Orchideae Skrevet 19. september 2012 #1561 Del Skrevet 19. september 2012 Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 19. september 2012 #1562 Del Skrevet 19. september 2012 Takk Jeg fikk meg en nedtur etterpå så har vært sengeliggende siden, men får behandling intravenøst nå så da er jeg straks på beina igjen Mannen har vært fantastisk siden vi kom hit så alt er allikevel fryd og gammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 19. september 2012 #1563 Del Skrevet 19. september 2012 Oi, Illicitus! Gratulerer så mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 19. september 2012 Forfatter #1564 Del Skrevet 19. september 2012 Gratulerer, Illicitus Håper du snart er på beina igjen - kos deg masse med gutten din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 19. september 2012 #1565 Del Skrevet 19. september 2012 Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinylene Skrevet 19. september 2012 #1566 Del Skrevet 19. september 2012 Gratulerer ;D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 19. september 2012 #1567 Del Skrevet 19. september 2012 Var en tur på føden i dag. Synes det har vært så rolig i går og idag. Selvfølgelig kom sparkene med engang jeg fikk på de båndene rundt magen. Fikk tatt sparketest og ultralyd og alt er fint. Fikk også bekreftet at det er ei jente som gjemmer seg der inne. Følte meg veldig godt ivaretatt og kjenner jeg gleder meg til å føde der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 20. september 2012 #1568 Del Skrevet 20. september 2012 Gratulerer Illicitus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 20. september 2012 Forfatter #1569 Del Skrevet 20. september 2012 Vært og veid snuppa idag - har visst fløtemugger På 12 dager har hun lagt på seg 580g - så nå er hun oppe i 3460g Godt å se at amme"slitet" fører noe godt med seg iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 20. september 2012 #1570 Del Skrevet 20. september 2012 Vært og veid snuppa idag - har visst fløtemugger På 12 dager har hun lagt på seg 580g - så nå er hun oppe i 3460g Godt å se at amme"slitet" fører noe godt med seg iallefall. Så bra at frøkna har gått opp såpass mye! I dag skal jeg en tur til foreldrene mine. Har vært der mye i svangerskapet, og egentlig ellers også. Jeg trives veldig godt i deres selskap, også bor jo min yngre søster der. Det er kun 3,5 år mellom oss, og vi har fått et utrolig godt forhold etter at jeg flyttet ut for noen år siden. Jeg trives faktisk bedre sammen med familien min enn hva jeg gjør med venninder. Jeg trives jo med venninder også, men slapper mye bedre av med de der "hjemme". Dessuten knytter jeg meg ikke så lett til folk, så jeg har kun noen få gode venner. I dag skal jeg og søsteren min (og moren min muligens?) lage eplesaft, eplesyltetøy og forhåpentligvis "vanlig" saft. Epler har de på treet ute i hagen, men vi må nok handle litt bær om vi skal lage "vanlig" saft. Jeg har aldri laget saft før i det hele tatt, ei heller eplesyltetøy, så det skal spennende, og sikkert både koselig og litt slitsomt. Men jeg husker godt mamma laget blåbærsaft da vi var mindre. Vi plukket masse blåbær og hun laget saft. Husker den gang at jeg syntes det smakte litt rart, men da gikk jeg jo på barneskolen og var vandt med vanlig husholdningssaft så.. Det er litt rolig i magen i dag også, men jeg kjenner bevegelse, og fikk jo bekreftet at alt var fint i går. Det kviknet dessuten veldig til da jeg spiste frokost, så da slapper jeg av. Er nok bare frøkna som har det mye trangere, og muligens har festet seg helt? Og hun har jo hatt en slik døgnrytme i noen uker uansett, hvor det har vært stille på dagen og baluba utover dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 20. september 2012 #1571 Del Skrevet 20. september 2012 Det høres ut som koselige planer for dagen, Orchideae! Kos deg! Litt mindre krumspring i magen her også. Knøttet har sluttet å turne rundt, men det er fortsatt en hel del spark og spisse albuer, så jeg har ennå ikke vært bekymret for henne. Jeg har vært hos jordmor i dag, og alt var bra. Jeg har gått ned en halv kilo den siste uken, og det ble kommentert, siden jeg er undervektig fra før, og bare har gått opp 11 kg. Men siden SF-målet fortsatt stiger, og nå ligger helt i øvre sjikt av normalområdet, var jordmor fornøyd. Jeg fikk også bekreftet at fødselen ikke kommer til å bli satt i gang ved termin sånn som forrige gang, siden svangerskapsdiabetesen ikke er like ille denne gangen. Det var deilig å høre. Jeg vil jo så gjerne føde "normalt" denne gangen. Knøttet ville gjerne vise seg frem hos jordmor, og både sparket og skjøt ut rompa, så både jordmor og jeg måtte le. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 20. september 2012 #1572 Del Skrevet 20. september 2012 (endret) Soon: så bra hun hadde lagt på seg! Jeg har visst også fløtemugger Var også på helsestasjonen for å veie i dag, og snuppa mi hadde gått opp 500gram på 9 dager Det hørtes veldig koselig ut med saft- og syltetøylaging, orchideae! Jeg kjenner meg igjen i det med noen få, gode venner. Flytta hit for 7,5 år siden, og det er først de siste par åra jeg føler at jeg har fått et bra sosialt liv. Er ikke enkelt å få seg venner Endret 20. september 2012 av honning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 21. september 2012 #1573 Del Skrevet 21. september 2012 Så bra at dere har fløtemugger, jenter! Deilig å vite at man har det som skal til for at babyen skal vokse og trives! Nå har jeg permisjon. Det føles litt rart, men det er godt å roe ned litt. Jeg trenger litt tid til å omstille hjernen og forberede meg mentalt på at det kommer en baby. I går var mannen ute og kjøpte ny sofa, så nå sitter jeg i en deeeeeilig sjeselong med laptopen på fanget og kaffekoppen innen rekkevidde. Jeg skal nok gjøre noe fornuftig i dag også, som å pakke ut av en eske eller to, eller kanskje til og med dra ut og handle sengetøy til babyen. Men det haster ikke. Ahh, fred og ro! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 21. september 2012 Forfatter #1574 Del Skrevet 21. september 2012 Jeg har også mye omgang med foreldrene mine - trives veldig godt i deres selskap - og de elsker jo å tilbringe tid med barnebarna sine Har noen få nære venner, men det er hovedsaklig familien vi omgås mest med. Orchideae: så koselig med saftkoking Så godt å høre, honning - må være slitsomt å ha babyer som ikke legger på seg, til tross for masse spising etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 21. september 2012 Forfatter #1575 Del Skrevet 21. september 2012 Kooos deg med permisjon, Marikke - det har du virkelig fortjent oppi all denne flyttingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 21. september 2012 #1576 Del Skrevet 21. september 2012 Kos deg, Marikke! Jeg har begynt å bli nervøs for fødsel. Jeg håper på en bedre fødsel denne gangen, og er redd for å bli skuffet. Gleder meg til jeg har babyen i armene, bare. Også er jeg redd for at ungen blir kjempestor etterhvert som tiden går. Fikk en gutt på fire kilo sist, og frykter at denne er større. Jaja. Det er vel i grunnen bare å forsøke å ikke bekymre seg for mye, disse tingene har jeg liten innflytelse over uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 21. september 2012 #1577 Del Skrevet 21. september 2012 Kos deg i permisjon Marikke, jeg har siste dag på jobb i dag, og kan ikke vente til klokka blir 5 og jeg kan kjøre den lange veien hjem for siste gang på lenge I går var jeg til jordmor og da var det ketoner i urinen min igjen... jeg som trodde jeg hadde vert så flink til å drikke og spise nok. Rare greier. Ellers var alt bra da. Blodtrykk, babys hjerterytme og SF mål var alle perfekt Hode er ned og har gått ned i bekkenet, men han ligger og ser framover så han må snu seg rund før fødsel. Frister lite med tang eller sugekopp igjen. Hadde håpet denne ville komme ut helt på egen hånd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 21. september 2012 #1578 Del Skrevet 21. september 2012 Takk, jenter! Det har vært en rolig dag så langt. Bare småryddet litt og satt på en vask med babytøy. Planer for ettermiddagen er å begynne så smått å pakke sykehusbagen. Og så skal hele familien på Ikea og handle stellebord og flere møbler. (Heh, nå som jeg har permisjon har jeg all verdens med tid til å spamme dere med meg og mitt. ) Ciara: Jeg kjenner igjen følelsen. Jeg hadde jo også en ganske tøff fødsel sist. Men jordmor har faktisk klart å berolige meg ganske godt med å gjenta til det kjedsommelige at førstemann har banet vei, slik at muskler og annet vev vil være mer ettergivende denne gangen. Så jeg begynner så vidt å tro at det kan bli en lettere fødsel denne gangen. Håper du klarer å la være å bekymre deg! Kos deg med permisjon du også, Bentebent! Hva er ketoner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 21. september 2012 #1579 Del Skrevet 21. september 2012 Takk, Marikke! Jeg husker at vi hadde ganske like fødsler forrige gang, og jeg håper jordmoren din har rett. Jordmor har sagt det samme til meg også Jeg har så inderlig lyst til å føle at fødsel er noe jeg mestrer og virkelig få det med meg denne gangen (som nok også er min siste). IKEA, ja, der var vi i går også. Hadde ekstremt lite lyst til å være der med nyfødt, så det ble unnagjort i en feil. En nært forestående fødsel er visst et effektivt spark bak Ellers har jeg vært på kontroll - alt ser kjempebra ut, og det blir overtidskontroll på sykehuset mot slutten av neste uke hvis tassen ikke har funnet ut at han skal ut før den tid. Forrige gang fikk jeg beskjed om at jeg hadde uvanlig stor morkake og at babyen hadde hatt det strålende i magen. Tror det er noe slikt denne gangen også, gutta boys viser rett og slett liten vilje til å forlate hulen sin Til slutt en anekdote om toåringen: Han går selv hjem fra barnehagen mens jeg triller vogna (1 km), og han har klar beskjed om at han må gå pent sammen med meg, hvis ikke blir det vogn. Saken er at ungen løper som et uvær, og i høygravid tilstand har jeg problemer med å holde følge. Etter et par løpske tendenser i går sa jeg til ham at nå måtte han hjelpe mamma og gå pent fordi jeg var sliten på grunn av lillebror i magen. Gutten ser på meg litt og så sier han: "Mamma sliten, X blåse." Så blåser han på magen så hardt han bare kan. Deretter sier han: "Bedre, mamma? Nå hjelpe deg gå." Og så forsvinner ungen bak meg og dytter meg i rumpa bortover veien. Et underlig tog: Jeg dytter vogna, poden dytter meg. Da lo jeg høyt og kjente hvor varm i hjerterøttene man kan bli av de små og deres finurlige praktiske sans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 21. september 2012 #1580 Del Skrevet 21. september 2012 Ketoner er et stoff som dannes i kroppen og skilles ut i urinen når fett brytes ned. Kan også skyldes at man er dehydrert. Jordmor var ikke kjempe bekymret (enda) men sa at man helst vil ungå å ha ketoner i urinen når man starter fødsel. Jeg spiser nok (tror jeg) så i mitt tilfelle er det nok på grunn av at jeg ikke drikker nok. Men trodde jo jeg hadde vert kjempe flink... Når det kommer til fødsel så har jeg også vert litt bekymret, men som deg Marikke har jeg blitt fortalt at storebror har banet vei og det går nok lettere denne gangen... Men får bare vente å se... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå