Soon Skrevet 21. september 2012 Forfatter #1581 Del Skrevet 21. september 2012 Så herlig, Ciara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 21. september 2012 #1582 Del Skrevet 21. september 2012 Fantastisk, Ciara! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 22. september 2012 #1583 Del Skrevet 22. september 2012 Nå har det begynt: SMS og telefoner om det har skjedd noe ennå. Og nærmeste familie er verst, til tross for at de vil få beskjed med en gang det setter i gang fordi de skal passe lillegutt. Her er jeg en del alene med gutten om dagen på grunn av flytting, og i dag har det vært full rulle med ham fra kvart over seks. Så legger jeg ham kl tolv, rydder og vasker i en halvtime, tenker NÅ skal jeg slappe av i sofaen og pling! SMS fra far: "Hvordan går det?" Gidder ikke svare med en gang. Da ringer det. Jeg tar telefonen. Jeg: Ja? Far: Hva skjer, er det noe på gang? Jeg: Nei? Far: Men du svarte ikke på meldingen? Jeg: Nei? Far: Ja, da begynte jeg jo å lure? Jeg: Vet du, jeg prøvde faktisk bare å benytte anledningen til å slappe av litt. Du skal jo passe E, tror du jeg glemmer å ringe deg. Far: Nei... Jeg: Nei. Nei, men da slapper jeg av litt nå, jeg. Ha det bra. *hormonell og grinete* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 22. september 2012 #1584 Del Skrevet 22. september 2012 Så slitsomt Ciara. Håper ikke det blir sånn her fremover. Da blir jeg grinete jeg også. Men den som er mest masete i familien er min mor, og hun skal også være barnevakt så håper å unngå det. De skal to uker til utlandet nå i oktober da, så regner med et drøss av meldinger mens de er der... Blir fødselen mens de er i utlandet er jeg spent på reaksjonen hennes, hehe. Hun er nesten troendes til å kaste seg på første fly hjem. Og vi har absolutt ikke noe nært og tett forhold heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 22. september 2012 #1585 Del Skrevet 22. september 2012 Det må være slitsom Ciara. Her har heldigvis ingen begynt å mase, enda. Men det kommer vel snart det. Håper bare jeg slipper å gå helt til termin, er så lei av å være stor og tung nå. Og mye av sparkene/bevegelsene er nå så harde at det gjør vondt. I går følte jeg meg helt sprengt, hun spente fra med armer og bein. Både ut til sidene, før hun vred på seg og spente fra i ryggen. Er så utålmodig etter å få møte den lille prinsessa vår nå. Godt å vite at hun er her om UNDER en måned uansett om jeg går over termin eller ikke. Blir satt i gang SENEST på dag 12 på overtid, så det er iallefall godt å vite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 22. september 2012 #1586 Del Skrevet 22. september 2012 Uff, det hørtes kjent ut Ciara Blei ganske så sur og lei av maset jeg også, og sa til kjære at jeg angra på at vi ikke bare sa til alle at termin var en måned seinere Får håpe maset roer seg igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 22. september 2012 #1587 Del Skrevet 22. september 2012 Jeg forstår jo at de er spente, men det mine foreldre ikke forstår er at de ikke er de eneste som maser. Da hadde det gått, men det er kanskje to andre som maser hver eneste dag også. Dette er grunnen til at jeg ikke gidder å besøke jobb eller være i sentrum der jeg risikerer å møte mange kjente, for jeg orker ikke å svare førti ganger på det samme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 22. september 2012 #1588 Del Skrevet 22. september 2012 Kjedelig med sånt mas, Ciara! Det har ikke begynt her ennå, men det kommer vel. Svigermor hadde en tendels til å ringe om de minste små ting forrige gang ... Foreldrene mine skal være barnevakt, så jeg regner ikke med å få så mye pes derfra i forkant. Vi får vel uansett bare prøve å se det positive i det. De er jo bare glade i oss, og spent på det som skal skje. Lite som tyder på forestående fødsel her i gården, og jeg synes det er bare fint. Lurer på om jeg er den eneste her inne som ikke er utålmodig ennå, og helst vil at babyen skal drøye ankomsten et par uker til. Men nå har vi i hvert fall fått kjøpt inn stellebord og sengetøy, så det gjenstår bare litt montering og vasking. Det bør være overkommelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 22. september 2012 #1589 Del Skrevet 22. september 2012 Lurer på om minstemann klarer å ligge med ryggen ut (bena mot ryggen min) og begge bena ut ala som litt i spagaten? Kan ikke skjønne hvorfor han er så brei over ræva iblandt?!?!? Selve rumpa hans skal jo være som ca håndflata mi, men en gang i blandt så får jeg til å dytte hele han fra side til side, og da er han ca 20- 25 cm bred? Klarer liksom ikke å se for meg hvordan liggestilling han har....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 22. september 2012 #1590 Del Skrevet 22. september 2012 Huff Ciara, ikke morro med masse mas hele tiden. Men så typisk at de maser akkurat i det du tror du skal få slappe av litt i 5 minutter... Kan ikke huske at det var så mye mas her sist, så håper det ikke blir det denne gangen heller. Du er ikke eneste som ikke er utålmodig enda Marikke. Jeg har enda god tid Jeg har akkurat startet permisjon og har enda en god del ting som må i orden før lillebror kommer. Enda en god del baby klær som må vaskes. Har ikke vasket trekkene til vogna heller enda. Senga er satt opp, men har ikke vasket sengklær enda. Så jeg håper virkelig han holder seg der inne i alle fall 2 uker til så jeg kan slappe av litt og få alt klart. Har ikke skrevet fødeplan enda heller. Jordmor kommer på hjemmebesøk på torsdag for å gjøre det sammen med meg. Lurer om det er egentlig for å sjekke forholdene i hjemmet, men hun må bare komme. Tr.heimspia: Skjønner godt du lurer innimellom. I går kveld hadde jeg ting stikkende ut overalt og når jeg vet at hodet er godt ned i bekkenet allerede så skjønner jeg ikke hva alt kan være. Men mannen fikk seg en god latter i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 22. september 2012 #1591 Del Skrevet 22. september 2012 (endret) Da har jeg også fått min lille gutt, han ville ut på tirsdag allerede, tre uker før termin Han er så skjønn, og både jeg og mannen er helt forelsket Hadde en ganske tøff fødsel, for han var stjernekikker og lå i tillegg skjevt ned i bekkenet. Men fikk han ut tilslutt, og det var godt å ha det overstått! Skal skrive en lengre fødselshistorie i dagboka mi for de som måtte være interessert Edit: Bentebent: Jeg har faktisk fått til ammingen ganske greit likevel, plutselig viste det seg at jeg hadde litt brystvorter likevel, de har bare aldri giddet å vise seg før Men tusen takk for tilbudet uansett! Endret 22. september 2012 av Macaron Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 22. september 2012 #1592 Del Skrevet 22. september 2012 Gratulerer Macaron! Åååå, blir bare mer og mer utålmodig når jeg hører om alle dere heldiggriser som har fått babyene i armene deres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 22. september 2012 #1593 Del Skrevet 22. september 2012 Gratulerer, Macaron!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 22. september 2012 #1594 Del Skrevet 22. september 2012 Gratulerer, Macaron! Gleder meg til å lese en lenger fødselshistorie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 22. september 2012 #1595 Del Skrevet 22. september 2012 Åååå, blir bare mer og mer utålmodig når jeg hører om alle dere heldiggriser som har fått babyene i armene deres! Du er ikke alene om den følelsen! Synes det er så koselig å lese om alle fødslene. Men nå synes jeg snart det er min tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 22. september 2012 #1596 Del Skrevet 22. september 2012 Du er ikke alene om den følelsen! Synes det er så koselig å lese om alle fødslene. Men nå synes jeg snart det er min tur Ja. Man vet jo at det er ikke lenge til, uansett om man går over tiden. Men allikevel, kan virkelig ikke vente med å se vesle prinsessa våres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 22. september 2012 #1597 Del Skrevet 22. september 2012 Nå kommer jeg til å virke veldig sutrete, men skitt au. Nå føler jeg dette begynner å bli belastende som sist. Jeg klarer ikke helt å forholde meg til at jeg ikke får planlagt noe. Klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal stå på som rakkern for å rekke å få ting gjort, eller om jeg skal slappe av. Begge deler føles feil. Tør ikke planlegge større ting. Er lite lysten på å bevege meg for langt hjemmefra. Synes det er mer komplisert med et barn fra før. På den ene siden har jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke har så mye energi til sønnen min som jeg pleier og vil ha graviditeten overstått. På den andre siden vil jeg jo faktisk få enda mindre tid til ham når babyen er født. Gruer meg til å ordne barnevakt når fødselen er i gang - foreldrene mine stiller opp og kommer hjem til oss, men jeg vil ikke ha dem her mens jeg venter på at riene blir hyppige nok (bor i liten leilighet nå og vil være alene når jeg har vondt). Så, når fødsel er i gang, barnevakt ordnet og vi er på sykehuset... da er det "bare" en fødsel som gjenstår. Sorry folkens. Jeg er vanligvis positiv, men i dag er jeg rett og slett utenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 22. september 2012 #1598 Del Skrevet 22. september 2012 Ciara: Vi har alle lov til å ha dårlige dager Skjønner veldig godt at du har blandet følelser ang sønnen din. Man ønsker jo å være der for de så mye man kan og alltid "til stede" psykisk når man er der fysisk også. Han skjønner helt sikkert at det er bare for en periode. Tenk hvor mye morro han får det i årene framover som storebror da! Ring foreldrene dine samtidig som du tenker på sykehuset kanskje? Litt avhengig av hvor lang kjøretur dere har til sykehuset, men dersom dere har f.eks 20 minutter kjøring, så ring foreldrene dine når du tenker at "vi kjører snart"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 22. september 2012 #1599 Del Skrevet 22. september 2012 til deg Ciara. Alle de følelsene var veldig kjent, og det er absolutt ting det er lov å "klage" over syns jeg! Jeg tenkte masse i de baner på slutten selv, og følte at barseltårene kom før babyen kom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 23. september 2012 #1600 Del Skrevet 23. september 2012 Gratulerer Macaron Og en til Ciara. Håper du får en bedre dag i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå