honning Skrevet 5. november 2012 #1961 Del Skrevet 5. november 2012 Takk for tips om paracet, det skal jeg huske på. Gruer til å få satt den inn jeg også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 6. november 2012 #1962 Del Skrevet 6. november 2012 Illicitus: Har du prøvd å amme litt oftere på kvelden? Vekk han om du må så får han spist seg opp, så kanskje du får noen timer søvn på natt. Her kunne jeg ha hatt en fantastisk natt. Ammet lillebror 22.30, gikk å la meg klokken 23.00 og han sov da til nesten 5.00. Så hadde ikke storebror holdt meg våken mellom 2-4.30 så kunne jeg fått nesten 6 timer sammenhengende søvn... I stedet fikk jeg være våken i fra 2 til 6 og så opp igjen klokken 7.30... zzzZzzzZzz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 6. november 2012 #1963 Del Skrevet 6. november 2012 Det høres kjent ut, bentebent. De beste nettene til vesla, da våkner storebror midt på natta og holder meg våken. Skulle nesten tro de samarbeider Her sovna ikke vesla før klokka var over halv 3 i natt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 6. november 2012 #1964 Del Skrevet 6. november 2012 Jeg skjønner at jeg er veldig heldig med sovebarna mine. Mini begynner "kveldsmaset" i 19-tiden. Da vil hun ha puppen hele tiden, så det er amming og sutring i tre timer, før hun slokner rundt kl 22. Og da sover hun gjerne 5-6 timer. I natt ammet jeg i 3-tiden, og så sov vi videre til ca kl 6, ammet igjen, og sov til ca kl 9. Mannen og storesøster bor et annet sted i huset, så jeg merker ikke noe til dem når de står opp om morgenen. Men uansett sover storesøster stort sett hele natten fra 19 til 6, så mannen får den hvilen han trenger. Jeg må forresten komme med et lite hurra: Nå går ammingen kjempefint, og det gjør ikke vondt lenger! Vi har ikke prøvd oss på sex ennå. Men jeg ønsker uansett å vente i seks uker etter keisersnittet.Det har vært ømt i arret og i områdene rundt ganske lenge, men nå begynner det å kjennes tilnærmet normalt ut, fem uker etter fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 6. november 2012 #1965 Del Skrevet 6. november 2012 (endret) Klem til alle som har tøffe tider, enten det gjelder amming, sjalu storesøsken eller forstoppelse. Illicitus: Jeg ville forsøkt å amme hyppigere på dagtid, og speseilt på ettermiddag/kveld. Min er 2,5 måneder, og er en veldig stor gutt, og det går sjelden mer enn to timer mellom amming på dagtid. Bortsett fra når han sover langluren sin på dagen, da går det 3-3,5 timer. På ettermiddagen ammer jeg omtrent en gang i timen, men premien er nå at han endelig har begynt å sove lengre strekk på natta. Kan sove 6-7 timer det første strekket (men også kortere, hehe), så da blir det mat rundt 02 på natta, og så en eller annen gang til før vi står opp i åttetiden. Jeg merker stor forskjell på ammehyppighet på natten hvis jeg ammer sjeldnere på dagtid. Her går ting egentlig greit, men selv om jeg storkoser meg hjemme med baby denne gangen savner jeg å jobbe. Overhodet ikke fordi jeg synes det er mer avslappende å jobbe, men fordi jeg savner å bruke hodet. Jeg skal i utgangspunktet begynne å jobbe når knerten er 8 måneder, men om han spiser greit med fast føde og har sluttet å spise på natten før den tid, kan den hende jeg begynner å jobbe før. Mannen lengter veldig etter å gå ut i permisjon. Hadde det ikke vært pga. ammingen så skulle han gejrne tatt alt. Vi har falt inn i ganske faste rutiner, og lillebror er klar for senga rundt 19.30 nå. Deilig å ha kvelden for oss selv igjen! Endret 6. november 2012 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 6. november 2012 #1966 Del Skrevet 6. november 2012 God bedring til alle som trenger det! Håper tilværelsen blir lettere snart! Jeg har sluppet virkelig lett unna denne gangen. Har fått en enkel drømmebaby som smiler støtt og stadig, spiser godt, sover godt og sjelden gråter. Eneste utfordring er st han ikke vil sove for seg selv, men det stresser jeg ikke med. Tar ham opp i sengen min så vi får sove, jeg må tross alt tidlig opp for å levere storebror i barnehagen. Og storebror, han er en perle. Det er så gøy å høre ham snakke til lillebror. Her om dagen gråt lillebror, og storebror sa: "Går bra, lillebjoj, nå må du vente" med bestemt stemme. Og lillebror er den første han spør etter når han våkner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 6. november 2012 #1967 Del Skrevet 6. november 2012 I dag kom det første ordentlige smilet. Hun har "prøvd" noen dager, men i dag kom det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 6. november 2012 #1968 Del Skrevet 6. november 2012 Amme oftere?? Nei, det går ikke! Er amming hver 2 time max) døgnet igjennom, med unntak av en periode på dagen hvor han sover lengre (3+) fordi han da er med meg ute.. Natten er det og hver andre time. Jeg er så sår at det ikke går. Ikke noe problem med melkespreng eller lekking her kan man si... Fått sjekket vekt og han ligger over snittet og hs var fornøyd. Jeg kunne tenkt meg mer søvn, men forhåpentligvis sover ham lengre snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 6. november 2012 #1969 Del Skrevet 6. november 2012 Amme oftere?? Nei, det går ikke! Er amming hver 2 time max) døgnet igjennom, med unntak av en periode på dagen hvor han sover lengre (3+) fordi han da er med meg ute.. Natten er det og hver andre time. Jeg er så sår at det ikke går. Ikke noe problem med melkespreng eller lekking her kan man si... Fått sjekket vekt og han ligger over snittet og hs var fornøyd. Jeg kunne tenkt meg mer søvn, men forhåpentligvis sover ham lengre snart. Jeg foreslo oftere amming på grunn av at du sa: Hvor ofte må dere fore på natt? På dagtid kan det gå noen timer i mellom (maks 4,5, stort sett 3-3,5) men på natt er det maks 2 timer. Men hvis du ammer hver andre time hele døgnet blir det en annen sak... Lar du han ligge på brystet til han selv slipper eller tar du han av fordi du er sår? Kanskje han ikke får nok av den tykke fete melken og for mye formelk? Da blir de ofte mer urolig og fortere sulten igjen. Det er den tykke fete melken som gir mest kalorier og metthetsfølelse. Avføringen kan også bli litt grønn hvis han får for mye formelk (men kan også ha grønn avføring av andre ting også) Hvis du kan prøv å la han ligge til han selv slipper taket selv om det ser ut som han sover. De gjør ofte det mot slutten av måltidet, og suger bare en gang i mellom, men han får da fortsatt den tykke fete melka i seg. Håper ting bedrer seg for deg snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 7. november 2012 #1970 Del Skrevet 7. november 2012 Han ligger til han slipper selv. Var på kontroll i går og vekta går godt oppover. Er over snittet... Får bare håpe han sover bedre om natta snart. Eller han sover jo bra, bare mest ofte. Er vel for en periode bare.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 8. november 2012 Forfatter #1971 Del Skrevet 8. november 2012 Vært hos manuellterapauten med S igjen idag, og han var fornøyd med nakken hennes - var mye sterkere fremover nå, så etter litt knaing, trykking og strekking mente han at hun skulle være fin Merker det både denne gangen og første gangen vi var der, at hun ligger lenger og ammer, virker som at hun nå kan kose seg og ligge lenge, mens at det før var litt mer vondt og at hun bare skyndte seg å spise ferdig. Idag kommer svigermor og ste-svigerfar og skal hilse på snuppa for første gang. De bor på andre siden av landet, så det er desverre ikke så ofte vi møtes - er vel faktisk bare 4. gang de møter storebror på 3 år også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 8. november 2012 #1972 Del Skrevet 8. november 2012 Oj, da er det ikke ofte dere ser de, Soon. Forresten: jeg har nettopp fått satt inn hormonspiralen, glemte paracet, men det var ikke vondt. Fikk tatt den kreftprøva samtidig, og det var ikke verre å sette inn spiral enn å ta den prøva syntes jeg. Så det er ikke noe å grue seg til (utenom at det er jo ikke gøy å gå til gynekolog i utgangspunktet da) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 9. november 2012 #1973 Del Skrevet 9. november 2012 På leting etter noen tips og råd her Småen har vært hysterisk og ganske ekstrem de siste 2 døgnene. Krevd puppen og mat så og si døgnet rundt og ikke ville sovet noe særlig. Fram til midnatt i gårkveld (natt til fredag) så sov han utrolig nok (!!!!) 1 time på et døgn ca. Helt sykt! Var på ammepoliklinikken i dag og da veide vi før og etter amming. Hun (jordmora) mente at han fikk i seg nok mat, og har jo lagt på seg omkring 400 g pr. uke (er 3 uker nå). Hun mente at han trolig har brukt meg som "en smokk" og vært urolig pga det i tillegg til at han har hatt mye vondt i magen. Det virket som om "proppen" i magen slapp taket i dag når han endelig sov en times tid på brystkassa til bestemora, og han sov nå 3 timer i vogna mens jeg trillet/gynget i kveld. Når jeg så kledde av han etter vognturen så ville han ha pupp igjen logisk nok. Sambo koste/bysset litt på han mens jeg pumpet av første førmelka (ca 40 ml pr pupp pumpet jeg av ettersom jeg har omkring 100-160 ml til vanlig i hver pupp) slik at han skal få mere av den fete melka og dermed kanskje slippe all fisingen og magevondtet. Når han da skulle få mat så var han urolig (som vanlig), men roet seg veldig fort ned. Lå ca 2 minutter på venstre pupp før han begynte å sovne. Fikk såvidt vekt han for at han skulle få i seg mere mat. Byttet pupp i håp om at han kanskje våknet av det, men sugde kanskje bare 1 min på høyre. Så sovnet han i en dypere søvn. Prøvde å stryke under bena, under haka, i nakken, klipe litt i sidene, opp ryggraden og inne i hendene. Intet hjelper. Når han er så trøtt/i drømmeland, så er han virkelig borte. Han pleier å som regel å våkne til når vi legger han i senga hans de første 3-4 gangene også, men nå så fant han roen tvert og ligger der nå. Smokken er i munnen og han sover tungt. Han kan da umulig ha fått i seg noe særlig mat på så kort tid? Er det mulig at han er så sliten/utslitt etter de siste dagene at han rett å slett må "hente seg inn" ? Eller kan han være dårlig? Han kjennes ikke varm ut og har hatt mange våte bleier og avføring i hele dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 10. november 2012 #1974 Del Skrevet 10. november 2012 Jeg tror han bare må hente seg inn ja, og så lenge han har både tiss og bæsje bleier så ville jeg ikke stresset sånn videre med en gang hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 10. november 2012 #1975 Del Skrevet 10. november 2012 Jeg tror også han bare trenger å hvile. Minien min er også litt merkelig sånn. Hun vil ha puppen ofte når vi er hjemme, gjerne hver annen time eller oftere. Men når vi er ute og farter sovner hun, og sover gjerne en time eller to etter at vi har kommet hjem også. I dag dro vi ut kl 1230, var hjemme igjen ca kl 1400, og hun sover fortsatt (kl 1515). Enig i at det viktigste er at babyen har våte bleier, legger på seg og virker fornøyd. Men hvis han fortsatt ikke vil ha mat utover dagen, og i tillegg virker slapp, så kan det være at han ikke er helt i form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 10. november 2012 #1976 Del Skrevet 10. november 2012 Sånn er min også marikke, men nå får hun kun mme da.. Om vi skal ut får hun mat om det nærmer seg tiden hun pleier å bli sulten. Da kan det gå 4 timer før hun er sulten, og hun sover godt. Gjør jeg det samme når vi er hjemme sovner hun ikke og blir sulten etter maks 3 timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 13. november 2012 Forfatter #1977 Del Skrevet 13. november 2012 Vært og veid snuppa idag, 5600g og 57cm - opp 890 g på 4 uker så hS var veldig fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 13. november 2012 #1978 Del Skrevet 13. november 2012 Så bra, Soon! Vi var på seksukerskontroll i dag. Alt var bare bra, og mini legger godt på seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 13. november 2012 #1979 Del Skrevet 13. november 2012 Vi var på 3 mnd kontroll forrige uke, og konklusjonen er at knerten begynner å bli stor. 5600 g og 58 cm lang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 13. november 2012 #1980 Del Skrevet 13. november 2012 I dag har lillegutt rullet fra mage til rygg. Fra rygg til mage klarte han torsdag som var, altså den dagen han var akkurat tre uker. Er ikke dette fryktelig tidlig? Storesøstra var mye større før hun gjorde sånne sprell. Ser jeg har notert at hun såvidt rullet da hun var fire måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå