honning Skrevet 18. oktober 2012 #1861 Del Skrevet 18. oktober 2012 Fødselen er igang hos Kvist nå, ifølge dagboka hennes Spennende! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #1862 Del Skrevet 18. oktober 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 18. oktober 2012 #1863 Del Skrevet 18. oktober 2012 (endret) Ifølge dagbøkene til tr.heimspia83 og Kvist så har det blitt babyer på begge nå. (Jeg antar ihvertfall at tr.heimspia sin også har kommet ettersom siste oppdatering kom rundt kl 15 og da om at det vurdering om ble haste-KS innen kort tid.) Endret 18. oktober 2012 av SmallTalk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 18. oktober 2012 #1864 Del Skrevet 18. oktober 2012 Gratulerer så mye til begge to! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 18. oktober 2012 #1865 Del Skrevet 18. oktober 2012 Ja, jeg så oppdateringen til Kvist. Gratulerer så mye!! Satser på å gratulere tr.heimspia også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 19. oktober 2012 Forfatter #1866 Del Skrevet 19. oktober 2012 Gratulerer til de nybakte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 19. oktober 2012 #1867 Del Skrevet 19. oktober 2012 Gratulerer til Kvist og tr.heims pia Her er jeg overlykkelig i dag. Kan endelig sitte uten å begyne å gråte, så er vel et tegn på at det gror der nede... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mielove Skrevet 19. oktober 2012 #1868 Del Skrevet 19. oktober 2012 Gratulerer til Kvist og tr.heims pia Her er jeg overlykkelig i dag. Kan endelig sitte uten å begyne å gråte, så er vel et tegn på at det gror der nede... Så bra det går fremover, Bentebent! Husker med gru hvordan det var å sitte sist... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 19. oktober 2012 #1869 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) @ Endret 6. mars 2013 av ablaze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 20. oktober 2012 #1870 Del Skrevet 20. oktober 2012 En snartur innom Ble mamma den 18 til en liten pjokk på 3775 g og 53 cm lang! Fødselen var ganske stygg, men resultatet fryktelig søtt :fnise: Takk for alle hilsninger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 20. oktober 2012 #1871 Del Skrevet 20. oktober 2012 Kortt oppsummert så dro vi til føden rundt 05:00 med regelmessige rier på ca 5 min imellom og de varte i rundt 30 - 60 sekunde. hadde likevel kun 1-2 cm åpning. Fikk ikke dra hjem igjen pga høyt blodtrykk. Når jeg ble sjekket igjen rundt 12 så var det fortsatt kun 3 cm og nesten modent. Var ute en tur i noen timer før ny sjekk kl 18 viste hele 3.5 cm åpning. Fikk da en coctail rundt midnatt til den 18 for å sove litt. Fikk kanskje 30 min søvn den natta totalt. Rier er det vondeste jeg har opplevd før altså Når klokken ble ca 8 om morrgenen var det fortsatt bare 4 cm åpning. Rundt 9 fikk jeg ENDELIG epidural og kunne slappe alitt mere. Epiduralen virke dog kun på venstre side av meg... Fikk også drypp for å få igang ting. Dryppet fungerte ganske ok når den stod på lav styrke. De justerte opp dryppet rundt 13 og kort tid etter kom legene og var bekymret. Viste seg at småen sin puls sank til under 60 når jeg fikk rier. De kuttet så ut dryppet i en times tid for å la småen få hvile litt. Etter en time prøvde de på nytt og samme resultat. Det var mange leger innom og snakket om hasteks. Etter litt testing mente de (til min forbannelse) at han tålte lavt drypp og det ble vaginalt. Det tok 3,5 timer fra 4,5 cm åpning til han var ute! jeg husker bare bittelitt av de timene i.o.m at jeg pintes i et smertehelvette. De 50 minuttene med trykking husker jeg godt dog. På det mestr var det 10 leger og pleiere/jordmødre til stede. Småen kom ut med navlestrengen tvinnet 2ganger rundt halsen og en gang rundt midja.... hele 1,5 meter streng i meg gitt... haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mielove Skrevet 20. oktober 2012 #1872 Del Skrevet 20. oktober 2012 Gratulerer igjen tr.heimspia! Bra det endte godt, selv om det tok sin tid og var intenst. Jeg har UL-termin i dag jeg! Føles ikke ut som det kommer til å skje noe helt enda. Får bare smøre oss med tålmodighet litt til. Er faktisk ikke lei av å vente enda. Sikkert barr fordi jeg gruer meg til å oppleve de fødselssmertene igjen (+frykt for ny totalruptur). Sist startet fødselen på UL-termin, og jenta var født dagen etter. Spennende å se om jeg må gå mye på overtid denne gangen. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 20. oktober 2012 #1873 Del Skrevet 20. oktober 2012 Gratulerer så mye, trheimspia! Det hørtes tøft ut, men godt alt gikk bra til slutt Ablaze: jeg hadde brokk da jeg var baby, og blei operert for det få måneder gammel. Alt gikk helt fint Får håpe hun ikke har mye vondt ja, og at dere får gjort noe med det snart eventuelt. Lykke til mielove! Så bra du ikke er lei av å vente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 20. oktober 2012 Forfatter #1874 Del Skrevet 20. oktober 2012 Hørte tøft ut, tr.hiemspia - bra det er over og at alt er bra med deg og baby Her har snuppa begynt å styre sånn ved mating. Spiser i noen få minutter før hun begynner å hyle - tar henne opp for rap og så legger jeg henne til igjen, men da stritter hun imot og hyyyler og nekter å spise igjen. Det er da som regel 2-3 timer mellom spisingene. Kan ikke skjønne at hun da er mett.... På natta går det som regel helt smertefritt, spiser i 10-15 min før hun sovner - er da ca 3-5 timer mellom hun spiser. Skal til manuellterapaut på torsdag, fordi vi har mistenkt låsninger hele tiden, så jeg er spent på om han finner noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 20. oktober 2012 #1875 Del Skrevet 20. oktober 2012 Gratulerer tr.heimspia! Fødte samme dag som meg du Fødselshistorien ligger i dagboka mi for den som liker å lese sånt. Håper det går seg til med ammingen Soon, sånn styr høres slitsomt ut. Og lykke til mielove! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mielove Skrevet 20. oktober 2012 #1876 Del Skrevet 20. oktober 2012 Og lykke til mielove! Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinylene Skrevet 21. oktober 2012 #1877 Del Skrevet 21. oktober 2012 Gratulerer så masse til kvist og Pia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mielove Skrevet 22. oktober 2012 #1878 Del Skrevet 22. oktober 2012 Da er jeg to dager på overtid. Er på KK for siste vekstkontroll. Visstnok forsinkelser i dag (også), så får vel smøre meg med tålmodighet. Stille i kroppen, så tror ikke Lillebror har tenkt å stresse med å komme ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter #1879 Del Skrevet 22. oktober 2012 Lykke til meilove - får satse på at han snart kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mielove Skrevet 22. oktober 2012 #1880 Del Skrevet 22. oktober 2012 Siste vekstkontroll er over, og det kan se ut som om Lillebror blir 1 kg større en Storesøster var! Lillebror er målt til å være ca 4 kg nå. Hvor riktig det er gjenstår å se når han kommer ut. Virker ikke som han er helt klar enda. Hodet hadde festet seg litt. Legen røska litt til for å se om det kunne sette ting i gang. Har merket litt hyppigere kynnere, men ellers ingenting som tyder på fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå