendene ledige, enn å slite meg ut Endret 11. desember 2012 av honning 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 11. desember 2012 #2097 Del Skrevet 11. desember 2012 Koselig å lese om dere alle. Og enig i at dette er en koselig tråd som burde vare lenge I går morges fikk jeg en trist telefon fra pappa. Bestemor døde på søndag kveld. Hun hadde vært dårlig en periode, men hadde vært i kjempeslag på søndag da mamma og pappa besøkte henne. Kjente dem igjen for første gang på flere uker (hun var dement) Hun døde vist av kvelning... hun lå med ansiktet ned i puta da de fant henne, så det blir obduksjon og alt. Begravelse neste torsdag, så går akkurat glipp av den da vi kommer hjem torsdags kveld Jeg gikk glipp av bestefar sin begravelse også da han døde mens jeg var 8 måneder gravid med storebror. Ellers går ting greit her, lillebror sover godt både på dag og natt, men merker at han er mer våken og over lengre perioder på dagtid nå. Var på sykehuset i går for masse prøver og hormon injeksjoner, til legen i dag for enda en hormon injeksjon, i morgen skal vi på sykehuset for siste injeksjon, og for å se spesialist sykepleier i leppe/gane spalte for å se om det er noen problemer med ganen (han har et arr etter leppespalte, så de ville sjekke at ganen er ok) Og på torsdag skal vi igjen til sykehuset for siste blodprøve etter alle disse hormon testene. Mye styr rett før jul spør du meg, men godt med alt som er gjort. Kunne nok vært mye værre å gjennomgå disse testene som 2-3 åring. Jul skal vi feire i Norge til mamma og pappa, så slipper å styre med så mye til jul. Har bakt litt småkaker da jeg har fått streng beskjed om å arrangere "lillejulaften" feiring før vi drar. Eller "Little Christmas Eve" som de har startet å kalle det her Så på mandag blir det grøt med mandel og visning av grevinnen og hovmesteren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 11. desember 2012 #2098 Del Skrevet 11. desember 2012 Jeg slenger meg med i denne tråden igjen, jeg Jeg var med litt her tidligere med det gamle nick'et mitt (Macaron), men så følte jeg at jeg hadde skrevet litt for mye gjenkjennelig om meg selv i dagboka, så jeg slettet både den og brukeren min og opprettet en ny. Har ikke vært så aktiv på KG den siste tiden, har vært mye styr med brystbetennelse og abscess i brystet som jeg aldri blir kvitt og en gutt som nesten ikke sover om nettene pga kolikk/luftsmerter. Men fant frem til denne tråden igjen i dag, og det var så koselig å lese om alle dere andre som har babyer som er født rundt samme tid som gutten min. Så jeg har absolutt lyst til å følge med videre Det er også en viss trøst i å se at vi er mange som sliter med ulike ting også nå i tiden etter fødsel, da føler man seg litt mindre alene og ting føles litt mindre håpløst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 11. desember 2012 Forfatter #2099 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Oi, her var det mye å lese gjennom - koselig å høre frafallet sammen Kondolerer bentebent! Julen blir som vanlig feiret hos foreldrene mine. Har ikke bakt noe, og skal heller ikke gjøre det, da vi ikke spiser småkaker. Storebror og bestemor bakte pepperkaker hos de på søndag, så han fikk med seg en boks hjem. Julevask blir bare vanlig helgevask, vi skal bort uansett, og vaske kan man gjøre til våren når man kan lufte ut godt og faktisk se støvet i vårlyset Vil heller nyte tiden med ungene, kose oss med julekalender og adventslys og sånt. Parforholdet er greit, ingen krangling etc og mannen er kjempeflink med både minste og største. Har prøvd sex kun en gang etter fødsel, har liksom ikke det store behovet, og alltid en unge "i vegen", men det kommer seg vel Endret 11. desember 2012 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 12. desember 2012 #2100 Del Skrevet 12. desember 2012 Kondolerer, Bentebent! Ja, jeg er også litt forvirret i forhold til hva som menes med å "sove hele natten". Jeg tror det forandrer seg med hvor gammel babyen er. Uansett har mini noen ganger sovet helt fra 23 til 6 uten å våkne for mat, men som regel våkner hun og vil ha mat i 4-tiden. I går la jeg henne kl 2230, så var det amming og bleieskift fra ca kl 4 til 0445, og så sov vi til 0930! Hun sover en del på dagtid også. Det er vel mest derfor jeg kaller henne en sovebaby. Hun sover to ganger på "formiddagen" (dvs før resten av familien kommer hjem i 1530-tiden), og da sover hun ca tre kvarter, og så har hun gjerne en lengre lur på to timer om kvelden. Mini smiler en del nå, og det hjelper veldig på pappaens interesse. Han har jo mye å gjøre med full jobb og hovedansvaret for storesøster, men han duller med mini når han kan, og elsker å få henne til å smile. Godt å se at det ikke bare er jeg som ikke har et skinnende rent hus og alle kakesortene klare til jul! Nå ble jeg faktisk ganske lettet og glad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå