mielove Skrevet 23. oktober 2012 #1881 Del Skrevet 23. oktober 2012 Rier i hele natt! Har fortsatt rier, men de har blitt mindre sammenhengende nå på formiddagen. Typisk! Men noe er i hvert fall på gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 23. oktober 2012 #1882 Del Skrevet 23. oktober 2012 Spennende mielove! Kanskje det blir baby på deg i løpet av dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mielove Skrevet 23. oktober 2012 #1883 Del Skrevet 23. oktober 2012 Spennende mielove! Kanskje det blir baby på deg i løpet av dagen! Håper på det! Men er han lik Storesøster kommer han ikke før tidligst i morgen. Spennendes er det uansett - blir snart tobarnsmamma!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter #1884 Del Skrevet 23. oktober 2012 Krysser fingrene for at lillebror kommer innen i morgen Masse lykke til!! Vært på 6 ukers kontroll hos legen idag (altså jeg), og alt så bra ut der nede Godt å sjekke at ting er i orden og på veg mot normalen igjen, Fikk med resept på minipiller og spiral, må vente enda fram til det har gått 12 uker før jeg tidligst kan få satt den inn. Er litt usikker på om jeg skal i det hele tatt, men da har jeg iallefall resepten og kan tenke litt på det. Hva har dere andre tenkt på av prevensjon? Nå skal det også sies at vi er HELT sikre på at vi ikke ønsker flere barn, har også snakket litt om sterilisering, men det er jo også litt drastisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 23. oktober 2012 #1885 Del Skrevet 23. oktober 2012 Håper det blir fødsel snart, mielove! Jeg skal sette inn hormonspiral om noen uker. Mannen skal sannsynligvis klippe strengene, men vi er fortsatt litt usikre på om vi tør ta det steget. Jeg tror vi venter litt til.... Argh, jeg skjønner ikke hvordan det er mulig hvor mye husarbeid som tårner seg opp her. Jeg synes jeg jobber jevnt og trutt, men det bli jo pokker meg skittent etter bare noen få dager. Hjelper vel ikke på at barnehagejenta har med seg halve skogen inn heller. Synes nesten ikke jeg gjør annet enn å vaske og brette klær, rydde kjøkken, støvsuge og herje rundt. Har i grunnen så mange andre ting jeg ville gjort i huset også, og vil utnytte tiden til lit større prosjekter nå som jeg er hjemme på dagtid, men før jeg får summet meg til å begynne, er det noe annet forefallende som må gjøres. Dessverre er jeg skrudd sammen sånn at om jeg har fått det for meg at det er noe jeg MÅ gjøre (som f.eks vaske soverom), så blir jeg superstresset om jeg ikke får gjort den ila. dagen. Ellers vokser lillebror i rekordfart, og nå (8 uker gammel) er han rundt 6,5 kg. Han var 3,2 kg da vi dro hjem fra sykehuset, så han eter og eter. Ikke rart jeg er skrubbsulten dagen lang! Jeg har kommet i gang med trening igjen også, så det bidrar nok også til å øke apetitten min. Jeg orker ikke tenke på hvor mye vi bruker på mat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mielove Skrevet 23. oktober 2012 #1886 Del Skrevet 23. oktober 2012 Jeg har tenkt på prevensjon siden jeg ble gravid denne gangen, haha. Dette er absolutt siste gang jeg er gravid av helsemessige årsaker, så jeg vurderte lenge om jeg skulle sterilisere meg nå. Men har endt opp med å ikke velge dette enda. Så kommer nok til å prøve ut spiral i første omgang. Må bare få ut Baby først Litt irriterendes at riene kommer sjeldnere nå... Var jo sååå godt i gang i natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 23. oktober 2012 #1887 Del Skrevet 23. oktober 2012 Håper han bestemmer seg for å komme ut snart mielove. Gutter pleier å være litt mer avslappet i forhold til det å komme ut. Hehe Prevensjon... i øyeblikket er jeg livredd bare jeg tenker på sex. Har fortsatt veldig vondt nedentil, og etter sist fødsel tok det flere måneder før jeg turte å ha sex og nesten 1 år før det føltes godt å ha sex, siden jeg har mer smerter denne gangen regner jeg med det kanskje vil ta enda lengre denne gangen... stakkars mannen, som heldigvis er veldig forståelsesfull denne gangen (han så alt under fødselen...kuttet, blodet osv) Sist var han litt mer å skulle pushe meg til å a sex. Men tilbake til prevensjon. Det blir nok mini pille her etter 6 ukers kontrollen. Gikk på Cerazette før jeg ble gravid, så går vel tilbake til den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 23. oktober 2012 #1888 Del Skrevet 23. oktober 2012 Så spennende, mielove! Håper det blir fødsel på deg snart! Jeg har også fundert litt på dette med prevensjon. Mannen snakker om sterilisering, og vi er enige om at vi er ferdige med barn nå. Mitt problem er at jeg har hatt en del plager ifm menstruasjon. Jeg gikk på p-piller i mange år før vi begynte å produsere barn, og i den perioden var plagene nesten borte. Men da jeg sluttet med p-piller, kom smertene og de uregelmessige menstruasjonene tilbake. Så jeg er veldig usikker. Selv om jeg gjerne skulle vært foruten hormonprevensjon, så er det jo absolutt fordeler med det. Det eneste problemet jeg ser, er at hormonprevensjon ikke er 100 % sikker, og jeg tror ikke jeg vil kunne ta abort hvis jeg skullle bli gravid igjen. Så da er det kanskje sterilisering som er det greieste alternativet likevel? Jeg vet jammen ikke, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 23. oktober 2012 #1889 Del Skrevet 23. oktober 2012 Lillegutt begynner å blir stor gutt nå! Over 10 uker og har passert 5 kg. Prevensjon, ja... Jeg fikk resept på Cerazette på 6-ukers kontrollen for meg, men etter at jeg så "akne" og "mellomblødninger" på bivirkninger som oppsto hos 1 av 10 så ble de totalt uaktuelle. Jeg har hatt nok kviser i utgangspunktet, og vil definivt ikke risikere å få flere av dem nå som jeg endelig er kvitt dem. Har dermed fått resept på Yasmin (gikk på de før jeg ble gravid), og regner med at jeg begynner på de om en måned eller så. Så inntil videre er det kondom som er tingen, men skal jeg være ærlig så er det omtrent som å spise sjokolade med papiret på... Sterilisering er det nok litt for tidlig for her i gården, selv om jeg tviler på om det blir flere barn på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter #1890 Del Skrevet 23. oktober 2012 Så inntil videre er det kondom som er tingen, men skal jeg være ærlig så er det omtrent som å spise sjokolade med papiret på... Ja kondom er ingen høydare... Har enda ikke prøvd oss i halmen etter fødselen, syns det var greit å få vært på 6 ukers kontrollen og vite at alt er i orden først. Så da er det vel egentlig bare å sette igang igjen... gruegleder meg tror jeg er temmelig vid der nede nå, og kniper for harde livet om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 23. oktober 2012 #1891 Del Skrevet 23. oktober 2012 Det blir hormonspiral på meg. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte vente 8-10 uker etter fødsel før jeg fikk den satt inn, ikke 12 uker.. Var på 6 ukers kontroll med meg i går, men hun sjekka meg ikke nedentil siden jeg skal til gynekologen om et par uker, da skal hun sjekke stingene også. På torsdag skal jeg på 6 ukers kontroll med vesla. Blir spennende å se hvor mye hun har vokst Knipeøvelser ja.. Hvor lenge skal man holde på med det? Jeg var flink ei stund, men nå glemmer jeg det nesten hver dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 24. oktober 2012 #1892 Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Her står også huset litt på hodet. Vaskemaskinen går konstant og støvet hoper seg opp selv om jeg føler jeg rydder og vasker hele tiden. Og når jenta ikke vil sove andre steder enn på et bryst (!) så blir det mye mer utfordrende å gjøre husarbeid også.. For øyeblikket har jeg fått henne til å sove på siden i sofaen, så jeg får skynde meg å vaske det siste toalettet mens jeg kan Angående prevensjon så får jeg ikke lov å begynne på p-piller enda da blodprøver viser at leverprøvene ikke er normalisert enda. Men da mannen har flyttet inn på gjesterommet pga lite søvn så blir det ikke så mye å preventere imot uansett Endret 6. mars 2013 av ablaze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 24. oktober 2012 #1893 Del Skrevet 24. oktober 2012 Så kjedelig med brokk, ablaze! Er det noe som kan opereres sånn at det blir borte, eller er det noe man må leve med? (Skikkelig uvitende) Mannen her i huset har også evakuert, og sover på et annet rom. Jeg synes i grunn det er deilig å ikke ha noen å ta hensyn til når vi ammer og skifter bleie i løpet av natten. Og sex er uansett uaktuelt for min del. Det er tre uker siden keisersnittet, og det er fortsatt ubehagelig når jeg glemmer meg og bruker magemusklene (noe jeg gjør titt og ofte når jeg skal opp av godstolen eller snur meg i senga). Ammingen går myyyyye bedre! Det gjør fortsatt litt vondt når mini suger seg fast, men ikke på langt nær så ille som tidligere, og underveis i ammingen kjenner jeg det nesten ikke i det hele tatt. Jeg tror det bare er teknikken som er problemet, pluss at knoppen på den vonde puppen er litt stor og rar og vanskelig å gape over. Men det blilr stadig bedre, og jeg er så glad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mielove Skrevet 24. oktober 2012 #1894 Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Lillebror kom halv seks i natt. Stor liten gutt på 4,2 kg. Jordmødrene lo litt av at lille meg fikk en så stor baby. Ble litt overrasket selv, siden Storesøster var 1,2 kg lettere Sykt intens fødsel, men ungikk totalruptur denne gangen. Er så utrolig glad - er i mye bedre form nå enn etter forrige fødsel! Måtte klippes da, men ingen rifter utenom det, så det er jo luksus for min del. Men tar likevel imot tips for behandling av klipp der nede... Mener å ha hørt noe om en lindrende salve eller krem? Forresten tydelig at størrelse ikke er avgjørende mtp totalruptur. Jeg fryktet egentlig det verste på forhånd. Men så gikk det bra likevel Endret 24. oktober 2012 av mielove Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 24. oktober 2012 #1895 Del Skrevet 24. oktober 2012 Gratulerer så mye, mielove!! Jeg ble også klippet da jeg fikk førstemann. Smurte ikke med noe (så vidt jeg husker), bare passet på å holde det rent, og måtte sitte på myke puter en periode etterpå. Badering anbefales ikke, fordi det gir ujevn belastning som kan trekke i stingene og gjøre ting verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 24. oktober 2012 #1896 Del Skrevet 24. oktober 2012 Gratulerer mielove. Jeg ble klipt men har ikke smurt med noe krem. Bare holdt det rent. Tok nesten 2 uker før jeg kunne sitte som normalt, men sitert fortsatt på puter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinylene Skrevet 24. oktober 2012 #1897 Del Skrevet 24. oktober 2012 Gratulerer så mye ;o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 25. oktober 2012 #1898 Del Skrevet 25. oktober 2012 Gratulerer! I dag kommer helsesøster på hjemmebesøk hos oss, lurer på hvor mye frøkna veier nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 25. oktober 2012 #1899 Del Skrevet 25. oktober 2012 Gratulerer, mielove! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 25. oktober 2012 #1900 Del Skrevet 25. oktober 2012 Gratulerer Mielove. Ang sting har jeg bare som tips å skylle noe du tisser så det ikke svir og du holder deg ren. Jeg revnet i grad 2 og merket ikke noe til noe etter dag 2.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå