tr.heimspia83 Skrevet 26. november 2012 #2021 Del Skrevet 26. november 2012 Nå virker det som ting går bedre her. Jeg reiste ikke bort, men vi snakket godt ut. Mannen er blitt mye flinkere til å si "skal du ha hjelp" og "sett deg ned du, jeg tar det!". Blør dere fremdeles etter fødselen? Jeg blør ennå, trodde det hadde gitt seg for en ukes tid siden, men nei da! Lurer på om det er mensen som har kommet. Men jeg pleier jo og ha vondt da. Nå er det ikke vondt.. De sier jo 4-6 uker.. Nå er jeg LEI av bind.. Og siden jeg ikke vet om det er mensen eller renselse så tør jeg ikke bruke tampong. Jeg startet jo på p-piller når jeg sluttet å amme, og nå har jeg pillefri uke, så da blir det iallefall ikke bedre de nærmeste dagene...... Jeg blør ikke, men har litt farget utflod. Ikke slik at jeg trenger bind (takk lov). Er det flere her som fortsatt er øm nedentil etter fødselen? På torsdag er det 6 uker siden fødsel her, og jeg er fortsatt mye øm i underlivet og har murringer i magen/livmoren. Både jeg og sambo ønsker gjerne å ha sex igjen, men rent fysisk er det for vondt om han prøver å trenge inn... Flere som sliter med slikt? Synes at selve arret etter klippingen (klippet 4-5 cm) er ømt og vondt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 26. november 2012 Forfatter #2022 Del Skrevet 26. november 2012 Huff så fort man glemmer da, men mener jeg fortsatt var litt øm i arret ved 6 uker... Og så plutselig tenkte jeg ikke mer over det. Så bra det ordner seg, orchideae Nå har jeg vært på julebord og jentekveld to helger på rad, uten snuppa - og det har vært så godt! Bare være meg uten å tenke på noen andre. Pappan har vært så flink med de to små hjemme, gitt flaske til vesla ved behov og null problem. Anbefales Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinylene Skrevet 26. november 2012 #2023 Del Skrevet 26. november 2012 Nå virker det som ting går bedre her. Jeg reiste ikke bort, men vi snakket godt ut. Mannen er blitt mye flinkere til å si "skal du ha hjelp" og "sett deg ned du, jeg tar det!". Blør dere fremdeles etter fødselen? Jeg blør ennå, trodde det hadde gitt seg for en ukes tid siden, men nei da! Lurer på om det er mensen som har kommet. Men jeg pleier jo og ha vondt da. Nå er det ikke vondt.. De sier jo 4-6 uker.. Nå er jeg LEI av bind.. Og siden jeg ikke vet om det er mensen eller renselse så tør jeg ikke bruke tampong. Jeg startet jo på p-piller når jeg sluttet å amme, og nå har jeg pillefri uke, så da blir det iallefall ikke bedre de nærmeste dagene...... Blødde helt til 6 uker fødsel. Plutselig ga det seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 26. november 2012 #2024 Del Skrevet 26. november 2012 Jeg blødde også til 6 uker etter fødsel, både denne og forrige gang. Men nå blør jeg igjen pga at jeg har satt inn hormonspiral... Er heldigvis ikke så mye da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 26. november 2012 #2025 Del Skrevet 26. november 2012 Da håper jeg det gir seg. Alt så flott ut på 6 ukers kontrollen, så.. Jeg er ikke øm nedentil nå. I morgen skal vi på 6 ukers kontroll på helsestasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 27. november 2012 #2026 Del Skrevet 27. november 2012 Er det flere som har barn som reagerer negativt på Maltekstrakt? Her blir det intense magekramper i timesvis... Hadde mistanker om det, og fikk det bekreftet i natt. Han fikk 1/4 t-skje malt i maten rundt 23 i gårkveld. Bråvåknet rundt midnatt av magevondt og har holdt det gående siden da Sliiiiiiiiiiiten nå, med en overtrøtt liten baby! Virker heldigvis som om det begynner å gi seg nå Får prøve et døgn eller to med kun Nan og dersom det ikke blir bra da, får vi prøve oss på Collett (kaster bare opp av Hipp) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 27. november 2012 #2027 Del Skrevet 27. november 2012 Vi har faktisk ikke prøvd malt i MME'en, for knerten tåler NAN såpass godt at vi ikke har hatt behov for å blande i malt for å unngå mageknip og forstoppelse. Nå får knerten riktig nok det lille jeg har av morsmelk iløpet av dagen også, og det kan jo være at det er med på å regulere magen en del. Hipp prøvde vi, men det endte bare med mageknip og sprutgulp (han gulper nok som det er, og jeg er ikke interessert i sprutgulp på toppen av dette), så her holder vi oss til NAN. Så lenge han ikke reagerer på denne, så ser jeg ikke poenget med å bytte til noe annet . Malt inneholder jo gluten, så det kan jo faktisk hende at gutten din ikke tåler dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 27. november 2012 #2028 Del Skrevet 27. november 2012 Vi har faktisk ikke prøvd malt i MME'en, for knerten tåler NAN såpass godt at vi ikke har hatt behov for å blande i malt for å unngå mageknip og forstoppelse. Nå får knerten riktig nok det lille jeg har av morsmelk iløpet av dagen også, og det kan jo være at det er med på å regulere magen en del. Hipp prøvde vi, men det endte bare med mageknip og sprutgulp (han gulper nok som det er, og jeg er ikke interessert i sprutgulp på toppen av dette), så her holder vi oss til NAN. Så lenge han ikke reagerer på denne, så ser jeg ikke poenget med å bytte til noe annet . Malt inneholder jo gluten, så det kan jo faktisk hende at gutten din ikke tåler dette? Sprutgulp/oppkast av Hipp her også ja... Han har nå gått hele dagen uten malt og det virker som om den verste mageknipen har gitt seg. Han har fortsatt litt vondt i magen, men ikke i nærhetn av hvor mye. Har vært innom apoteket og kjøpt Miniform i kveld, så dersom de siste krampene ikke gir seg før midnatt så skal han få noen dråper før det måltidet i håp om at det kan hjelpe. Ser for meg en til lang natt Jeg har kun fått 45 minutter søvn natt til i dag, så ser for meg at det skal bli ganske trasig å holde ut enda en natt med dette.... Har tint opp litt mm som jeg hadde lagt i fryseren også, i håp om at det kan stabilisere litt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 27. november 2012 #2029 Del Skrevet 27. november 2012 Hvordan tåler gutten din NAN, da? Dersom han ikke reagerer nevneverdig på denne, så kan det hende at det beste er å bruke denne en stund slik at magen får roet seg litt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 27. november 2012 #2030 Del Skrevet 27. november 2012 Hvordan tåler gutten din NAN, da? Dersom han ikke reagerer nevneverdig på denne, så kan det hende at det beste er å bruke denne en stund slik at magen får roet seg litt? Vår har gått mer eller mindre på NAN siden han ble født (tillegg til morsmelka), og gått 100% på den i ca 2 uker. Virker ikke som om han reagerer på NAN nei, men malten som vi skulle bruke som "forebyggende" hard mage... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 27. november 2012 #2031 Del Skrevet 27. november 2012 Da tror jeg at jeg ville holdt meg til NAN en stund og heller sett hvordan det går uten malt i melken. Du kan jo høre med helsestasjon om du kan bruke litt sviskesaft isteden dersom han blir litt forstoppet uten noe løsende i melken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 27. november 2012 #2032 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) Her bruker vi kun malt om frøkna ikke har bæsjet en dag. Da tar det noen timer også bæsjet hun. Så da er det en halv teskje i en flaske eller to hun får. Frøkna vår er nå 4720 gram og 57 lang! Har gått opp nesten en kg på 22 dager. De var fornøyde med det. I dag har jeg endelig fått surra mer til å strikke en hals til frøkna. Tenkt på det lenge, men ikke fått gjort derf tullete med tanke på at det kun tok 3-4 timer. Den blir god å ha på i vinter. Tøyelig er den også, så den passer nok lenge. Strikket etter hodet, men om noen vil ha oppskrift så bare si ifra. Det skulle Såklart stå Tøyelig ikke røyking. Hurra for iPhone... Endret 28. november 2012 av Orchideae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 28. november 2012 Forfatter #2033 Del Skrevet 28. november 2012 Syns luer er et mareritt på disse små. Her HATER hun kombinasjonen lue og sitte i bilstol, raser gjør hun. Den lua hun har nå er en sånn Reima med hals, litt tykk egentlig, fått i gave. Så tips til gode luer tas imot med takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 28. november 2012 #2034 Del Skrevet 28. november 2012 Huff! Jeg kjenner at jeg får klaustrofobisk følelse bare ved tanken på å sitte i bilstol med en lue med hals. Jeg tror jeg ville prøvd meg på en vanlig lue isteden, f.eks i tynn merinoull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 28. november 2012 #2035 Del Skrevet 28. november 2012 Ja, samme føler jeg. Husker flere i bhg jeg jobba med hadde lue og hals i ett, og det var ikke stas å ta på! Her har vi en lue som er litt stor, og den andre vi har er for liten. har begynt å strikke en i går. Om den blir god kan du få oppskrift. Men strikker etter hodet, så noen garanti er det ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 28. november 2012 #2036 Del Skrevet 28. november 2012 Så bra at det går bedre hos dere, Orchideae! Jeg blødde også i ca seks uker. Bruker fortsatt truseinnlegg, fordi det av og til kommer litt farget utflod eller små blodflekker. Nå er det 8 uker siden fødselen. Det store temaet her i huset for tiden er hva jeg kan spise og ikke spise. I går hadde mini skikkelig mageknip, og det eneste jeg kunne skylde på var brokkoli. Fra før har jeg kuttet ut kål, løk, kålrabi, erter og blomkål. Det begynner nesten å bli litt vanskelig å spise grønnsaker. Satser på å spise en del salat, gulrøtter og frukt. Hvordan er det med dere andre som ammer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mielove Skrevet 28. november 2012 #2037 Del Skrevet 28. november 2012 (endret) Jenta vår har lue med hals i tynn ull fra Pierre Robert. Hun elsker den når det er kaldt. Veldig behagelig på, og ikke for tykk eller for tynn for vårt bruk. Er det nedbør tar vi bare hetten på over. Endret 28. november 2012 av mielove Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mielove Skrevet 28. november 2012 #2038 Del Skrevet 28. november 2012 Jeg blødde også til 6 uker etter fødsel, både denne og forrige gang. Men nå blør jeg igjen pga at jeg har satt inn hormonspiral... Er heldigvis ikke så mye da Hvordan var det å sette inn hormonspiral? Må man vente lenge før man kan ha sex etter den er satt inn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 28. november 2012 #2039 Del Skrevet 28. november 2012 Det gikk fint å sette inn hormonspiral, mielove. Nokså som å ta en sånn kreftprøve syns jeg (jeg gjorde begge deler i samme slengen). Man kan ha sex med en gang etterpå, men det er vanlig å ha litt ujevne blødninger etter å ha satt den inn. Vi hadde vel sex første gang etter fødsel ca ei uke etter at spiralen blei satt inn. Mannen kom borti den, så jeg måtte tilbake og få klippa av litt av trådene til spiralen (men gyn sa at den hadde nok trukket seg mer opp etter at vi hadde sex også, for da såg hun nesten ikke trådene lenger, men den trekker seg ofte litt mer opp etter ei uke eller to). Neste gang vi hadde sex etter det, kjente ikke mannen noe til spiralen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinylene Skrevet 28. november 2012 #2040 Del Skrevet 28. november 2012 Her bruker vi tynn halslue fra nameit. Veldig tøyelig og enkel å ta på den er av ull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå