Gå til innhold

Skravletråd 2012

Soon

Anbefalte innlegg

Vann går fort vekk igjen, så det er ikke noe å bekymre seg for. De kiloene jeg gikk opp i svangerskapet var alt som hadde med barnet å gjøre + vann, og de var borte igjen når jeg kom meg på vekta når jeg kom hjem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper dere har rett ang. vannet :)

Ikke noe morro, men alt er jo nytt og rart som 1.gangs :hoho:

19.5 kg opp hittil, og jeg håper at jeg slipper noe veldig mye mere de siste ukene... Eller at han bestemmer seg for å komme litt før tiden :)

Han ligger iallefall langt nede i bekkenet, så det er greit å vite.

Også supert å vite at han ikke ligger feil vei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine gode venner støttestrømpene! :hjerte: Jeg er litt hoven i anklene, og legen sa at hvis det plaget meg veldig, så kunne jeg kanskje vurdere å kjøpe støttestrømper. Men jeg sa bare at det ikke plaget meg noe nevneverdig, og så tenkte jeg ikke noe mer på det. Men så kom jeg på at jeg har et par støttestrømper fra før. Så jeg tok dem på en morgen, og om kvelden var jammen anklene (nesten) like slanke som før!! Så nå går jeg med støttestrømpene hele tiden. Forresten så ble jeg faktisk mer hoven i ankler og føtter rett etter fødselen. Men det var visst heeeelt normalt, ifølge folka på sykehuset. Og det gikk fort over igjen. Bare nevner det så ingen andre får sjokk hvis de opplever det samme ;)

Ciara: Så spennende! Skjønner godt at adrenalinpumpa setter i gang når du har så mange symptomer på at ting er i ferd med å skje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten kommentar angående vann i kroppen: Jeg er av dem som får masse vann i kroppen når melka kommer,såda jeg kom hjem fra sykehuset etter fødsel hadde jeg gått ned 14,5 av 15 kg. :hoho: Det samme skjedde sist. Men den neste uken renner kiloene av, selv om jeg ikke er av dem som går rett ned på før-vekt med en gang.

Jeg har forøvrig rundt 4-5 kg igjen, og sist satt iallefall tre av disse fast til jeg sluttet å amme. Da gikk de av. I tillegg forsvant 3-4 kg til, men det hadde nok mer sammenheng med at jeg endeligkom skikkelig i gang igjen med trening. ;) De ekstra kiloene bekymrer meg ikke det minste, siden jeg synes det er greit å ha litt opplagsnæring under ammeperioden.

Edit: Nå så jeg at Marikke hadde skrevet noe av det samme som meg ang. vanni kroppen etter fødsel. Sist fikk nemlig jeg sjokk. :ler:

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var mye og vonde kynnere nå. Lasta ned sånn telle-app. Siste 20 min har de vært fra 20-50 sek og kommet med i snitt 1 min og 20 sek i mellom.

Mannen er en time unna, minst... Og jeg har en trassig og sliten treåring som ikke skjønner hvorfor Mamman har litt kort lunte.

Bør jeg ringe føden? Det er jo ikke såååå vondt akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært på sjekk :)

Modningsrier men ingen åpning. Nå skal jeg prøve å sove litt... så godt det går med steinhard mage, vondter og et hode som er stappfullt av tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på sjekk :)

Modningsrier men ingen åpning. Nå skal jeg prøve å sove litt... så godt det går med steinhard mage, vondter og et hode som er stappfullt av tanker.

Oisann! Kanskje det skjer noe, da? Eller? Sa de noe om det?

Her er både samboer og jeg litt skrantende i dag. Han ligger rett ut på soverommet med kvalme og hodepine. Jeg sitter i sofaen i stua og fryser. Har blitt forkjølet,så sitter her med tett nese og hodepine. Hurra! Har iallefall tent et lys på stuebordet og fyret i ovnen, sånn for kosens skyld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende da Kvist, selv om det jo kan drøye en stund enda...

Men ettersom du er annengangs, kan du jo være heldig å få litt før tiden ;)

Huff, så kjedelig å være syk, Orchideae - god bedring :klem:

Ikke noe nytt å melde her egentlig - snuppa spiser, bæsjer og sover - og sånn går no dagan :ler:

Har enda ikke kommet oss på trilletur, har vært så "tung" i underlivet - ala nedpress - men nå begynner det iallefall å bli mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, Orchideae! God bedring til dere begge to! :kose:

Hvordan går det med deg, Kvist? Har det roet seg, eller er det noe spennende på gang?

Siste dag på jobb før permisjon, og her er det mer enn nok å gjøre! :bond: Mye av det er ting som jeg ikke kan overlate til andre uten videre, så det er bare å henge i. Men da går jo dagen fort også. Gårsdagen ble i hvert fall borte på null komma svisj. ;) Det skal bli deeeeilig med permisjon! Jeg må en tur innom jobben neste uke og ordne opp i et par småting, men det er bare koselig.

Ellers er formen fin. Føler meg tung og vaggete, med litt småvondter her og der, men ikke noe å klage høylydt over. Det blir sikkert andre boller når jeg får fri fra jobben og virkelig kan kaste meg over flyttesjau og pappesker hjemme. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det har roet seg ned hos seg Kvist :) Greit om småen venter litt til før h*n melder sin ankomst sikkert :)

Etter å ha brukt mesteparten av gårsdagen på å sutre over 6 kg med vann på 3 uker så hoppet jeg på vekta i dag tidlig.

Jeg har jo alltid brukt min egen vekt, og den vet jeg at er korrekt.

Min vekt viser bare en oppgang på 3 kg på 3 uker :smilorange:

Fortsatt en del vann, men dævven steike det var deilig å se at det ikke var "så ille" som jeg trodde :)

Nekter å tro at det kan forsvinne 3 kg vann under et døgn altså ;)

Så min konklusjon er at vekta hos jordmor må ha vist noe annet enn min egen. Tror heller ikke at klær, frokost og drikke kan utgjøre så mange kg, men det er jo mulig :)

Så i dag skal jeg slutte å sutre og heller begynne å kose meg igjen med magen og den siste tiden som en badeball :)

Støttestrømpene er på i dag, og de var faktisk ikke så vonde å gå med. Trodde de kom til å være stramme og ekle å gå med, men er faktisk ganske behagelige :)

God tirsdag til dere alle damer!! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til syke, og håper det roer seg for deg Kvist. I alle fall hvis det ikke fører til noe enda. Er jo bare unødvendig å ha vondt før fødselen er skikkelig i gang. Men er veldig spennende å sjekke her inne nå ja :)

Jeg jobber hjemmefra i dag og vi skulle ha et møte over telefonen klokken 9 (10 Norsk tid) Skjønner ikke helt hvorfor jeg må delta på møtet siden det er om endringer som sikkert vil endres mange ganger mens jeg er i permisjon. Og jeg kjenner jeg har liten interesse... Jeg ringte likevel opp til det nummeret jeg ble gitt for telefonkonferanse klokken 9, og nå 10 minutter senere er jeg fortsatt den eneste som har ringt og sitter bare her og venter på resten... Argh :kjempesinna: Men får da i alle fall tid til å lese litt på KG i mellomtiden.

Edit: skrivefeil

Endret av Bentebent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, nå måtte jeg sjekke kalenderen, gitt. God onsdag til deg, tr.heimspia! :smilyblomst:;)

Haha!

Noen som ikke har fått non søvn i natt kanskje? :fnise:

Fysj, ja selvfølgelig onsdag laugh.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...