Marikke Skrevet 23. september 2012 #1601 Del Skrevet 23. september 2012 Det er lov å klage, Ciara! Jeg kunne heller ikke tenke meg å ha foreldrene mine hengende rundt mens jeg venter på at riene skal bli kraftige/hyppige nok. Så jeg er glad for at vi skal levere toåringen hjemme hos dem når fødselen setter i gang. Misunner deg ikke. Og jeg kjenner igjen følelsen av å ikke finne noen god balanse mellom innsats og hvile. Mannen har begynt å snakke om innflyttingsfest neste helg, men jeg er naturlig nok litt skeptisk. Enda en ting å stresse med, liksom. Nå kom jeg forresten på at jeg må pakke overnattingsbag til toåringen også. Sykehusbagen er fortsatt like tom, men babytøyet er i hvert fall vasket, så det går riktig vei. Jeg hadde noen ganske vonde kynnere i går kveld og i natt, men i dag har det vært rolig. Tror ikke det er noe på gang ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 23. september 2012 Forfatter #1602 Del Skrevet 23. september 2012 (endret) Gratulerer, Macaron Endret 23. september 2012 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinylene Skrevet 23. september 2012 #1603 Del Skrevet 23. september 2012 Gratulerer med babyen macaron :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 23. september 2012 #1604 Del Skrevet 23. september 2012 Gratulerer så mye, Macaron!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 23. september 2012 #1605 Del Skrevet 23. september 2012 Takk for støtte Dagen i dag har vært bedre. Men jeg merker godt at jeg er ekstra hormonell og ustabil. Jeg har ikke vært det noe særlig tidligere i svangerskapet, og synes det er merkelig. Jeg var følelsesmessig ustabil i barseltiden sist, og siden jeg som sagt ikke er vant til det fikk jeg meg en aha-opplevelse: Man er ikke nødvendigvis bevisst selv at man er det, men kan tro man har en helt rasjonell grunn til å tenke og føle som man gjør. Ikke misforstå, noen ganger har man jo faktisk det. Men jeg har hatt flere reaksjoner i dag som jeg vet er irrasjonelle når jeg tenker etter. Det er bare å innse at kroppen har tatt over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 24. september 2012 Forfatter #1606 Del Skrevet 24. september 2012 Nå har jeg det helt jævlig Har grått siden i går, for den h..... amminga tar helt knekken på meg. Har ikke sår på brystvortene, men alt føles så sårt og det er vondt når jeg legger henne til og ømt gjennom hele ammingen. Blir så oppgitt og lei - har bare lyst å droppe hele amminga, men så begynner hjernen og kverne rundt og så får jeg så dårlig samvittighet. Har en pumpe, men det er så lite effektivt at jeg blir gal av det også - og å sitte i 15 min for å få ut 50ml det funker jo ikke i lengden. Snuppa er også veldig glad i nærhet, så jeg får jo ikke pumpet meg når jeg ikke har noen andre som kan holde i henne på dagtid når mannen er på jobb. Blir sprø av dette her, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Tårene bare triller og triller Vet ikke om jeg orker å ta opp kampen og innom poliklinikk, lege etc... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 24. september 2012 #1607 Del Skrevet 24. september 2012 Stakkar deg, Soon! Håper du finner den beste løsningen for deg snart, så du ikke bruker for mye tid på å slite deg ut. Jeg vet dessverre ikke hva jeg skal komme med av råd, for jeg skjønner godt at du vil få til amminga, samtidig som at det ikke er verdt å slite seg ut om det bare gjør vondt. Stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 24. september 2012 #1608 Del Skrevet 24. september 2012 Uff Soon! Du har min dypeste medfølelse. Men du er veldig flink som prøver. Husk at mamming kommer foran amming og at det har blitt folk av de som har fått erstatning også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 24. september 2012 #1609 Del Skrevet 24. september 2012 Å, Soon Det er ikke noe gøy å være der, faktisk utrolig belastende. Jeg forstår godt at tårene triller! Får hun i seg noe? Dvs er problemet deres nå at det gjør vondt for deg - men vesla får i seg mat, eller er det både vondt og du er usikker på hvor mye hun spiser? Vet du forresten at mange apotek leier ut pumper? Da snakker vi effektive, elektriske som det kan være verdt å prøve. Ellers støtter jeg de andre - det er ikke noe nederlag å avslutte amming! Jenta di får en like god oppvekst med pumpet morsmelk eller erstatning - det er ikke meningen at du skal ha det så vanskelig. Jeg tenker på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 24. september 2012 #1610 Del Skrevet 24. september 2012 Soon: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 24. september 2012 Forfatter #1611 Del Skrevet 24. september 2012 Takk for trøstende ord jenter Neida, Ciara - hun får i seg mer enn nok ifølge veiinga da hun var 2 uker - så det er mere at det bare gjør vondt. Snakket med ammepoliklinikken nå, og fikk noen råd, samt at en annen dame som kommer på vakt kl 15 skal ringe meg. Og som vanlig da jeg har klaget min nød her inne, så går neste amming ganske så bra - så tror det blir klageinnlegg hver dag fremover, så blir det vel bra tilslutt Vil jo gjerne amme og at det skal være kos - og jeg vet av erfaring at mme også er kjempebra - måtte ty til det med førstemann. Men syns liksom det er litt tidlig å gi seg enda - så skal iallefall prøve litt til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 24. september 2012 #1612 Del Skrevet 24. september 2012 Huff da soon. Skjønner godt at du gråter. Jeg gjorde også det mye sist. Eneste jeg kan komme med er sjekk for sopp. Jeg hadde også skikkelig vondt etter ca 2-3 uker sist og var da ikke lengre sår, men viste seg at vi hadde fått sopp. Er tunga til lillesøster hvit? Det trenger ikke å være melkebellegg, det kan være sopp så kanskje verdt en tur til lege/helsesøster. Og hvis det er sopp husk å få behandlig til dere begge. Når jeg ser på bilder av N fra den tiden tenker jeg; hvordan kunne du tro at det bare var melkebellegg... tunga hans var ganske så hvit ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 24. september 2012 #1613 Del Skrevet 24. september 2012 Klag i vei da, Soon! En venninne av meg anbefaler varmt å sette en deadline for seg selv. Hun sa til seg selv at hun skulle forsøke fram til en viss dato, og hvis det ikke var merkbart bedre da så ville hun gi seg. Det er så lett å bare skulle prøve litt til og litt til mens tidene flyr, og også motsatt, å synes at en uke er en evighet når det faktisk bare er en uke Håper du får gode råd når du blir oppringt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 24. september 2012 Forfatter #1614 Del Skrevet 24. september 2012 Ingen belegg i munnen til S, så håper virkelig det ikke er noe sopp på gang. Kan ikke si at det er såååå vondt som om en piggtråd dras gjennom puppen heller, som mange beskriver det. Jeg fikk råd om å håndmelke til melka rant godt, så utdrivninga ikke blir så vond, og det hjelper endel. Selv om jeg syns det ser ut som hun tar rett tak, så er brystvortene litt skjeve når hun er ferdig, så tydeligvis har hun litt feil tak. Skal på ammepoliklinikken i morgen, og har fått time på helsestasjonen på torsdag, så får håpe jeg får flere gode råd. Skal øve meg litt på tvillingstilling i kveld, for syns det er litt krunglete - men vet det hjalp litt på vondtene når jeg enda var på barselavd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 24. september 2012 #1615 Del Skrevet 24. september 2012 Lykke til på ammepoliklinikken i morgen. Håper de har noen gode råd som fungerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 25. september 2012 Forfatter #1616 Del Skrevet 25. september 2012 Takk for det, honning - skal dit 14.45.... Snuppa har spist såå masse igår og idag, føler puppene er tomme, men hun er da stort sett fornøyd etter hver gang, mens jeg blir litt sårere - men holder da ut Vært ute og trillet i regnværet i dag, 1 time - var faktisk utrolig godt - deilig å bevege seg igjen, etter mange måneder med ryggplager når snuppa lå i magen. Er det fødning på gang her tro?? Er da så stille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 25. september 2012 #1617 Del Skrevet 25. september 2012 Ingenting på gang her enda. Jeg bare nyter permisjonen, og koser meg mye med storebror. Han er på skole 3 timer om dagen fra 8.45 - 11.45 så får slappet av litt og gjort litt husarbeid da, og har mye mer energi og tålmodighet til han når jeg henter han enn da jeg jobbet og ikke var hjemme før klokken 6 om kvelden. Føler også vi får en bedre rutine nå, og han er stort sett i seng tidligere siden vi kan spise middag tidliger osv. Og da føler jeg jo også at jeg kan gjøre husarbeid på kvelden, eller bare slappe av hvis det er det jeg føler mest for Kunne vært i permisjon for bestandig føles det som nå i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 25. september 2012 #1618 Del Skrevet 25. september 2012 Ikke føding på gang her heller. Men har vært å gått tur i rett over en time i regnet jeg også, gikk vel ca ei halv mil. Resulterte i litt vonde kynnere den siste kilometeren før jeg var hjemme. Gleder meg til jeg kan trille tur jeg også!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 25. september 2012 #1619 Del Skrevet 25. september 2012 Ikke noe føding på gang her heller Var en tur innom jobb i dag, for å sjekke at en av oppgavene mine med litt snau deadline blir skikkelig ivaretatt. Det var mye stress rett før jeg gikk ut i permisjon, og han som skulle overta var bortreist. Men nå har vi fått snakket sammen, og jeg har senket skuldrene. Uansett er det hyggelig å skravle med kollegene. Og så kjører jeg jo uansett rett forbi jobben når jeg leverer toåringen i barnehagen. Ellers går dagene med til flytting og atter flytting. Og litt redebygging og generelt husmorarbeid. Stellebordet er endelig på plass, og sykehusbagen begynner å fylles opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 25. september 2012 #1620 Del Skrevet 25. september 2012 Ikke noe føding her heller. Og er over termin. Men i dag har jeg faktisk vært helt rolig på det. Babyen i magen har det bra, det går i grunnen bra med meg også, og da er det vel bare å nyte roen så lenge den varer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå