Gå til innhold

Skravletråd 2012

Soon

Anbefalte innlegg

Holdt på å si det er godt flere som sliter med ammingen. Jeg ammer og lider for hvert sugetak han tar. De to siste døgna har vært utrolig vanskelige. Har hatt brystbetennelse opp i en allerede vanskelig amming. Plutselig har og gutten begynt å gråte hver gang han skal bæsje, og det uten at jeg har spist noe han reagerer på. Så her går det i spising hver 2 time, skifte bleie, soving, surving og i "feberfantasier". Jeg blir gal snart og er utslitt. For jeg er selv syk med mine 39 i feber og skulle bare likt å bli frisk, men må ta meg av gutten i tillegg for barnefar er borte på jobb og han er dypt savnet!!

Og forresten, flere som sliter med å holde seg for å gå på do? Holde igjen om jeg må tider går greit, men nr 2 er det nesten så jeg ikke klarer. Ekstra utfordrende når man er alene slik.

Beklager syt, men grensen min er snart nådd med null søvn på to døgn minimalt med mat og MASSE surving/gråting. Jeg blir GAL!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, Illicitus - skjønner at du ikke har det så lett nå.

Kan ikke fatte hvordan man klarer seg som bare en (aleneforeldre/periodevis alene) - hadde blitt GAL da jeg også tror jeg!

Hvor lenge av gangen er mannen din borte på jobb da?

Håper du blir frisk snart - så det blir litt lettere for deg iallefall.

Vil bare gi deg en stor :klem:

Og hvis amminga ikke blir bedre, er det ingen skam å gå over til mme!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger på et barselrom jeg nå, fått sovepille og morfinsprøyte :( Legen skulle ta opp på ettermiddagsmøtet om det blir evt igangsetting. Dritsliten, deppa og lei :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God bedring, Bentebent! Skjønner godt at det ikke er lett å være syk og høygravid på en gang. Er ikke lenge siden jeg hadde en rundt her selv, og jeg var helt utmattet, og jeg har IKKE en liten en i tilegg.. :hug:

Og for en ekkel opplevelse, Ablaze! Virkelig mange som ikke "kan" kjøre i dagens trafikk. Jeg er nok litt hissig selv i trafikken, men deg går med på at jeg gir beskjed dersom folk ikke oppfører seg som folk. I går kjørte jeg for eksempel bak en traktor. Den stoppet HVER gang det kom bil i mot, og vinglet bortover veien slik at det ikke var mulighet til å kjøre forbi, plutselig bråbremset den, også gav den gass igjen. Det hjalp IKKE på at den hadde på fultlyset BAKOVER rett i fleisen på meg. I det den endelig tok av veien, fikk den en liten tut. Moren min satt på, og hun blei flau. Og det ble jeg egentlig selv også, vi har nemlig kjøpt oss ny bil, og tuta der er HØY. :fnise: Pyttsann, da fikk han iallefall høre at han ikke kan kjøre sånn. Noen tror virkelig de "eier" veien bare fordi de kjører store kjøretøy!

Det må være godt å være hjemme igjen, Marikke. Jeg gruer meg helt ærlig til tiden på sykehuset. Jeg hater å være på sykehus, og det å være der i dagesvis er virkelig ikke noe jeg ser frem til, selv om jeg vet at jeg sikkert setter pris på å være der å få hjelp og veiledning når jeg kommer dit. De er jo der for å gjøre det beste for oss. :)

Hørtes ikke godt ut å være så sår at hun gulper blod, heller. :hug:

Håper du får god hjelp på Ammepoliklinikken Soon!

Og god bedring til tinylene og illictius! :hug:

Og lykke til, Kvist! Uansett hva det blir til! :)

Her i dag har jeg vært litt husmor. Jeg har bakt knekkebrød, og nå står en brøddeig til heving. Men kjenner at jeg gruer meg til å bake ut brødene. DET tenkte jeg ikke på at måtte gjøres når jeg satte deigen, nei.. :sjokkert:

I stad satt jeg og så i et album moren min har laget, om mitt liv. Helt fra jeg var i magen og frem til konfirmasjonen. Satt og leste det hun hadde skrevet, så på bilder og hun har faktisk festet inn helsekortet sitt fra da hun gikk med meg også. Skjønte jeg var høygravid da ja, når man kan begynne å grine av å lese slikt. :fnise:

Her er det ingenting som skjer foreløpig, ikke noen baby, ikke noe rier. INGENTING. I går hadde jeg så nedpress at tårene trillet, men det gav seg det også.. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til både, tinylene og Illicitus! :klem:

Lykke til, Kvist! Jeg har bare god erfaring med igangsetting! Da er man i gode hender helt fra starten!

Livet her hjemme er fortsatt bra. Jeg har fått en sovebaby, og det er veldig uvant fra den forrige som sov maks en halvtime om gangen på dagtid. Mini kan finne på å sove i tre timer, noen ganger lenger. Fint for de såre brystvortene mine, da, så får de litt pause mellom ammingene. Jeg håper og tror forresten at ammingen skal gå seg til. Det virker som om mini har skjønt at hun ikke trenger å suge så hardt, og det hjelper jo en hel del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...)

Og forresten, flere som sliter med å holde seg for å gå på do? Holde igjen om jeg må tider går greit, men nr 2 er det nesten så jeg ikke klarer. Ekstra utfordrende når man er alene slik.

Beklager syt, men grensen min er snart nådd med null søvn på to døgn minimalt med mat og MASSE surving/gråting. Jeg blir GAL!!!!!!!

Jeg sliter heller med å få i meg mat og drikke. Jeg drakk så lite et par dager at jeg nesten fikk forstoppelse! Så nå prøver jeg å tvinge i meg et stort glass vann hver gang jeg kommer på det/har tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det var stilig, Tr.heimspia!

Men det var nå en søt gest, da. :rodmer:

Synes det var kjempesøtt når han fant en hjertepotet og ordnet det slik ;)

Greit med en latter i hverdagen gitt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye nedpress igjen i kveld. Noen ganger er det så vondt at jeg har problemer med å holde igjen tårene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny runde på ammepol igår, skal fortsette med tvillingstilling - har nok slurvet litt med det - og satse på at det avlaster.

Og så skal jeg fortsette og smøre med brulidine etter hver amming i 3 dager til.

Med tiden blir hun jo større også i munnen og vil lettere ta større tak ;)

Skal også bestille time hos manuellterapaut i samråd med ammepol, pga vakuum-fødsel og for å se om det har noen innvirkning på amminga ;)

Det er jo ikke slik at amminga nå er DØDvond, men det svir og er ømt når hun tar tak - det kan jo også være normalt i starten, men vi jobber iallefall med saken ;)

Noe nytt med Kvist og Orchideae eller - eller dere andre?? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har ingenting skjedd. Hadde veldig nedpress i går kveld, og også nå. Føler meg helt skamslått der nede og mye av bevegelsene til frøkna gjør vondt. Er det normalt? :/ Må da skje noe snart nå? Har hatt følelsen på at hun kommer 6 oktober. Det har jeg hatt hele veien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er fortsatt på sykehuset. Oppdateringer i dagboka mi. Jeg kommer nok til å bruke den litt som "logg" over det som skjer eller ikke skjer. Så da blir det litt for privat til at jeg trenger å spamme ned denne tråden med meg og mitt ;)

Lykke til med videre amming Soon, håper MT kan hjelpe dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en grusom natt med masse vondt. Roet seg nå, men ringte allikevel føden. Fikk beskjed om at det høres ut som noe skjer, men at det ennå kan ta tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bedre, mye takket være en aha-opplevelse. Storebror er sjalu, men ikke på lillebror, men på oss foreldre som holder ham mest! "JEG holde lillebror, IKKE pappa!" brølte han i går ;) Og det er selvsagt ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...