Orchideae Skrevet 30. oktober 2012 #1921 Del Skrevet 30. oktober 2012 Jeg kaster inn håndkleet nå. Hat hatt høy feber i hele natt, så her har frøkna kun fått mme i natt. Pumpet meg litt, men da var hun mett, så det står i kjøleskapet. Venter bare på at legekontoret skal åpne slik at jeg kan ringe dem. Regner med ny pencilinkur.. Skal spørre om det er noe å få slik at melka blir borte.. Etter å ha grått av smerter i hele natt har jeg funnet it at det viktigste er at hun får mat og har en mamma som fungerer. Vondt at samboeren har mått tatt alt nattevåk i natt.. Føler meg helt elendig som mamma akkurat nå.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 30. oktober 2012 #1922 Del Skrevet 30. oktober 2012 Klem til dere som sliter.. Det kan ikke være mye kjekt.. Men husk - du er ingen dårlig mor fordi om du sliter med ammingen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 30. oktober 2012 #1923 Del Skrevet 30. oktober 2012 Orchideae: P-piller kan redusere melkeproduksjonen betraktelig. Vet ikke om det er noe alternativ for din del, men det skader jo ikke å spørre om dette kan være en løsning. Brystbetennelse høres helt grusomt vondt ut! Skjønner godt at du gir opp, og du har absolutt ingen grunn til å føle deg elendig av den grunn. Man må faktisk være i form for å kunne ta seg av et barn, og det er man ikke når man er syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 30. oktober 2012 #1924 Del Skrevet 30. oktober 2012 Stor klem til alle som sliter med ammingen! Og lykke til med operasjon, Ablaze! Jeg fikk også påvist brystbetennelse, men det var heldigvis av den milde sorten, så jeg har ikke trengt penicillin. Hadde litt småfeber og følte meg slakk et par dager, men så gikk det over. Jeg har fortsatt noe ubehag i venstrepuppen, men ikke de store smertene som jeg hadde en periode. Men det har ikke blitt noe bedre de siste par ukene heller ... Det får kanskje bare ta sin tid. Jeg fikk i hvert fall streng beskjed om å kontakte poliklinikken igjen hvis jeg ble verre. Når det gjelder vektnedgang, har jeg fire kilo igjen til startvekten. Og jeg kan bare glemme å få på meg buksene mine. Men jeg ønsker å beholde disse fire kiloene en stund, siden jeg i utgangspunktet er undervektig. Så jeg unner meg sjokolade, nugatti og fete oster, og spiser både mye og ofte for å holde vekten oppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 30. oktober 2012 #1925 Del Skrevet 30. oktober 2012 Stor klem til alle som plages. Selv skal jeg til legen i dag da jeg mistenker sopp. Har skikkelig vondt i venstre brystvorte når han suger seg fast. Er vondt gjennom hele matingen, men blir verre mot slutten, og må stort sett ta han av brystet fordi det gjør så vondt. Har sjekket at han har rett teknikk og alt ser bra ut, så jeg tror det er sopp. Hadde sopp sist også og smertene kjennes veldig like ut. Bare litt rart at høyre er helt fint enda...(bank i bordet) Når det gjelder vektnedgang så har jeg et drøyt kilo igjen til start vekt. Gikk opp litt over 10 kg tilsammen. Men er overvektig så skal nok etterhvert jobbe litt med vekta ja. Prøver å holde meg til et sunt kosthold, og håper vi får til flere trilleturer etterhvert. Har fortsatt en del vondt i stingene så i øyeblikket holder vi oss mest inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 30. oktober 2012 #1926 Del Skrevet 30. oktober 2012 Takk lov for ammepoliklinikken på St. Olavs Jeg føler meg 10 kg lettere etter dagens besøk. Jeg trengte kun hjelp til små justeringer, og problemene har vist vært fordi småen ikke har fått nok bryst i munnen ved ammingen. Fikk lært meg noen teknikker for å hjelpe til med dette, og han har tatt venstre bryst 2 ganger etter at vi kom hjem fra sykehuset Mye hardt arbeid må til, men jeg tror faktisk at vi skal klare det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 30. oktober 2012 #1927 Del Skrevet 30. oktober 2012 Fikk bekreftet brystbetennelse. Så da blir det pencilin, P-piller og tabletter som stopper produksjonen.. Kjøpte pulvernan i stad, og frøkna slukte det, heldigvis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 31. oktober 2012 #1928 Del Skrevet 31. oktober 2012 Så bra at lillejenta di tar mme så greit, Orchideae! Håper du blir fort frisk og at det ordner seg med avviklingen av melkeproduksjonen! Bentebent: Uffda. God bedring! Hva sa legen? Jeg trodde også jeg hadde sopp, men så viste det seg at det var brystbetennelse. Men så hadde jeg ingen erfaring med noen av delene fra før da, så jeg hadde ikke noe så sammenligne med. tr.heimspia: Så deilig med gode nyheter! Stå på! Jeg drakk forresten min første kopp med amme-te i går kveld. Og jeg vet ikke om det er tilfeldig, men mini har vært roligere og blidere i dag enn på lenge. Hun har også hatt mindre bæsj og mer tiss i bleiene i dag. Tidligere har bleiene vært fulle av bæsj ved hvert bleieskift. Jeg kommer definitivt til å fortsette med amme-teen! Blir spennende å se om denne gode trenden fortsetter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 31. oktober 2012 #1929 Del Skrevet 31. oktober 2012 Ja, er veldig glad for at hun tar det greit. Har gitt litt før, men nå får hun kun det. Men merker hun er litt sutrete. Savner puppen muligens? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 31. oktober 2012 #1930 Del Skrevet 31. oktober 2012 Var nok sopp ja, så har fått medisin til oss begge nå og håper på rask bedring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 31. oktober 2012 #1931 Del Skrevet 31. oktober 2012 Ja, er veldig glad for at hun tar det greit. Har gitt litt før, men nå får hun kun det. Men merker hun er litt sutrete. Savner puppen muligens? Eller så får hun litt mer luft i magen enn vanlig. MME kan dessuten være litt hardt for magen i begynnelsen, så det kan være at hun får litt knip av det. Prøv å "pumpe" (dytte knærne opp mot navelen) henne litt før du skal bytte bleie. Da hjelper du til med å få ut både luft og bæsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter #1932 Del Skrevet 31. oktober 2012 Oi, her var det mye ammetrøbbel... Lykke til alle sammen, ser ut som det er på bedringens veg til alle sammen på ett eller annet vis. INGEN er dårlige mødre selv om amminga går litt i krøll, og mme er like bra som morsmelken - storebror var mme barn og har vært mye friskere enn alle barna i omgangskretsen hans. Det viktigste er å ha ork og overskudd til seg selv og baby, amming eller ikke. Ang vektnedgang så har jeg gått ned 11 av de 18kg jeg la på meg, og der står jeg stille... Det kommer vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 31. oktober 2012 #1933 Del Skrevet 31. oktober 2012 Ang vektnedgang så har jeg gått ned 11 av de 18kg jeg la på meg, og der står jeg stille... Det kommer vel. Så bra Her har jeg mistet 12 av 21 kg etter 2 uker. Uten noe innsats utenom ammingen Håper at det forsvinner noen kg til før jeg må "jobbe" for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 31. oktober 2012 #1934 Del Skrevet 31. oktober 2012 I dag prøvde jeg alle dongribruksene mine (igjen - sist fikk jeg ingen igjen!!!) og i dag fikk jeg igjen knappen på alle utenom en!! Litt muffin top på gang, men det får bare være - nå har jeg gått i gravidbukser og joggebukser siden fødsel, så fuck it var litt trangt når jeg satt meg ned, så da måtte jeg gi etter og åpne knappen, men det kommer seg!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 1. november 2012 #1935 Del Skrevet 1. november 2012 Formen begynner å bli bedre, så håper det går rette veien nå.. I går kveld følte jeg meg også betraktelig bedre, men våknet igjen på natten med nesten 40 i feber. Angående vekten gikk jeg opp ti kg ca. I graviditeten i følge helsekortet.. Fra 68-78.. Nå veier jeg 65 og har ikke gjort noe for å gå ned i vekt. Men noen kilo kommer nok tilbake idet matlysten gjør det. Har hatt null matlyst og spist minimalt både forrige betennelse og denne.. Igår spiste jeg et halvt rundstykker med salami og ei skål nudler liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 2. november 2012 #1936 Del Skrevet 2. november 2012 Nå går ting mye bedre her. Verker ikke mye i brystene lenger, og i går pumpet jeg meg to ganger i noen minutter for å bli kvitt spreng. Så melken forsvinner nok fort. I natt har frøkna sovet veldig godt. Spiste 22, sov til 01, spiste da. Sov til 05.45, da måtte hun vekkes, fikk mat og sovnet med en gang. Så våknet hun for en halvtime siden, spiste og nå sover hun på armen min. Forresten, dere som har gitt dette før. Hun bæsjet ikke i går. Enda vi testet trikset til Smalltalk leeeenge. Kom en promp eller to da. Burde jeg gi malt i tilegg? Har gått over til NAN HA1 etter råd fra hs da det virket som hun hadde vondt i magen. Nå har hun ikke bæsjet siden onsdag i 23 tiden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 2. november 2012 Forfatter #1937 Del Skrevet 2. november 2012 Vi ga malt i iallefall i en av flaskene daglig til storebror... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 2. november 2012 #1938 Del Skrevet 2. november 2012 Ringte helsestasjonen og fikk beskjed om at hun skal bæsje annenhver dag minst på mme. Fikk også beskjed om å ha en halv te skje malt i to av flaskene per dag. Og at dersom ikke det skjedde noe i løpet av i dag og skulle vi øke til en hel to ganger per dag. Rett etter samtalen med hs kom det en liten bæsj. Og måltidet etterpå fikk hun malt i flaska, håper det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 2. november 2012 #1939 Del Skrevet 2. november 2012 Hvordan går det med soppen Bentebent? Jeg fikk også påvist sopp i går og er nå under behandling både jeg og småen... Synes det er fryktelig vondt å amme på venstre bryst og høyre begynner å bli veldig øm også. Små kniver som stikker i brystet... Er veldig glad for at jeg dro til legen med en gang, men det er litt kjedelig å nå kvie meg for å amme pga smertene, når jeg endelig har fått til teknikken Merker heldigvis bedring allerede i dag, så det blir nok bra til slutt Er det flere her som har murringer i magen i ettertid av fødselen? Småen er 2 uker gammel og jeg har fortsatt litt mensmurringer og er veldig øm i magen... Jeg går forsåvidt på antibiotika pr dags dato, så det kan være derfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 2. november 2012 #1940 Del Skrevet 2. november 2012 Uff, så mange med brystbetennelse, sopp og ammeproblemer Håper det løser seg snart for alle, jeg vet at hvertfall brystbetennelse er grusomt fra forrige gang. Og jeg innser også nå hvor heldig jeg er som ikke har hatt noe trøbbel. til sliterne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå